Bu çalışma ile son yıllarda süratle değişen teknoloji ve bunun sonucunda da tüketiciler tarafından artış gösteren sosyal medya kullanımı üzerine 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında lise ve üniversite öğrencilerine yönelik olarak, sosyal medya reklamcılığının oluşturduğu etkiyi incelemek amaçlanmıştır. Anket formu araştırmada kullanılan veri toplama aracıdır. Araştırmanın cinsiyet dağılımında %60,1 kadınlar, % 39,9 ise erkek öğrenciler yer almaktadır. Sosyal medya reklamcılığının genç tüketici davranışlarında oluşturduğu etkiyi belirlemek hedefiyle regresyon analizi uygulanmıştır. Çalışma sonuçlarına göre; her geçen gün artış gösteren ve alanı genişleyen sosyal medya reklamlarının genç tüketicilerin davranışları üzerinde etki sağladığı sonucuna varılmıştır.
Bekaroğlu,Ş.B.,(2011).Doktor-Hasta İlişkilerinde Sosyal Medya Kullanımı. Akademik Araştırmalar Dergisi,49.
Dal, N. E., (2017).Tüketim Toplumu ve Tüketim Toplumuna Yöneltilen Eleştiriler Üzerine Bir Tartışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,9,(19), 1-21.
Dilmen, N. E., (2012). Sosyal Paylaşım Ağlarının Reklam ve Pazarlama Disiplinleri İçerisinde Kullanımı. İstanbul: Sosyal Medya/Akademi, Beta Yayıncılık.
Güler, K., (2015). Social Media-Based Learning In The Design Studio: A Comparative Study. Computers & Education, 87,192-203.
Hazar, M., (2011).Sosyal Medya Bağımlılığı: Bir Alan Çalışması.İletişim, Kuram ve Araştırma Dergisi,32.
İşlek, M. S., (2012). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri Türkiye'deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karaman: Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Kaban, K. Z., (2012). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Çağında Yeni Nesil Tüketim Algısı ve Türkiye. İstanbul: Sosyal Medya /Akademi, Beta Yayıncılık.
Newman, N., Dutton, W. H. and Blank, G., (2012). Social Media In The Changing Ecology Of News: The Fourth And Fifth Estates In Britain. International Journal Of Internet Science, 7(1), 6-22.
Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2003). Tüketici Davranışı. İstanbul: MediaCat Kitapları.
Odabaşı,Y., (2013).Tüketim Toplumu Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Özcan, S. O., (2010). İnternet Pazarlama Faaliyetlerinde Tüketici Satın Alma Karar Süreci. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi,1,(2), 29-39
Quinton, S. ve Harridge, S., (2010). Relationships in Online Communities: The Potential For Marketers. Journal of Research in Interactive Marketing, 4,(1), 59-73.
Türkal, İ., (2015). Sosyal Medya Kullanımının Küreselleşmeye İlişkin Yaklaşımlar Üzerindeki Rolü: Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Örneği. Gümüşhane Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü.
Weible, R. ve Wallace, J., (1998). Cyber Research: The Impact Of The Internet On Data Collection. Marketing Research, 10(3), 19-24.
Yates, D. and Paquette, S., (2011). Emergency Knowledge Management and Social Media technologies: A Case Study Of The 2010 Haitian Earthquake. International Journal Of Information Management, 31(1), 6-13.
Bekaroğlu,Ş.B.,(2011).Doktor-Hasta İlişkilerinde Sosyal Medya Kullanımı. Akademik Araştırmalar Dergisi,49.
Dal, N. E., (2017).Tüketim Toplumu ve Tüketim Toplumuna Yöneltilen Eleştiriler Üzerine Bir Tartışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,9,(19), 1-21.
Dilmen, N. E., (2012). Sosyal Paylaşım Ağlarının Reklam ve Pazarlama Disiplinleri İçerisinde Kullanımı. İstanbul: Sosyal Medya/Akademi, Beta Yayıncılık.
Güler, K., (2015). Social Media-Based Learning In The Design Studio: A Comparative Study. Computers & Education, 87,192-203.
Hazar, M., (2011).Sosyal Medya Bağımlılığı: Bir Alan Çalışması.İletişim, Kuram ve Araştırma Dergisi,32.
İşlek, M. S., (2012). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri Türkiye'deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karaman: Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Kaban, K. Z., (2012). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Çağında Yeni Nesil Tüketim Algısı ve Türkiye. İstanbul: Sosyal Medya /Akademi, Beta Yayıncılık.
Newman, N., Dutton, W. H. and Blank, G., (2012). Social Media In The Changing Ecology Of News: The Fourth And Fifth Estates In Britain. International Journal Of Internet Science, 7(1), 6-22.
Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2003). Tüketici Davranışı. İstanbul: MediaCat Kitapları.
Odabaşı,Y., (2013).Tüketim Toplumu Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Özcan, S. O., (2010). İnternet Pazarlama Faaliyetlerinde Tüketici Satın Alma Karar Süreci. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi,1,(2), 29-39
Quinton, S. ve Harridge, S., (2010). Relationships in Online Communities: The Potential For Marketers. Journal of Research in Interactive Marketing, 4,(1), 59-73.
Türkal, İ., (2015). Sosyal Medya Kullanımının Küreselleşmeye İlişkin Yaklaşımlar Üzerindeki Rolü: Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Örneği. Gümüşhane Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü.
Weible, R. ve Wallace, J., (1998). Cyber Research: The Impact Of The Internet On Data Collection. Marketing Research, 10(3), 19-24.
Yates, D. and Paquette, S., (2011). Emergency Knowledge Management and Social Media technologies: A Case Study Of The 2010 Haitian Earthquake. International Journal Of Information Management, 31(1), 6-13.
M. M. Hasasneh, M. (2022). Türkiye’de Sosyal Medya Reklamcılığının Genç Tüketicilerin Davranışlarına Etkisi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 6(11), 12-27. https://doi.org/10.55830/tje.1090557