This study has conducted to review current
research about water and environment education and discussing what educators do
a water and environment education intented to help responsible citizens caring
water concervation. Literature was reviewed to get the results for the study.
Review has four main topics: Responsible citizenship variables in water and environmental
education; Studies about water related environmental science literacy; Teaching
methods used in water and environmental education; Studies conducted about
water and environmental education in Turkey. The results of the study have shown that the characteristics of water,
the hydrological cycle, the conservation of matter and the nature of the
scientific processes are abstract and difficult to understand by the
individuals. Educator should implement student centered teaching
methods that enhance active involvement of individual in water and
environmental issues. Studies conducted about environmental education in Turkey
have concerned attitude of students toward environment. Beside developing cognitive
skills such as literacy about environmental issues, affective skills, such as values
and attitudes toward water and environment should be integrated into school
curriculum for educating responsible citizens from all age.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Bu çalışmada, su ve çevre eğitimi ile ilgili güncel araştırmalar gözden geçirilerek bireylerde suyu ve çevreyi korumak için sorumlu vatandaşlık davranışları kaznadırmak maksadıyla su ve çevre eğitimi kapsamında neler yapabileceği tartışılmıştır. Çalışmanın metodu olarak literatür taraması yapılmıştır. Literatür taramasının dört ana başlığı bulunmaktadır: Su ve çevre sorunları konusunda sorumluluk sahibi vatandaşlık değişkenleri; su ve çevre bilimi okuryazarlığı ile ilgili çalışmalar; Su ve çevre eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri; Türkiye'de su ve çevre eğitimi üzerine yapılan çalışmalar. Çalışmada sonuç olarak, çevre sorunlarına karşı empati kurmak, çevre konularında aktif rol almak, bu konularda bilinçli olmak, çevre sorunlarını çözmede kendine güveninin olması, atık yönetiminin anlaşılması gibi birçok sorumlu yurttaşlık değişkeninin olduğunu görülrmüştür. Ayrıca, yapılan literatür çalışmasının çıktıları, bireyin su ve çevreyi korubilmesi için gerekli olan suyun özellikleri, hidrolojik döngü, maddenin korunumu ve bilimsel süreçlerin niteliği konularını anlamada güçlük çektiğini göstermiştir. Çalışmanın diğer sonuçları da; eğitimin, çevresel sorunların ortaya çıkmadan önlenmesi için en önemli çözümü sağladığı; sorumluluk sahibi yurttaş yetiştirmek için, bireyin su ve çevre konularında aktif katılımını artıran öğrenci merkezli öğretim yöntemlerinin uygulaması gerektiği; Türkiye’de çevre eğitimi ile ilgili yapılan çalışmaların çoğunun öğrencilerin çevreye karşı tutumları ile ilgili olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak tüm yaştan su ve çevre korumaya sorumlu vatandaşlar yetiştirmek için su ve çevre konuları okur-yazarlığı gibi bilişsel becerilerin yanı sıra, çevre olaylarına karşı empatik perspektif geliştirmek, çevre olaylarına karşı empati geliştirmek, su ve çevreye yönelik değerler ve tutumlar gibi duyuşsal becerilerde okul müfredatına entegre edilmelidir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | TURKISH JOURNAL OF WATER SCIENCES AND MANAGEMENT |
Authors | |
Publication Date | January 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |