Üniversitelerde akreditasyon süreci kapsamında eğitim kalitesinin arttırılmasına yönelik yapılan çalışmalardan biri de ders planlarının güncellenmesi ve yenilenmesidir. Tekstil ve/veya Moda Tasarımı lisans programları, sektöre ihtiyaç duyduğu tasarımcıları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak için, bilgisayar destekli tasarım derslerinin de müfredatta yer alması gerekmektedir. Bu bağlamda, ders izlencelerinin güncellenmesi, sektörden alınan geri bildirimlerin değerlendirilmesi ve işbirliklerinin geliştirilmesi ve eğitimde sürdürülebilirliğin sağlanması, eğitim kalitesinin artırılması için önemli bir unsurdur.
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki Tekstil ve/veya Moda Tasarımı bölümlerinde verilen bilgisayar destekli tasarım derslerinde kullanılan Adobe Illustrator programına yönelik sektörel ihtiyaçlara uygun bir ders planı önerisi sunmaktır.Türkiye genelindeki 2024-2025 yıllarına ait Adobe Illustrator içeren ders içerikleri incelenmiş ve daha sonar programının sektördeki kullanım alanları ve bilinirlik düzeyleri de değerlendirilmiştir. Sektörün farklı alanlarındaki yetkililerle yapılan yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme sonucunda, nitelikli tasarımcılara olan ihtiyaç vurgulanmıştır. Bu bağlamda, öğretim üyelerinin sektörle işbirliği yaparak ders içeriklerini yenileyip, sektörel gereksinimleri karşılayacak bir ders akışı hazırlamalarının önemi ortaya koyulmuştur. Bu makale, İstanbul Beykent Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler için Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu tarafından onay almıştır. (Tarih: 21.11.2024, sayı: 168789)
One of the studies carried out to improve the quality of education in universities within the scope of the accreditation process is the updating and renewal of lesson plans. Textile and/or Fashion Design undergraduate programsa aim to train the designers needed by the industry. In order to achieve this goal, computer aided design courses should also be included in the curriculum. In this context, updating course plan, evaluating the feedback received from the sector, developing collaborations and ensuring sustainability in education is an important element for increasing the quality of education.
The aim of this study textile in Turkey and/or described in any of the fashion design computer-aided design courses for Adobe Illustrator program used in a lesson plan is to present a proposal for sectoral according to their needs.2024-2025 in Turkey belonging to the year that contains Adobe Illustrator course contents examined, and then the program in the sector of usage and awareness levels were also evaluated. As a result of the semi-structured in-depth interview with the authorities in different areas of the sector, the need for qualified designers was emphasized. In this context, the importance of faculty members renewing their course content in cooperation with the sector and preparing a course stream that will meet sectoral requirements has been revealed. This article has been approved by the Scientific Research and Publication Ethics Board of Istanbul Beykent University for Social and Humanities. (Date: 21.11.2024, number: 168789)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Textile and Fashion Design |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2025 |
Submission Date | June 2, 2025 |
Acceptance Date | September 23, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 2 |