The aim of the study is to find if there is relationship
between patient satisfaction and health service quality in Anadoul hospital
Kastamonu-Turkey.
The satisfaction with any service is relative, varies from person
to person and from age to else it is
genus to another, as many factors, quality is the highest score in the
Satisfaction and satisfaction is also the highest score in quality. A cross
sectional was conducted by examine random sample of a Libyans families who
lived in Kastamonu city- Turkey , they received a questionnaire , the main mass
of the study was 85 ,the data collection tool in the study was questionnaire
and the scale used for questionnaire was likert scale.
The study showed that there is a strong relationship between
service quality and patient satisfaction . the study suggested to carried out
more detailed studies and using personal interview technic, the study found
that the sample were unsatisfied about waiting time at doctor’s office so, it
suggested to improve this aspect in the
hospital.
Bu çalışmanın amacı Kastamonu-Türkiye özel
Hastanesi'nde hasta memnuniyeti ile sağlık hizmeti kalitesi arasında ilişki
olup olmadığını bulmaktır.
Herhangi bir hizmetten memnuniyet
görecelidir, kişiden kişiye değişir ve yaştan başka bir cinsten diğerine
değişir, çünkü birçok faktör, kalite, memnuniyet ve tatminde en yüksek skor,
aynı zamanda kalitedeki en yüksek skordur. Kastamonu ili Türkiye'de yaşayan bir
Libyalıların ailelerinin rastgele örneklemini incelemek suretiyle kesitsel bir
anket yapıldı, anket aldı, çalışmanın ana kütlesi 85, çalışmada veri toplama aracı
anket ve anket için kullanılan ölçek likert ölçeğidir.
Çalışma, hizmet kalitesi ile hasta
memnuniyeti arasında güçlü bir ilişki olduğunu göstermiştir. çalışma daha
ayrıntılı çalışmalar ve kişisel mülakat tekniğini kullanarak yürütülen önerdi, çalışma
örnek doktor ofisinde bekleme süresi hakkında tatminsiz bulundu, Bu nedenle,
hastanelerin bu yönünü geliştirmesi önerilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 5, 2019 |
Submission Date | April 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 2 |
The International New Issues in Social Sciences, is international, Scientific, peer-reviewed Journal.
Tini-SOS journal is to evaluate scientific articles in the field of social sciences, especially based on field studies structured in accordance with scientific criteria, and conducts studies to publish studies that provide appropriate measures.