Today, the changes that occur in all areas due to globalization and the development of technology are reflected in the forms of production as well as in the demands and expectations of consumers. Therefore, companies should be able to adapt to the changes experienced by using the facilities provided by technology in the best way in order to respond to the demands and needs of consumers instantly. In order to reach the right target audience, companies need to be able to actively use their digital marketing practices.
In this study, literature review of Turkish apparel sector and digital marketing applications was made and the advantages that will be achieved by using digital marketing applications in apparel industry were mentioned.
Günümüzde küreselleşme ve teknolojinin gelişimine bağlı olarak her alanda meydana gelen değişimler, üretim biçimlerine yansıdığı gibi tüketici istek ve beklentilerine de yansımaktadır. Dolayısıyla firmalar tüketici istek ve ihtiyaçlarına anında cevap verebilmek için teknolojinin sunmuş olduğu imkânları en iyi şekilde kullanarak yaşanan değişimlere uyum sağlayabilmelidir. Doğru hedef kitleye ulaşılabilmesi için de firmaların dijital pazarlama uygulamalarını aktif bir şekilde kullanabilmesi gerekmektedir.
Bu çalışmada Türkiye hazır giyim sektörü ve dijital pazarlama uygulamaları ile ilgili literatür incelemesi yapılmış olup ayrıca hazır giyim sektöründe dijital pazarlama uygulamalarının kullanılması ile sağlanacak olan avantajlara değinilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 1 |
Turkish Journal of Fashion Design and Management (TJFDM) Dergisi, Ege Üniversitesi Moda ve Tasarım Yüksekokulu tarafından yayınlanmaktadır.