Amaç: Bu çalışma, serebral paralizili (SP) çocuklarda Uluslararası Fonksiyon, Özür ve Sağlığın Sınıflandırmasına göre bozukluğu, aktivite limitasyonunu ve katılımdaki kısıtlılığı (kendine bakım, mobilite, iletişim, sosyal ilişkiler, öğrenme ve bilgiyi uygulama) analiz etmek, birbirleriyle korelasyonlarını araştırmak ve fonksiyonel bağımsızlık ile ilişkisini ortaya koymak amacıyla planlandı. Gereç ve yöntem: Bu çalışmaya çeşitli tip ve şiddetteki 83 SP'li çocuk dahil edildi. Çocukların klinik tip ve ekstremite dağılımları Avrupa SP sınıflandırmasına (SCPE) göre yapıldı. Gross Motor Fonksiyon Sınıflandırma Sistemi (GMFSS) ve Bimanuel İnce Motor Fonksiyon (BİMF) ölçümleri kullanılarak aktivite limitasyonları değerlendirildi. Bununla birlikte bozukluklar ve katılımdaki kısıtlılıklar da değerlendirildi. Sonuçlar: Tüm SP'li çocuklarda en az bir bozukluk mevcuttu. Toplam bozuklukların % 81.6'sı bilateral spastik tip SP'li çocuklara aitti. Çocukların %93.7'sinde spastisite vardı. GMFCS ve BİMF arasında 0.82 oranında yüksek korelasyon bulundu (p < 0.01). Katılımdaki kısıtlılık ve aktivite limitasyonu ile fonksiyonel bağımsızlık arasında güçlü korelasyon bulundu (p < 0.001). Tartışma: ICF, Türkiye'de rehabilitasyon ekibi arasında ortak dili oluşturulabilirse ve ülke genelinde kullanımı yaygınlaştırılabilirse artan ihtiyacı karşılamaya uygun bir sınıflamadır.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Authors | |
| Publication Date | December 1, 2007 |
| Published in Issue | Year 2007 Volume: 18 Issue: 3 |