Bu araştırmanın amacı, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının kültürel turizm ve Hacı Bektaş Veliye yönelik düşüncelerini belirlemektir. Nicel araştırma yöntemiyle verilerin toplandığı bu çalışma betimsel bir alan araştırmasıdır. Araştırma, çalışma grubunda yer alan 319 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak katılımcıların kültürel turizm ile Hacı Bektaş Veli’ye yönelik düşünceleri belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen ve beşli Likert tipinde oluşturulan 37 maddelik ölçekten faydalanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans f , yüzde % , ortalama , t testi ve tek yönlü varyans analizi ANOVA testleri uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, katılımcıların kültürel turizm ve Hacı Bektaş Velî’ye ilişkin görüşlerinin toplam puanları anabilim dalı, cinsiyet, genel akademik not ortalaması, ailenin aylık geliri, turizm ve Hacı Bektaş Velî konusunda ödev, proje, sunum yapma durumu değişkenleri arasında anlamlı değişiklik göstermezken, turizm ve Hacı Bektaş Velîile ilgili dergi, broşür, kitap vs. takip etme, turizm yörelerine düzenlenen gezilere katılma ve Hacı Bektaş Velî Külliyesini görme durumları ile Alevilik ile ilgili düşünceler değişkenleri arasında anlamlı farklılık gözlenmiştir.
Sosyal bilimler ve Türkçe eğitimi bölümü öğretmen adayları kültürel turizm Hacı Bektaş Velî
The purpose of this study is to determine the views of pre-service teachers studying at Gazi University Gazi Faculty of Education Department of Social Sciences and Turkish Education about cultural tourism and Haji Bektash Velî. This is a descriptive field study in which data were collected through the quantitative research method. The study was conducted with 319 pre-service teachers included in the study group. A 37-item 5-point Likert-type scale was prepared by the researchers for determining the participants’ views of cultural tourism and Haji Bektash Velî. The data were analyzed via SPSS package. They were analyzed based on frequency f , percentage % , mean X , t-test, and one-way analysis of variance ANOVA . According to the research findings, there are no significant differences between the participants’ total scores of views about cultural tourism and Haji Bektash Velî by program of study, gender, general academic point average, family’s monthly income, and status of doing a homework, project, or presentation about tourism and Haji Bektash Velî. However, the findings indicate that there are significant differences between their total scores by status of following magazines, brochures, books, etc. about tourism and Haji Bektash Velî, status of participating in trips to touristic areas, status of seeing Haji Bektash Velî Külliye complex , and views about Alevism
Department of Social Sciences and Turkish Education pre-service teachers cultural tourism Haji Bektash Velî
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 9, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 82 |
Bu dergide yayımlanan makaleler Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır. Bu lisans, açık erişimli bir makalenin ticari olmayan bir şekilde tekrar kullanılmasına, yazar doğru atfedildiği sürece izin verir.