Considering that competition and technological developments are increasing rapidly, ensuring customer satisfaction is as important as the product produced or the service provided. The most important factor in ensuring customer continuity and satisfaction is the company employees who are in contact with the customer or who provide service. It does not seem possible for an employee who is not happy in the workplace and does not feel that he belongs to the environment where he works, to ensure customer satisfaction.
The aim of this study; is to determine the relationship between organizational commitment and employee performance.
For this, a field study was conducted in Kastamonu, the Küçük (2020) scales were used as a scale, and it was determined that there was a direct relationship between the two variables.
Rekabetin ve teknolojik gelişmelerin hızla arttığı göz önüne alındığında, müşteri memnuniyetin sağlanması üretilen ürün ya da verilen hizmet kadar önem kazanmaktadır. Müşteri devamlılığının, memnuniyetinin sağlanmasında en önemli etken müşteri ile temas halinde olan ya da hizmet sağlayan şirket çalışanlarıdır. İş yerinde mutlu olmayan, kendini çalıştığı ortama ait hissetmeyen bir çalışanın müşterinin memnuniyetini sağlaması da pek mümkün gözükmemektedir.
Bu çalışmanın amacı; örgütsel bağlılık ve işgören performansı arasındaki ilişkinin belirlenmesidir.
Bunun için Kastamonu ‘da bir saha araştırması yapılmış, ölçek olarak Küçük (2020) ölçeklerinden yararlanılmış, iki değişken arasında doğru yönlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 26, 2021 |
Submission Date | January 8, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 2 |
The International New Issues in Social Sciences, is international, Scientific, peer-reviewed Journal.
Tini-SOS journal is to evaluate scientific articles in the field of social sciences, especially based on field studies structured in accordance with scientific criteria, and conducts studies to publish studies that provide appropriate measures.