Kütle Sönümleyici Sistemleri (TMD), demiryolu trenleri gibi rüzgar ve trafikten kaynaklanan titreşimin azaltılması için yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu makalede, mevcut betonarme binalar üzerindeki deprem etkilerini azaltmak için TMD Çelik Çatı sistemi önerilmektedir. Bu öneride, geleneksel ahşap kafes çatı sisteminin yerini, düşük yanal sertlik çelik çubuklarla betonarme binaya bağlanacak bir çelik çatı sistemi ile değiştirmektir. Çelik çatı, binanın aynı doğal frekansına sahip olacak şekilde ayarlanabilir. Tüm inşaat işleri binanın dışından uygulanır ve bina işlevini etkilemez, binanın boşaltılmasına gerek yoktur. Önerilen tekniğin etkinliğini araştırmak için betonarme yapı sonlu elemanlar modelinde zaman tanım analizi yapılmıştır. Analiz sonuçları, önerilen çatı sistemine sahip binanın, geleneksel çatılı binaya kıyasla yer değiştirme, ivme ve taban kesme kuvvetini yaklaşık yüzde 20 ila 50 oranında azalma elde ettiğini göstermektedir. Azalmanın değeri deprem karakteristiklerinden ve çatı-bina kütle oranından etkilenir. Analiz sonuçları önerilen tekniğin etkinliğini gösterir.
In this paper Tuned-Steel Roof system is proposed to reduce the earthquake effects on existing RC buildings. The idea is to replace the conventional wooden truss roof system by a steel roof system which will be connected to the RC building with low lateral stiffness steel bars. The steel roof can be tuned to have the same natural frequency of the building. All the construction works are applied from outside of the building and do not affect the building function, that there is no need to evacuate the building. Time history analysis on a RC building finite element model was performed to investigate the effectiveness of proposed technique. Analysis results shows that the building with tuned roof get a reduction of top displacement , top acceleration , and base shear by about 20 to 50 percent compared with the building without tuned roof. The reduction is affected by earthquake characteristics and roof mass.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | October 17, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: 37 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.