BibTex RIS Cite

THE IMPORTANCE OF BRANDING IN THE GLOBAL MARKET

Year 2017, Volume: 1 Issue: 2, 15 - 28, 01.09.2017

Abstract

Since the beginning of 1990s up to now, depending on the metamorphosis of global economic environment, the economical boundaries of the countries became narrower and the companies who aimed to get more share from the global market put an emphasis, branding process. Governments has been supporting foreign trade between countries by reducing tariff rates, removing customs barriers and growing aims of free trade agreement, besides awareness and cultural integration increased by using the internet and all kinds of media and consequently the desire and courage of penetrating foreign markets has raised. In despite of delaying of Turkey in accomplishment of industrial infrastructure like in design conception and branding, the aim of this study is to guide domestic brands who has the mission of being a succesfull global brand

References

  • Altuna, O.K. (2007), Uluslararası Marka Strateji Formülasyonu: Standardizasyon ve Uyarlama Yaklaşımları, İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi No:37 (Ekim 2007)
  • Anholt, S. (2005), “Brand New Justice, How Branding Places and Products Can
  • Help the Developing World), Elsevier Butterworth-Heinemann, Oxford Davis, J.A. (2011), “Rekabetçi Başarı, Markalaşma Nasıl Değer Katar”, Brandage Yayınları, İstanbul
  • Eroğlu, A.H. (2002), İşletmelerin Dağıtım Kanalı Seçimini Etkileyen Faktörler ve Endüstri İşletmelerinde Bir Uygulama, Doktora Tezi, Süleyman Demirel
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Doktora Programı Foxall G. (2016), The Routledge Companion to Consumer Behavior Analysis, Routledge, Newyork
  • Goodson, S. (2012), Why Brand Building is Important, Forbes, May 2012
  • Kapferer, J.N. (2012), “The New Strategic Brand Management Advanced Insights and Strategic Thinking”, Kogan page, Philadelphia
  • Karafakıoğlu, M. (2006), Pazarlama İlkeleri, İstanbul
  • Keller, K.L. (2003), “Strategic Brand Management, Building, Measuring and Managing Brand Equity”, Pearson Education, Inc., New Jersey
  • Kornberger M. (2010), “Brand Society”, Cambridge University Press, Cambridge, UK
  • Kotler, P., Armstrong G. (2010), Principles of Marketing, Pearson Education, New Jersey
  • Porter, M. (2011), Rekabet Üzerine, Optimist Yayınları, İstanbul
  • Randall, G. (2005), “Markalaştırma”, Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti., İstanbul
  • Ries A., Trout J. (2014) “Aşağıdan Yukarıya Pazarlama”, “Bottom-Up Marketing”
  • Çeviri Saadettin Konukseven, Feray Şansal Ryan, D. (2014), “Digital Marketing Marketing Strategies for Engaging The Digital
  • Generation”, Kogan Page Limited. “Dijital Pazarlama”, Çeviren Mehmet Murat Kemaloğlu, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul Solomon, M.R. (2003), “Conquering Consumerspace, Marketing Strategies For a
  • Branded World”, American Management Association, New York Stratten, S. (2014), “Unmarketing”, “Pazarlamayı Bırakın Bağ Kurmaya Başlayın”
  • Çeviri Çağlar Kök, Medaicat Kitapları, İstanbul Temporal, P. (2011), “İleri Düzey Marka Yönetimi, Değişen Dünyada Markaları
  • Yönetmek”, Türkçe Yayın Hakları The Brand Age Yayınları, İstanbul University of London, 2012, Advertising and Promotional Communication, MBA

KÜRESEL REKABET ORTAMINDA MARKALAŞMANIN ÖNEMİ VE ULUSLARARASI MARKA OLMAK

Year 2017, Volume: 1 Issue: 2, 15 - 28, 01.09.2017

Abstract

1990’lardan günümüze kadar dünyada değişen küresel ekonomik koşullara bağlı olarak ülkelerin ekonomik sınırları giderek incelmiş ve dünya pazarından pay almak isteyen firmaların global markalaşma sürecine verdikleri önem gitgide artmıştır. Dış ticarette vergilerin düşürülmesi gümrük duvarlarının incelmesi veya kalkması, ülkeler arasında yapılan Serbest Ticaret Anlaşmaları ile hükümetlerin uluslararası ticaret hacmini arttırmaya verdikleri destek, internet kullanımı ve görsel medya yoluyla oluşan farkındalık, bilgi ve kültür paylaşımı beraberinde markaların farklı ülke pazarlarında tutunma istek ve cesaretini arttırmaktadır. Sanayileşme ve üretim altyapısının tamamlanmasında olduğu gibi ülkemizde tasarım ve markalaşma alanında da geç kalınmış olmakla beraber düşüncemiz bu çalışmanın yerel markalarımızın küresel pazarda başarılı marka olmayı hedeflemelerine ışık tutmaktır

References

  • Altuna, O.K. (2007), Uluslararası Marka Strateji Formülasyonu: Standardizasyon ve Uyarlama Yaklaşımları, İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi No:37 (Ekim 2007)
  • Anholt, S. (2005), “Brand New Justice, How Branding Places and Products Can
  • Help the Developing World), Elsevier Butterworth-Heinemann, Oxford Davis, J.A. (2011), “Rekabetçi Başarı, Markalaşma Nasıl Değer Katar”, Brandage Yayınları, İstanbul
  • Eroğlu, A.H. (2002), İşletmelerin Dağıtım Kanalı Seçimini Etkileyen Faktörler ve Endüstri İşletmelerinde Bir Uygulama, Doktora Tezi, Süleyman Demirel
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Doktora Programı Foxall G. (2016), The Routledge Companion to Consumer Behavior Analysis, Routledge, Newyork
  • Goodson, S. (2012), Why Brand Building is Important, Forbes, May 2012
  • Kapferer, J.N. (2012), “The New Strategic Brand Management Advanced Insights and Strategic Thinking”, Kogan page, Philadelphia
  • Karafakıoğlu, M. (2006), Pazarlama İlkeleri, İstanbul
  • Keller, K.L. (2003), “Strategic Brand Management, Building, Measuring and Managing Brand Equity”, Pearson Education, Inc., New Jersey
  • Kornberger M. (2010), “Brand Society”, Cambridge University Press, Cambridge, UK
  • Kotler, P., Armstrong G. (2010), Principles of Marketing, Pearson Education, New Jersey
  • Porter, M. (2011), Rekabet Üzerine, Optimist Yayınları, İstanbul
  • Randall, G. (2005), “Markalaştırma”, Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti., İstanbul
  • Ries A., Trout J. (2014) “Aşağıdan Yukarıya Pazarlama”, “Bottom-Up Marketing”
  • Çeviri Saadettin Konukseven, Feray Şansal Ryan, D. (2014), “Digital Marketing Marketing Strategies for Engaging The Digital
  • Generation”, Kogan Page Limited. “Dijital Pazarlama”, Çeviren Mehmet Murat Kemaloğlu, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul Solomon, M.R. (2003), “Conquering Consumerspace, Marketing Strategies For a
  • Branded World”, American Management Association, New York Stratten, S. (2014), “Unmarketing”, “Pazarlamayı Bırakın Bağ Kurmaya Başlayın”
  • Çeviri Çağlar Kök, Medaicat Kitapları, İstanbul Temporal, P. (2011), “İleri Düzey Marka Yönetimi, Değişen Dünyada Markaları
  • Yönetmek”, Türkçe Yayın Hakları The Brand Age Yayınları, İstanbul University of London, 2012, Advertising and Promotional Communication, MBA
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Müge Koçum This is me

Publication Date September 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Koçum, M. (2017). KÜRESEL REKABET ORTAMINDA MARKALAŞMANIN ÖNEMİ VE ULUSLARARASI MARKA OLMAK. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 1(2), 15-28.