Bireylerin düşünceleri, değer yargıları ve inançları toplumun kültürünü oluşturmakta etkilidir. Medya toplum tarafından takip edilmekte; bireyleri farklı yönlerden etkilemektedir ve duygu ve düşünce aktarımında önemli bir role sahiptir. Bu nedenle, medyanın “kültürü taşıma aracı” olarak da görev yaptığını söylemek mümkündür. Günümüzde medya, toplumun kültürel yapısında etkin bir rol oynayarak, bu yapıyı şekillendirmektedir. Bu çalışmanın amacı, Anadolu Türk kültürünün önemli yapı taşlarından olan Hacı Bektaş Velî, Mevlana ve Yunus Emre’nin gençlere tanıtılmasında medyanın ne derece etkili olduğunu tespit etmektir. Tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen, farklı illerden gelen 500 üniversiteli gence anket uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Bu analiz sonucunda medyanın Türk kültürünü gençlere tanıtmada yeterli olmadığı yönünde sonuçlara ulaşılmıştır.
The thought of individuals are shaped by values and beliefs, and become effective in social culture. The media is followed by community, affects individuals in different ways and has an important role in transferrence of feelings and thoughts. For this reason, it is also possible to say that the media is “the vehicle of the transportation of culture”. Media plays an active role in the cultural structure of society and shapes this structure today. The aim of this study is to determine how effective is the media in the promotion of young people about the important building blocks of culture of Anatolian Evliyas such as Hacı Bektaş Velî, Yunus Emre, Mevlana. A Questionnaire is applied to 500 university students from different provinces and selected through stratified random sampling. The obtained data was analyzed on SPSS program. This analysis shows that the media is not sufficient to introduce Turkish culture to young people
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 4, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 59 |
Bu dergide yayımlanan makaleler Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır. Bu lisans, açık erişimli bir makalenin ticari olmayan bir şekilde tekrar kullanılmasına, yazar doğru atfedildiği sürece izin verir.