Research Article
BibTex RIS Cite

Minimalism in Modern Cinema Narrative and an Analysis of the Film ' The Discovery'

Year 2025, Volume: 2 Issue: 2, 202 - 223, 26.07.2025

Abstract

The concept of modern cinema fundamentally refers to the evolution of narrative techniques within the art of filmmaking. Unlike the classical narrative style, which adheres to a linear structure consisting of exposition, conflict, and resolution, modern narrative adopts a non-linear form that appeals to the subconscious and prompts the viewer to engage in critical thinking. In this framework, modern cinema distances itself from emotional storytelling and embraces a more intellectual and questioning narrative language, thus carving out a unique expressive space within cinematic discourse.
This article aims to explore the nature of modern narrative and its associated storytelling approaches, with a particular focus on the concept of minimalist cinema. In this context, the 2017 film The Discovery, directed by Charlie McDowell, will be analyzed through the lens of minimalist cinema.
The study employs the content analysis method and applies semiotic analysis as a tool for interpreting the film. One of the key reasons for selecting this film is its narrative structure, which is rich in ambiguity and unresolved questions—hallmarks of modern cinema. Additionally, the film’s incorporation of minimalist cinema elements helps illuminate the core characteristics of this narrative form.
Accordingly, the primary objective of this article is to examine The Discovery in light of minimalist cinema in order to clarify both the principles of modern narrative and the specific features of minimalist storytelling. The study’s main findings highlight the distinctions between traditional and modern narrative structures, while also demonstrating how minimalist elements are woven into the film’s fabric. Moreover, the film’s underexplored treatment of suicide in an academic context offers a valuable opportunity for future sociological inquiry, especially in relation to its portrayal of existential and societal disconnection.

References

  • Aristoteles. (1987). Poetika (İ. Tunalı, Çev.; 3. bs). Remzi Kitabevi.
  • Bauman, Z. (2017). Akışkan modernite (S. O. Çavuş, Çev.; 1. bs). Can Sanat Yayınları.
  • Betton, G. (1990). Sinema Tarihi: Başlangıcından 1986’ya kadar (Ş. Tekeli, Çev.; 1. bs). İletişim Yayınları.
  • Büker, S. (1985). Sinema dili üzerine yazılar (1. bs). Dost Kitabevi.
  • Campbell, J. (2010). Kahramanın sonsuz yolculuğu (S. Gürses, Çev.; 2. bs). Kabalcı Yayınevi.
  • Çalışma, K. (2024). Fransız sineması ve Fransa’da yeni dalga dönemi (1. bs). Çizgi Kitabevi.
  • Demir, Ö. (2019). Cristopher Nolan sinemasında klasik anlatı tekniklerinin kullanımı:İnception filmi örneği. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 32, 568-588.
  • Durkheim, E. (2013). İntihar (Z. Z. İlkgelen, Çev.; 1. bs). Pozitif Yayınları.
  • Günay, Ö. L. (2015). Geleneksel anlatı ve modern sinema anlatısı: “The Mummy” (Mumya) ve “Amour” (Aşk) filmlerinin dramaturjik çözümlemeleri. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Kongresi, Kocaeli.
  • Güney, Ö. (2025). Abbas Kiarosatami’nin Kiraz’ın Tadı’nda minimalist anlatı: Bir yoldaşlık, bir intihar. TİRAD Tirebolu İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 2(1), 57-80.
  • Gürbüz, Ö. N. E. (2014). Modern sinemanın erken tarihi ve modern sinema örneği olarak Jean Luc Godard sineması. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(4), 160-180. Güvemli, Z. (1960). Sinema tarihi: Başlangıcından bügüne Türk ve Dünya sineması (1. bs). Varlık Yayınları.
  • Husserl, E. (2003). Fenomenoloji Üzerine Beş Ders (H. Tepe, Çev.; 2. bs). Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Islakoğlu, P. M. (2006). Minimalizm kavramı ve mimarlıkta minimalist yaklaşımlar [Yüksek Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • İpek, Ö. (2017). Peter Wollen’in karşı sinema kavramı. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 4(2), 72-87.
  • Keşif Filmi. (2025). [İMDB]. Keşif Fİlmi. https://www.imdb.com/title/tt5155780/
  • Kocagür, S. C. (2018). Klasik dramatik anlatı sineması bakımından Martin Scorcese sineması [Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi.
  • Kovacs, A. B. (2010). Modernizmi seyretmek: Avrupa sanat sineması 1950-1980 (E. Yılmaz, Çev.). De Ki Basım Yayım.
  • McDowell, C. (Direktör). (2017). Keşif [Video recording].
  • Odabaş, B. (1994). Fransız sinemasında yeni dalga. Marmara İletişim Dergisi, 5(5), 281-288.
  • Oluk, A. (2004). Klasik anlatı sineması: Hollywood sineması bağlamında [Yüksek Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Orr, J. (1997). Sinema ve modernlik (A. Bahçıvan, Çev.). Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Özbek, Y. (2022). Edebiyatta minimalizm ve alımlama estetiği. Korpusgermanistik, 1(1), 1-9.
  • Özcan, O. (2018). Minimalizm ve “Sil gözyaşnlarını artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak” adlı oyunda minimalizmin izdüşümleri. Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 3(4), 28-34.
  • Parkan, M. (1983). Brecht estetiği ve sinema (1. bs). Dost Kitabevi. Ricceur, P. (2012). Zaman ve Anlatı: 3. Kurmaca anlatıda zamanın biçimlenişi (M. Rifat, Çev.; 1. bs, C. 3). Yapı Kredi Yayınları.
  • Savaş, H. (2006). Doğunun paradoksu: Batının özdeşliği ve çağdaş anlatı sineması. Selçuk İletişim Dergisi, 4(2), 212-220.
  • Sözen, M. F. (2009). Minimal sinema anlatısı ve bunun türk sinemasındaki izdüşümleri. Akdeniz Sanat Dergisi, 2(3), 79-92.
  • Şen, E. U. (2020). Fotoğrafta bir sanat akımı olarak minimalizm. Sanat ve İnsan Dergisi, 4(1), 50-57.
  • Şimşek, A. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İçinde Araştırma Modelleri (1. bs, ss. 80--106). Anadolu Üniversitesi.
  • Teksoy, R. (2009). Rekin Teksoy’un sinema tarihi (3. bs, C. 1). Oğlak Yayıncılık.
  • Tuğan, N. H. (2018). Günümüz sinemasında geleneksel anlatı: Marslı)2015-Ridley Scott) filminin dramatik yapısı. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 125-147.
  • Uğur, İ., & Yılmaz, M. (2016). Karşı sinema perspektifinden Godard sineması ve “Serseri Aşıklar” film örneği. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(14), 206-219.
  • Yeşilyurt, A. (2024). “Panzehir” Filminin Tzvetan Todorov’un dengel modeli ve Peter
  • Wollen’in hollywood anlatısı bağlamında çözümlenmesi. Sanat-Tasarım Dergisi, 14(1), 254-273.
  • Yıldız, S. (2010). Sinema dilinin evrimi: Bireysel sinema. Sanat-Tasarım Dergisi, 1(1), 45-48.

Modern Sinema Anlatısında Minimalizm ve Keşif Filminin Analizi

Year 2025, Volume: 2 Issue: 2, 202 - 223, 26.07.2025

Abstract

Modern sinema kavramı, temelde sinemanın anlatı tekniklerinde yaşanan dönüşümü ifade eder. Klasik anlatım tarzının benimsediği giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinden farklı olarak modern anlatı; doğrusal olmayan, bilinçaltına hitap eden ve izleyiciyi pasif bir konumdan çıkararak düşünmeye yönelten bir yapı sunar. Bu çerçevede modern sinema, duygusal yönü geri plana iterek daha çok zihinsel ve sorgulayıcı bir anlatı dili benimsemiştir. Böylece sinema, modern anlatı kavramı üzerinden kendine yeni bir ifade alanı açmıştır. Bu makalede modern anlatının ne olduğu açıklanarak, modern anlatı içinde yer alan çeşitli anlatı tarzlarına ve özellikle minimalist sinema kavramına odaklanılacaktır. Bu bağlamda, 2017 yapımı Charlie McDowell’in yönetmenliğini üstlendiği The Discovery (Keşif) filmi, minimalist sinema perspektifinden ele alınacaktır. Makalede fenemonolojik analiz yöntemi temel alınırken, film analizinde bu teknik kullanılacaktır. Filmin anlatı yapısının modern sinemaya özgü soru işaretleriyle dolu olması, anlatının belli kısımlarında yanıtlanmamış sorular barındırması, bu çalışmada incelenmesinin başlıca gerekçelerindendir. Aynı zamanda filmin, minimalist sinemanın temel öğelerini içermesi, bu anlatı biçiminin çözümlenmesine katkı sağlayacaktır. Bu doğrultuda makalenin temel amacı, minimalist sinema kavramı ekseninde Keşif filmini inceleyerek hem modern anlatı yapısının hem de minimalist anlatı dilinin temel özelliklerini ortaya koymaktır. Araştırmanın temel bulguları, geleneksel ve modern anlatı yapıları arasındaki farkları açıklarken, modern anlatı içerisindeki minimalist anlatı öğelerinin filmle nasıl bütünleştiğini de ortaya koyacaktır. Bununla birlikte, Keşif filminin şimdiye kadar akademik düzeyde yeterince incelenmeyen intihar teması bağlamında toplumsal arka planının değerlendirilmesi ve gelecekteki çalışmalara öncülük etmesi de önerilmektedir.

References

  • Aristoteles. (1987). Poetika (İ. Tunalı, Çev.; 3. bs). Remzi Kitabevi.
  • Bauman, Z. (2017). Akışkan modernite (S. O. Çavuş, Çev.; 1. bs). Can Sanat Yayınları.
  • Betton, G. (1990). Sinema Tarihi: Başlangıcından 1986’ya kadar (Ş. Tekeli, Çev.; 1. bs). İletişim Yayınları.
  • Büker, S. (1985). Sinema dili üzerine yazılar (1. bs). Dost Kitabevi.
  • Campbell, J. (2010). Kahramanın sonsuz yolculuğu (S. Gürses, Çev.; 2. bs). Kabalcı Yayınevi.
  • Çalışma, K. (2024). Fransız sineması ve Fransa’da yeni dalga dönemi (1. bs). Çizgi Kitabevi.
  • Demir, Ö. (2019). Cristopher Nolan sinemasında klasik anlatı tekniklerinin kullanımı:İnception filmi örneği. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 32, 568-588.
  • Durkheim, E. (2013). İntihar (Z. Z. İlkgelen, Çev.; 1. bs). Pozitif Yayınları.
  • Günay, Ö. L. (2015). Geleneksel anlatı ve modern sinema anlatısı: “The Mummy” (Mumya) ve “Amour” (Aşk) filmlerinin dramaturjik çözümlemeleri. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Kongresi, Kocaeli.
  • Güney, Ö. (2025). Abbas Kiarosatami’nin Kiraz’ın Tadı’nda minimalist anlatı: Bir yoldaşlık, bir intihar. TİRAD Tirebolu İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 2(1), 57-80.
  • Gürbüz, Ö. N. E. (2014). Modern sinemanın erken tarihi ve modern sinema örneği olarak Jean Luc Godard sineması. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(4), 160-180. Güvemli, Z. (1960). Sinema tarihi: Başlangıcından bügüne Türk ve Dünya sineması (1. bs). Varlık Yayınları.
  • Husserl, E. (2003). Fenomenoloji Üzerine Beş Ders (H. Tepe, Çev.; 2. bs). Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Islakoğlu, P. M. (2006). Minimalizm kavramı ve mimarlıkta minimalist yaklaşımlar [Yüksek Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • İpek, Ö. (2017). Peter Wollen’in karşı sinema kavramı. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 4(2), 72-87.
  • Keşif Filmi. (2025). [İMDB]. Keşif Fİlmi. https://www.imdb.com/title/tt5155780/
  • Kocagür, S. C. (2018). Klasik dramatik anlatı sineması bakımından Martin Scorcese sineması [Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi.
  • Kovacs, A. B. (2010). Modernizmi seyretmek: Avrupa sanat sineması 1950-1980 (E. Yılmaz, Çev.). De Ki Basım Yayım.
  • McDowell, C. (Direktör). (2017). Keşif [Video recording].
  • Odabaş, B. (1994). Fransız sinemasında yeni dalga. Marmara İletişim Dergisi, 5(5), 281-288.
  • Oluk, A. (2004). Klasik anlatı sineması: Hollywood sineması bağlamında [Yüksek Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Orr, J. (1997). Sinema ve modernlik (A. Bahçıvan, Çev.). Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Özbek, Y. (2022). Edebiyatta minimalizm ve alımlama estetiği. Korpusgermanistik, 1(1), 1-9.
  • Özcan, O. (2018). Minimalizm ve “Sil gözyaşnlarını artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak” adlı oyunda minimalizmin izdüşümleri. Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 3(4), 28-34.
  • Parkan, M. (1983). Brecht estetiği ve sinema (1. bs). Dost Kitabevi. Ricceur, P. (2012). Zaman ve Anlatı: 3. Kurmaca anlatıda zamanın biçimlenişi (M. Rifat, Çev.; 1. bs, C. 3). Yapı Kredi Yayınları.
  • Savaş, H. (2006). Doğunun paradoksu: Batının özdeşliği ve çağdaş anlatı sineması. Selçuk İletişim Dergisi, 4(2), 212-220.
  • Sözen, M. F. (2009). Minimal sinema anlatısı ve bunun türk sinemasındaki izdüşümleri. Akdeniz Sanat Dergisi, 2(3), 79-92.
  • Şen, E. U. (2020). Fotoğrafta bir sanat akımı olarak minimalizm. Sanat ve İnsan Dergisi, 4(1), 50-57.
  • Şimşek, A. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İçinde Araştırma Modelleri (1. bs, ss. 80--106). Anadolu Üniversitesi.
  • Teksoy, R. (2009). Rekin Teksoy’un sinema tarihi (3. bs, C. 1). Oğlak Yayıncılık.
  • Tuğan, N. H. (2018). Günümüz sinemasında geleneksel anlatı: Marslı)2015-Ridley Scott) filminin dramatik yapısı. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 125-147.
  • Uğur, İ., & Yılmaz, M. (2016). Karşı sinema perspektifinden Godard sineması ve “Serseri Aşıklar” film örneği. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(14), 206-219.
  • Yeşilyurt, A. (2024). “Panzehir” Filminin Tzvetan Todorov’un dengel modeli ve Peter
  • Wollen’in hollywood anlatısı bağlamında çözümlenmesi. Sanat-Tasarım Dergisi, 14(1), 254-273.
  • Yıldız, S. (2010). Sinema dilinin evrimi: Bireysel sinema. Sanat-Tasarım Dergisi, 1(1), 45-48.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Studies, Communication and Media Studies (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Abdulkadir Yenel 0009-0007-7636-8302

Early Pub Date July 25, 2025
Publication Date July 26, 2025
Submission Date June 18, 2025
Acceptance Date July 20, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Yenel, A. (2025). Modern Sinema Anlatısında Minimalizm ve Keşif Filminin Analizi. Tirebolu İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 2(2), 202-223.