Fen ve mühendislik bölümlerinin programlarında yer alan temel bilim derslerinde bilgisayar kullanımı özellikle bu derslerde kullanılan matematiksel yöntemlerin öğrenilmesini kolaylaştırmaktadır. Örneğin. bilgisayar programları sayesinde koordinat sistemleri ve aralarındaki dönüşümler daha kolay anlatılabilmektedir. Bu çalışma yapılırken “Polar Koordinatlar” konusu seçilmiş ve öncelikle konu klasik ders anlatımı ile verilmiştir; daha sonra ise yine aynı konu “Matematikçi Programı” ile desteklenerek öğrencilere anlatılmıştır. Klasik anlatım sonrası öğrencilere “Polar Koordinatlar” konusunu içeren problemlerden oluşan üç soruluk bir test uygulanmıştır Bilgisayar destekli ders anlatımı sonrası yeni bir üç soruluk test uygulanmış ve öğrenme düzeylerinin değişimleri ile ilgili elde edilen veriler istatistik paket programıyla analiz edilmiştir. Çalışmayı desteklemek amacıyla öğrenci görüşmesi yapılmış, bu görüşmeler sırasında yapılan kayıtlar incelenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2005 |
Submission Date | August 10, 2015 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 4 Issue: 7 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.