BibTex RIS Cite

THE EVALUATION OF NEW PRODUCT DEVELOPMENT IN CREATING COMPETITIVE ADVANTAGE AND A RESEARCH IN THE GLASS INDUSTRY

Year 2017, Volume: 1 Issue: 2, 43 - 54, 01.09.2017

Abstract

Today’s violent competitive environment driven by rapidly changing customer demands, expectations and technology, pushing firms to change and even innovate in order to survive. In an environment where the competition is so dense and extremely rapid, achieving success has become possible by developing new products that have higher quality, new features, higher value for use, longer imitation times and longer life cycles.The aim of this study is to measure the effect of new product development at creating competitive advantage, to present information and suggestions about new product development strategies. In accordance with this purpose; concepts of marketing, product, innovation and competition have been examined by considering literature knowledge and application areas like Paşabahçe. This research aimed to investigate the effect of new product development in terms of basic capabilities in creating sustained competitive advantage

References

  • Ağraş, A. S., Taşgit, Ö. Y., & Çakar, P. N. (2013). Rekabetin Şiddeti ve Pazar Dinamizmi ile Proaktif İşletme Davranışı Arasındaki İlişkiler. 21. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı (s. 231-236). Kütahya: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Akman, G., Özkan, C., & Eriş, H. (2008). Strateji Odaklılık ve Firma Stratejilerinin Firma Performansına Etkisinin Alalizi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 93-115.
  • Aksu, İ., & Apak, İ. (2014). Yeni Mamül Geliştirme Kararlarında Mamul Yaşam Seyri Maliyetleme Yaklaşımı ve Bir Örnek İşletme Uygulaması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 236
  • Bayramoğlu, G. (2008). Kaynak Tabanlı Yönetim Modelinin Rekabetçi Üstünlükler Açısından İncelenmesi ve Tusaş, Ford Otosan, Graham ve Toprak Seramik İşletmelerinde Niteliksel Bir İnceleme. Ekonomik Yaklaşım, 59-78.
  • Bekoğlu, F. B., & Ergen, A. (2016). Yeni Ürün Geliştirme ve Lansman Stratejileri. International Journal of Human Sciences, 926.
  • Coşkun, Ö. F., & Özyılmaz, A. (2016). Sürdürülebilir Rekabet Avantajının Temel Yetenekler ve Dinamik Kabiliyetler Açısından Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 725-750.
  • Demirci, K., Gümüştekin, G. E., Özler, D. E., & Atalay, C. G. (2013). İnovasyon Stratejisinin, Öğrenme Eğilimi-İşletme Performansı İlişkisi Üzerindeki Aracılık Rolü. 21. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı (s. 164-169). Kütahya: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Deniz, M. (2008). Kobi'lerde Yenilik, Yenilik Stratejileri ve Bir Uygulama. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi , 141-175.
  • Esi, E. (2011, Kasım). Türk Cam Sanayisinde Paşabahçe'nin Yeri, Firmada Tasarım Çalışmalarının Başlangıcı ve Bugünü. İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Kotler, P., & Kotler, M. (2016). Küresel Pazarda Büyümenin 8 Yolu. İstanbul: MediaCat.
  • Kotler, P., Wong, V., Armstrong, G., & Saunders, J. A. (2008). Principles of Marketing. Harlow: Pearson.
  • Mentor, H. B. (2009). İnovasyon Yapmak. İstanbul: Optimist.
  • Mucuk, P. D. (2006). Pazarlama İlkeleri (15. Baskı b.). İstanbul: Türkmen Kitabevi. Oğuztürk, A. B. (2003). Yenilik Kavramı ve Teorik Temelleri. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakütlesi , 254
  • Oslo. (2005). Yenilik Verilerinin Toplanması ve Yorumlanması İçin İlkeler. Ankara: Tübitak.
  • Örücü, E., Kılıç, R., & Savaş, A. (2011). Kobi'lerde İnovasyon Stratejileri ve İnovasyon Yapmayı Etkileyen Faktörler. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 58-73.
  • Paşabahçe. (2016). Cam Ev Eşyası Faaliyet Raporu. İstanbul: Paşabahçe.
  • Papatya, N. (2003). Kaynak Tabanlılık Görüşü. Ankara: Nobel Yayın.
  • Perker, B. C., & Yalçın, E. (2011). Yeni Ürünün Pazara Sunulmasında Markanın Önemi ve Probiyotik Yoğurt Pazarı Üzerine Bir Uygulama. İşletme Fakültesi Dergisi, 246.
  • Sağır, M. (2010). Stratejik Yönetim Sürecinde Ürün Stratejilerinin Kullanımı ve Önemi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24-25-317.
  • Seviçin, D. (2009). Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Kavramı Üzerine Bir İnceleme. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 172-184.
  • Tatlısu, E. (2015). Türkiye Ev Mobilya Sektöründe Faaliyet Gösteren Mobilya ve Aksesuar Üreticisi Firmaların Yeni Ürün Geliştirme Süreçlerindeki İlişkilerinin Araştırılması. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • TDK. (2005). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Tiwari, R. (2008, Nisan 22). TUHH. Hamburg Univetsity of Technology: http://www.global-innovation.net/innovation/ adresinden alındı Üner, M. (2003). Pazarlama Tanımı Üzerine. Pi Dergisi(44), 15.
  • Wilson, R. S., Gilligan, C., & Pearson, D. J. (1992). Strategic Marketing. Oxford: Butterwoth-Heinemann Ltd. Liancre House,.
  • Yaltırık, Y., & H.Yüregir, O. (2013). Temel Yeteneklerin Belirlenmesi ve Bir Uygulama. Ç.Ü Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 1-9.

İŞLETMELERDE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRMENİN REKABET AVANTAJI YARATILMASI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ VE CAM SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA

Year 2017, Volume: 1 Issue: 2, 43 - 54, 01.09.2017

Abstract

Günümüz yoğun rekabet ortamında; müşteri taleplerinin, beklentilerinin ve teknolojinin hızla değişmesi, firmaları ayakta kalabilmek için değişimi yakalamaya ve hatta yenilikçi olmaya itmektedir. Rekabetin böylesine yoğun ve değişimin son derece hızlı olduğu bir ortamda pazarda başarıya ulaşmak eşi benzeri olmayan, daha yüksek kaliteli, yeni özelliklere sahip, kullanım değeri daha yüksek, taklit edilme süresinin ve yaşam evrelerinin daha uzun olduğu ürünler geliştirmekle mümkün hale gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, firmalarda yeni ürün geliştirmenin rekabet avantajı yaratmadaki etkisini değerlendirmek, yeni ürün geliştirme stratejileri konusunda bilgi ve öneriler sunmaktır. Bu çalışmada uzun süredir varlığını devam ettiren ve sektöründe lider konumda olan Paşabahçe firması ele alınmış ve bu bağlamda gerçekleştirilen araştırma ile rekabet avantajı yaratmada yeni ürün geliştirmenin temel yetenekler açısından etkisinin araştırılması amaçlanmıştır

References

  • Ağraş, A. S., Taşgit, Ö. Y., & Çakar, P. N. (2013). Rekabetin Şiddeti ve Pazar Dinamizmi ile Proaktif İşletme Davranışı Arasındaki İlişkiler. 21. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı (s. 231-236). Kütahya: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Akman, G., Özkan, C., & Eriş, H. (2008). Strateji Odaklılık ve Firma Stratejilerinin Firma Performansına Etkisinin Alalizi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 93-115.
  • Aksu, İ., & Apak, İ. (2014). Yeni Mamül Geliştirme Kararlarında Mamul Yaşam Seyri Maliyetleme Yaklaşımı ve Bir Örnek İşletme Uygulaması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 236
  • Bayramoğlu, G. (2008). Kaynak Tabanlı Yönetim Modelinin Rekabetçi Üstünlükler Açısından İncelenmesi ve Tusaş, Ford Otosan, Graham ve Toprak Seramik İşletmelerinde Niteliksel Bir İnceleme. Ekonomik Yaklaşım, 59-78.
  • Bekoğlu, F. B., & Ergen, A. (2016). Yeni Ürün Geliştirme ve Lansman Stratejileri. International Journal of Human Sciences, 926.
  • Coşkun, Ö. F., & Özyılmaz, A. (2016). Sürdürülebilir Rekabet Avantajının Temel Yetenekler ve Dinamik Kabiliyetler Açısından Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 725-750.
  • Demirci, K., Gümüştekin, G. E., Özler, D. E., & Atalay, C. G. (2013). İnovasyon Stratejisinin, Öğrenme Eğilimi-İşletme Performansı İlişkisi Üzerindeki Aracılık Rolü. 21. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı (s. 164-169). Kütahya: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Deniz, M. (2008). Kobi'lerde Yenilik, Yenilik Stratejileri ve Bir Uygulama. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi , 141-175.
  • Esi, E. (2011, Kasım). Türk Cam Sanayisinde Paşabahçe'nin Yeri, Firmada Tasarım Çalışmalarının Başlangıcı ve Bugünü. İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Kotler, P., & Kotler, M. (2016). Küresel Pazarda Büyümenin 8 Yolu. İstanbul: MediaCat.
  • Kotler, P., Wong, V., Armstrong, G., & Saunders, J. A. (2008). Principles of Marketing. Harlow: Pearson.
  • Mentor, H. B. (2009). İnovasyon Yapmak. İstanbul: Optimist.
  • Mucuk, P. D. (2006). Pazarlama İlkeleri (15. Baskı b.). İstanbul: Türkmen Kitabevi. Oğuztürk, A. B. (2003). Yenilik Kavramı ve Teorik Temelleri. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakütlesi , 254
  • Oslo. (2005). Yenilik Verilerinin Toplanması ve Yorumlanması İçin İlkeler. Ankara: Tübitak.
  • Örücü, E., Kılıç, R., & Savaş, A. (2011). Kobi'lerde İnovasyon Stratejileri ve İnovasyon Yapmayı Etkileyen Faktörler. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 58-73.
  • Paşabahçe. (2016). Cam Ev Eşyası Faaliyet Raporu. İstanbul: Paşabahçe.
  • Papatya, N. (2003). Kaynak Tabanlılık Görüşü. Ankara: Nobel Yayın.
  • Perker, B. C., & Yalçın, E. (2011). Yeni Ürünün Pazara Sunulmasında Markanın Önemi ve Probiyotik Yoğurt Pazarı Üzerine Bir Uygulama. İşletme Fakültesi Dergisi, 246.
  • Sağır, M. (2010). Stratejik Yönetim Sürecinde Ürün Stratejilerinin Kullanımı ve Önemi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24-25-317.
  • Seviçin, D. (2009). Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Kavramı Üzerine Bir İnceleme. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 172-184.
  • Tatlısu, E. (2015). Türkiye Ev Mobilya Sektöründe Faaliyet Gösteren Mobilya ve Aksesuar Üreticisi Firmaların Yeni Ürün Geliştirme Süreçlerindeki İlişkilerinin Araştırılması. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • TDK. (2005). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Tiwari, R. (2008, Nisan 22). TUHH. Hamburg Univetsity of Technology: http://www.global-innovation.net/innovation/ adresinden alındı Üner, M. (2003). Pazarlama Tanımı Üzerine. Pi Dergisi(44), 15.
  • Wilson, R. S., Gilligan, C., & Pearson, D. J. (1992). Strategic Marketing. Oxford: Butterwoth-Heinemann Ltd. Liancre House,.
  • Yaltırık, Y., & H.Yüregir, O. (2013). Temel Yeteneklerin Belirlenmesi ve Bir Uygulama. Ç.Ü Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 1-9.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Sena Yiğit This is me

Publication Date September 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Yiğit, S. (2017). İŞLETMELERDE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRMENİN REKABET AVANTAJI YARATILMASI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ VE CAM SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 1(2), 43-54.