Bu çalışma, Türk kültürünün en önemli şahsiyetlerinden ve yapıtaşlarından olan Hacı BektaşVeli ve Ahi Evran-ı Veli ile Bektaşilik ve Ahiliğin, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi veAhi Evran Üniversitesi öğrencileri tarafından nasıl algılandığını ortaya koymak amacıylagerçekleştirilmiştir. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesinin Merkez Yerleşkesindeki çeşitlifakülte ve yüksek okulları ile Hacıbektaş İlçesinde bulunan Hacıbektaş Meslek Yüksekokuluöğrencilerinden ve Ahi Evran Üniversitesinin Kırşehir Merkez ilçesindeki çeşitli fakülteve yüksek okullarında öğrenim gören öğrencilerinden tesadüfî örnekleme yoluyla seçilen1500 öğrenciye anket uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilipyorumlanmıştır. Hacı Bektaş Veli’nin ve Ahi Evran-ı Veli’nin ömrünün büyük bir bölümünügeçirdikleri ve metfun oldukları illerde kendi adlarıyla kurulmuş olan üniversitelerde okuyanöğrenciler tarafından, ne kadar tanındıklarının ve nasıl algılandıklarının böyle bir çalışmaylaortaya konulmasının, Türk kültüründe önemli yerlere sahip müstesna şahsiyetlerin vedeğerlerin genç nesillere nasıl tanıtılması gerektiği konusuna ışık tutacağına ve Türk kültürüçalışmalarına katkı sağlayacağına inanılmaktadır.
This study has been carried out to reveal is how two prominent figures in the Turkish culture, Hacı Bektas Veli and Ahi Evran-ı Veli, are perceived by the students at Nevsehir Hacı Bektas and Ahi Evran Universities. A questionaire was applied to the sample including one thousand and five hundred students who were randomly selected from the the different colleges and schools in the central campuses of Nevsehir Hacı Bektas and Ahi Evran Universities, and Hacıbektas Vocational School and the data collected was analyzed through SPSS and interpreted accordingly. Through such a study, it is revealed how much Hacı Bektas Veli and Ahi Evran-ı Veli are known and how they are perceived by the students of the universities which have been establised in their names in the cities where they spent most parts of their lives and were entombed, which is believed it will shed light on the ways of introducing the exceptional individuals in Turkish culture to the young generations and it will contribute to Turkish culture studies
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 71 |
Bu dergide yayımlanan makaleler Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır. Bu lisans, açık erişimli bir makalenin ticari olmayan bir şekilde tekrar kullanılmasına, yazar doğru atfedildiği sürece izin verir.