Bu çalışmanın amacı, sosyal girişimcilik kavramını incelemek, tartışmak ve uygulama
örnekleri ile sosyal girişimcilik alanında farkındalık yaratmaktır. Bu amaçla, çalışmada ilk
olarak literatür incelenmiş ve sosyal girişimcilik kavramının farklı anlamları tartışılmıştır.
Ayrıca, sosyal girişimciliğin amacı, önemi, boyutları ve faaliyet alanları açıklanmıştır.
Ardından, geleneksel girişimcilik ve sosyal girişimcilik arasında karşılaştırma yapılmıştır.
Sosyal girişimciliğe yönelik yapılan eleştiriler, sosyal girişimcilik eğitimi ve toplumda
oluşan sosyal etki incelenmiştir. Sonrasında ise, Türkiye’deki sosyal girişimcilik
uygulamaları detaylı anlatım ve örneklerle açıklanmıştır. Elde edilen sonuçlar,
Türkiye’deki sosyal girişimcilik faaliyetlerinin 2000 yılından sonra artış gösterdiğini fakat
kavramın herkes tarafından bilinmediğini ve bir kavram karmaşası yaşandığını
göstermektedir. Son olarak, günümüzde sosyal girişimcilik, işletmeler ve bireyler bazında
desteklenmektedir. Yapılan projelerle birlikte sosyal girişimcilik alanı daha da gelişmekte
ve başta gençler olmak üzere sosyal girişimciliğe yönelen girişimci sayısında artış
görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | December 24, 2021 |
Submission Date | June 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 10 |