Research Article
BibTex RIS Cite

Tıp Fakültesi İlk 3 Sınıfta Okuyan Öğrencilerin Sosyal Medya Kullanım Bozukluğu ve Yalnızlık Düzeylerinin Değerlendirilmesi

Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 16 - 24, 02.11.2022

Abstract

Çalışmada tıp fakültesi birinci, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencileri arasında sosyal medya kullanım bozukluğunun saptanması ve ilişkili olduğu düşünülen bazı değişkenlerin değerlendirilmesi ile yalnızlık düzeylerinin belirlenmesi amaçlandı. Çalışma, 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi birinci, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilen kesitsel tipte bir araştırmadır. Bu çalışmada ulaşılması gereken minimum öğrenci sayısı sosyal medya kullanım sıklığı %50, hata payı %5 ve güven düzeyi % 95 olarak öngörüldüğünde en az 384 kişi olarak belirlendi, 422 internet kullanıcısı öğrenci çalışma grubunu oluşturdu. Verilerin toplanmasında öğrencilerin bazı sosyodemografik özelliklerini, sosyal medya kullanım bozukluğu ile ilişkili olduğu düşünülen değişkenleri içeren anket formu, Sosyal Medya Kullanım Bozukluğu Ölçeği ve UCLA Yalnızlık Ölçeği Kısa Formu kullanılmıştır. Analizler için Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis analizi, Spearman korelasyon analizi ve çoklu lineer regresyon analizi kullanıldı. Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalması 19.78±1.33 olup %46.4’ünü kadın öğrenciler oluşturmakta idi. Öğrencilerin Sosyal Medya Kullanım Bozukluğu Ölçeği’nden aldıkları puanlar 0-63 arasında değişmekte olup puan ortalması ortalama 12.19±10.36’dır (ortanca: 9.0 puan). Anne öğrenim düzeyi lise ve altı olan, akademik not ortalaması 70’ten düşük olan öğrencilerin sosyal medya kullanım bozukluğu düzeyi daha yüksek olarak saptandı. SMKBÖ ve UCLA Yalnızlık Ölçeği Kısa Formu’ndan alınan puanlar arasında pozitif yönde zayıf bir korelasyon olduğu saptandı. Anne öğrenim düzeyi, akademik not ortalaması, bir günde sosyal medyada geçirilen süre ve yalnızlık düzeyi sosyal medya kullanım bozukluğu düzeyini etkileyen faktörler olarak saptandı. Üniversite öğrencilerinde bu tür teknoloji bağımlılıklarının ruh sağlığı alanındaki etkilerini inceleyecek ileri çalışmalara ihtiyaç duyulduğu kanaatine varıldı.

References

  • REFERENCES 1) Birnbaum M L, Rizvi A F, Correll C U, Kane J M, Confino J. Role of social media and the I nternet in pathways to care for adolescents and young adults with psychotic disorders and non‐psychotic mood disorders. Early Interv Psychıa 2017;11(4): 290-5.
  • 2) Chandler Danıel ve Munday Rob, Medya ve İletişim Sözlüğü, Çev. Babacan Taşdemir, İletişim Yayınları, İstanbul, 2018.
  • 3) Statista. Social media statistics & facts. https://www.statista.com/topics/1164/social-networks/. Erişim:19.12.2019
  • 4) Digital In 2018 In Western Asia. http://www.mediacatonline.com/wp-content/uploads/2018/05/we-are-social-digital-in-2018.pdf Erişim:19.12.2019
  • 5) Digital 2019: Global Digital Yearbook. https://datareportal.com/reports/digital-2019-global-digital-yearbook Erişim:19.12.2019
  • 6) Bányai F, Zsila Á, Király O, Maraz A, Elekes Z, Griffiths M D, Andreassen C S, Demetrovics Z. Problematic social media use: results from a large-scale nationally representative adolescent sample. PLoS One 2017;12(1), e0169839.
  • 7) Jafarkarimi H, Sim A T H, Saadatdoost R, Hee J M. Facebook addiction among Malaysian students. International Journal of Information and Education Technology 2016; 6(6): 465–9.
  • 8) Olowu A O, Seri F O. A study of social network addiction among youths in Nigeria. Journal of Social Science and Policy Review 2012; 4(1): 63–71.
  • 9) Stephanie Cooper. Effects Of Problematic Technology Use, Rutgers, The State University of New Jersey, The Graduate School of Applied and Professional Psychology, New Jersey, 2016, p. 11
  • 10) Çetin Murat Hazar, “Sosyal Medya Bağımlılığı: Bir Alan Çalışması”, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2011; 32:151 – 175.
  • 11) Singh N, Barmola K C. Internet Addiction, mental health and academic performance of school students/adolescents. The International Journal of Indian Psychology 2015;2(3): 98-108.
  • 12) Cabral J. Is generation addicted to social media. The Elon Journal of Undergraduate Research in Communications 2011; 2(1):1-10.
  • 13) Bektaş N. Çalışan kadınların internet ve sosyal medya bağımlılığının sosyal kaygı ile ilişkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018.
  • 14) Aslan Ü. Dikkat eksikliği ve dürtüselliğin sosyal medya kullanımı ve gelişmeleri kaçırma korkusu ile olan ilişkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018.
  • 15) Andreassen S C, Billieux J, Griffiths M D, Kuss D J, Demetrovics Z, Mazzoni E, Pallesen S. The relationship between addictive use of social media and video games and symptoms of psychiatric disorders: a large-scale cross-sectional study. Psychology of Addictive Behaviors 2016; 30(2): 252–62.
  • 16) Griffiths M. “Technological Addictions.” Clinical Psychology Forum 1995;76: 14–19.
  • 17) Van den Eijnden R, Lemmens J, Valkenburg P. The Social Media Disorder Scale: Validity and psychometric properties. In Journal of Behavioral Addictions 2016;5:13-13.
  • 18) Sarıçam H, Karduz F F A. Sosyal medya kullanım bozukluğu ölçeği’nin Türk kültürüne uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi 2018; 9(2): 116-135.
  • 19) Russell D, Peplau L A, Cutrona C E. The revised UCLA Loneliness Scale: Concurrent and discriminant validity evidence. Journal of personality and social psychology, 1980;39(3): 472-80.
  • 20) Yıldız M A, Duy B (2014). Adaptation of the short-form of the UCLA loneliness scale (ULS-8) to Turkish for the adolescents. Düşünen Adam 2014; 27(3): 194.
  • 21) Eroğlu O, Yıldırım Y. Sosyal Medya Ağlarının Kullanım Amacı ve Bağımlılığının Uyku Kalitesi İle İlişkisinin İncelenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 2017;1(1): 1-10.
  • 22) Bekar T. Üniversite öğrencilerinde teknoloji ile ilgili bağımlılıklar ve ilişkili faktörler. Tıpta Uzmanlık Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı, 2018.
  • 23) Çapan B E, Sarıçalı M. The Role of Social and Emotional Loneliness in Problematic Facebook Use. Inonu University Journal of the Faculty of Education 2016;17(3):53-66
  • 24) Kuss D J, Griffiths M D, Karila L, Billieux J. Internet addiction: A systematic review of epidemiological research for the last decade. Current Pharmaceutical Design 2014;20: 4026–52.
  • 25) Andreassen C S. Online social network site addiction: A comprehensive review. Current Addiction Reports 2015; 2:175–184.
  • 26) Griffiths M D, Kuss D J, Demetrovics Z. Social networking addiction: An overview of preliminary findings. Behavioral addictions: Criteria, evidence, and treatment 2014;119–41.
  • 27) Çiftçi, H. Üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 2018; 7(4).
  • 28) Gürültü, E. Lise öğrencilerinin sosyal medya bağımlılıkları ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı, 2016.
  • 29) Gezgin D M, Çakır Ö. Analysis of nomofobic behaviors of adolescents regarding various factors. Journal of Human Sciences 2016; 13(2): 2504-19.
  • 30) Durak H Y. Modeling of variables related to problematic internet usage and problematic social media usage in adolescents. Current Psychology 2018; 1-13.
  • 31) Paul J A, Baker H M, Cochran J D. Effect of online social networking on student academic performance. Computers in Human Behavior 2012; 28(6): 2117–27.
  • 32) Kirschner P A, Karpinski A C. Facebook® and academic performance. Computers in human behavior 2010;26(6): 1237-45.
  • 33) Gökler M E, Aydın R, Ünal E, Metintaş S. Sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi 2016; 17(1):52-9.
  • 34) Adıgüzel A. Üniversite öğrencilerinde gündemi kaçırma korkusu, problemli akıllı telefon kullanımı, problemli internet kullanımı ve yaşantısal kaçınmanın cep telefonu bağlantısını kaybetme korkusuna yönelik modelin sınanması Muğla ili örneği. Yüksek Lisans Tezi. Muğla: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018.
  • 35) Koçer M. Erciyes Üniversitesi öğrencilerinin internet ve sosyal medya kullanım alışkanlıkları. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 2012;(18):70-85.
  • 36) Akın A, Özbay A, Baykut İ. Sosyal Medya Kullanımı Ölçeği’nin Türkçe Formu’nun Geçerliği ve Güvenirliği. Uluslarası Sosyal Araştırmalar Dergisi 2015;8(38):647-50.
  • 37) Göker G. İletişimin Mcdonaldlaşması: Sosyal Medya Üzerine Bir İnceleme. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 2015; 10(2):389-410.
  • 38) Balcı Ş, Gölcü A. Facebook Addiction among University Students in Turkey: Selcuk University Example. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi 2013;1(34):255-78.

Evaluation of Social Media Disorder and Loneliness Levels of Students in the First 3 Years of the Faculty of Medicine

Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 16 - 24, 02.11.2022

Abstract

This study was conducted to determine the levels of social media use disorder among the first, second and third grade students of the medical faculty and evaluate some variables that are thought to be related and to determine the levels of loneliness.The study is a cross-sectional study conducted on the first, second and third year students of Eskişehir Osmangazi University Faculty of Medicine in the 2018-2019 academic year. In this study, the minimum number of students to be reached was determined as at least 384 people, when the frequency of social media use was 50%, the margin of error was 5%, and the confidence level was 95%. The study group was formed by 422 internet users. A questionnaire including some sociodemographic characteristics of students, variables thought to be associated with social media use disorder, Social Media Use Disorder Scale and UCLA Loneliness Scale Short Form were used to collect data. Mann Whitney U test, Kruskal Wallis analysis, Spearman correlation analysis and multiple linear regression analysis were used for analysis.The mean age of the students participating in the study was 19.78±1.33 and 46.4% were female students. The scores of the students on the Social Media Use Disorder Scale range from 0 to 63, with a mean score of 12.19±10.36 (median: 9.0 points). The level of social media use disorder was found to be higher in the students whose mother's education level was high school or below and whose academic grade average was lower than 70. It was determined that there was a weak positive correlation between the scores obtained from the SMKBÖ and the UCLA Loneliness Scale Short Form. Mother’s education level, academic grade point average, time spent on social media in a day and loneliness level were determined as factors affecting the level of social media use disorder. It was concluded that further studies are needed to examine the effects of such technology addictions on mental health among university students.

References

  • REFERENCES 1) Birnbaum M L, Rizvi A F, Correll C U, Kane J M, Confino J. Role of social media and the I nternet in pathways to care for adolescents and young adults with psychotic disorders and non‐psychotic mood disorders. Early Interv Psychıa 2017;11(4): 290-5.
  • 2) Chandler Danıel ve Munday Rob, Medya ve İletişim Sözlüğü, Çev. Babacan Taşdemir, İletişim Yayınları, İstanbul, 2018.
  • 3) Statista. Social media statistics & facts. https://www.statista.com/topics/1164/social-networks/. Erişim:19.12.2019
  • 4) Digital In 2018 In Western Asia. http://www.mediacatonline.com/wp-content/uploads/2018/05/we-are-social-digital-in-2018.pdf Erişim:19.12.2019
  • 5) Digital 2019: Global Digital Yearbook. https://datareportal.com/reports/digital-2019-global-digital-yearbook Erişim:19.12.2019
  • 6) Bányai F, Zsila Á, Király O, Maraz A, Elekes Z, Griffiths M D, Andreassen C S, Demetrovics Z. Problematic social media use: results from a large-scale nationally representative adolescent sample. PLoS One 2017;12(1), e0169839.
  • 7) Jafarkarimi H, Sim A T H, Saadatdoost R, Hee J M. Facebook addiction among Malaysian students. International Journal of Information and Education Technology 2016; 6(6): 465–9.
  • 8) Olowu A O, Seri F O. A study of social network addiction among youths in Nigeria. Journal of Social Science and Policy Review 2012; 4(1): 63–71.
  • 9) Stephanie Cooper. Effects Of Problematic Technology Use, Rutgers, The State University of New Jersey, The Graduate School of Applied and Professional Psychology, New Jersey, 2016, p. 11
  • 10) Çetin Murat Hazar, “Sosyal Medya Bağımlılığı: Bir Alan Çalışması”, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2011; 32:151 – 175.
  • 11) Singh N, Barmola K C. Internet Addiction, mental health and academic performance of school students/adolescents. The International Journal of Indian Psychology 2015;2(3): 98-108.
  • 12) Cabral J. Is generation addicted to social media. The Elon Journal of Undergraduate Research in Communications 2011; 2(1):1-10.
  • 13) Bektaş N. Çalışan kadınların internet ve sosyal medya bağımlılığının sosyal kaygı ile ilişkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018.
  • 14) Aslan Ü. Dikkat eksikliği ve dürtüselliğin sosyal medya kullanımı ve gelişmeleri kaçırma korkusu ile olan ilişkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018.
  • 15) Andreassen S C, Billieux J, Griffiths M D, Kuss D J, Demetrovics Z, Mazzoni E, Pallesen S. The relationship between addictive use of social media and video games and symptoms of psychiatric disorders: a large-scale cross-sectional study. Psychology of Addictive Behaviors 2016; 30(2): 252–62.
  • 16) Griffiths M. “Technological Addictions.” Clinical Psychology Forum 1995;76: 14–19.
  • 17) Van den Eijnden R, Lemmens J, Valkenburg P. The Social Media Disorder Scale: Validity and psychometric properties. In Journal of Behavioral Addictions 2016;5:13-13.
  • 18) Sarıçam H, Karduz F F A. Sosyal medya kullanım bozukluğu ölçeği’nin Türk kültürüne uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi 2018; 9(2): 116-135.
  • 19) Russell D, Peplau L A, Cutrona C E. The revised UCLA Loneliness Scale: Concurrent and discriminant validity evidence. Journal of personality and social psychology, 1980;39(3): 472-80.
  • 20) Yıldız M A, Duy B (2014). Adaptation of the short-form of the UCLA loneliness scale (ULS-8) to Turkish for the adolescents. Düşünen Adam 2014; 27(3): 194.
  • 21) Eroğlu O, Yıldırım Y. Sosyal Medya Ağlarının Kullanım Amacı ve Bağımlılığının Uyku Kalitesi İle İlişkisinin İncelenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 2017;1(1): 1-10.
  • 22) Bekar T. Üniversite öğrencilerinde teknoloji ile ilgili bağımlılıklar ve ilişkili faktörler. Tıpta Uzmanlık Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı, 2018.
  • 23) Çapan B E, Sarıçalı M. The Role of Social and Emotional Loneliness in Problematic Facebook Use. Inonu University Journal of the Faculty of Education 2016;17(3):53-66
  • 24) Kuss D J, Griffiths M D, Karila L, Billieux J. Internet addiction: A systematic review of epidemiological research for the last decade. Current Pharmaceutical Design 2014;20: 4026–52.
  • 25) Andreassen C S. Online social network site addiction: A comprehensive review. Current Addiction Reports 2015; 2:175–184.
  • 26) Griffiths M D, Kuss D J, Demetrovics Z. Social networking addiction: An overview of preliminary findings. Behavioral addictions: Criteria, evidence, and treatment 2014;119–41.
  • 27) Çiftçi, H. Üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 2018; 7(4).
  • 28) Gürültü, E. Lise öğrencilerinin sosyal medya bağımlılıkları ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı, 2016.
  • 29) Gezgin D M, Çakır Ö. Analysis of nomofobic behaviors of adolescents regarding various factors. Journal of Human Sciences 2016; 13(2): 2504-19.
  • 30) Durak H Y. Modeling of variables related to problematic internet usage and problematic social media usage in adolescents. Current Psychology 2018; 1-13.
  • 31) Paul J A, Baker H M, Cochran J D. Effect of online social networking on student academic performance. Computers in Human Behavior 2012; 28(6): 2117–27.
  • 32) Kirschner P A, Karpinski A C. Facebook® and academic performance. Computers in human behavior 2010;26(6): 1237-45.
  • 33) Gökler M E, Aydın R, Ünal E, Metintaş S. Sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi 2016; 17(1):52-9.
  • 34) Adıgüzel A. Üniversite öğrencilerinde gündemi kaçırma korkusu, problemli akıllı telefon kullanımı, problemli internet kullanımı ve yaşantısal kaçınmanın cep telefonu bağlantısını kaybetme korkusuna yönelik modelin sınanması Muğla ili örneği. Yüksek Lisans Tezi. Muğla: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018.
  • 35) Koçer M. Erciyes Üniversitesi öğrencilerinin internet ve sosyal medya kullanım alışkanlıkları. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 2012;(18):70-85.
  • 36) Akın A, Özbay A, Baykut İ. Sosyal Medya Kullanımı Ölçeği’nin Türkçe Formu’nun Geçerliği ve Güvenirliği. Uluslarası Sosyal Araştırmalar Dergisi 2015;8(38):647-50.
  • 37) Göker G. İletişimin Mcdonaldlaşması: Sosyal Medya Üzerine Bir İnceleme. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 2015; 10(2):389-410.
  • 38) Balcı Ş, Gölcü A. Facebook Addiction among University Students in Turkey: Selcuk University Example. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi 2013;1(34):255-78.
There are 38 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Health Care Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Hatice Aygar 0000-0001-6277-7753

Alaettin Ünsal 0000-0001-8353-1605

Didem Arslantas

Beyhan Durak Aras 0000-0003-1881-1912

Burcu Işıktekin Atalay 0000-0001-9149-6424

Ali Kılınç 0000-0002-0577-8570

Cüneyt Çam 0000-0002-1635-1345

Sevil Akbulut Zencirci 0000-0002-5308-9737

Selim Adalı 0000-0002-7980-0662

Ayşe Özge Akman 0000-0002-9023-2926

Mohammad Haroun Omarı 0000-0003-2924-0377

Öykü Nur Özdöngül 0000-0002-1225-6148

Ayşe Püsküllü 0000-0002-1156-6777

Özge Salkım 0000-0002-5372-4083

Melek Nur Şerbetci 0000-0001-9813-7985

Aykut Yalçın 0000-0003-0415-4974

Ahmet Emre Yılmaz 0000-0001-8354-2910

Publication Date November 2, 2022
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Aygar, H., Ünsal, A., Arslantas, D., Durak Aras, B., et al. (2022). Evaluation of Social Media Disorder and Loneliness Levels of Students in the First 3 Years of the Faculty of Medicine. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi, 3(2), 16-24.
AMA Aygar H, Ünsal A, Arslantas D, Durak Aras B, Işıktekin Atalay B, Kılınç A, Çam C, Akbulut Zencirci S, Adalı S, Akman AÖ, Omarı MH, Özdöngül ÖN, Püsküllü A, Salkım Ö, Şerbetci MN, Yalçın A, Yılmaz AE. Evaluation of Social Media Disorder and Loneliness Levels of Students in the First 3 Years of the Faculty of Medicine. TÖAD. November 2022;3(2):16-24.
Chicago Aygar, Hatice, Alaettin Ünsal, Didem Arslantas, Beyhan Durak Aras, Burcu Işıktekin Atalay, Ali Kılınç, Cüneyt Çam, Sevil Akbulut Zencirci, Selim Adalı, Ayşe Özge Akman, Mohammad Haroun Omarı, Öykü Nur Özdöngül, Ayşe Püsküllü, Özge Salkım, Melek Nur Şerbetci, Aykut Yalçın, and Ahmet Emre Yılmaz. “Evaluation of Social Media Disorder and Loneliness Levels of Students in the First 3 Years of the Faculty of Medicine”. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi 3, no. 2 (November 2022): 16-24.
EndNote Aygar H, Ünsal A, Arslantas D, Durak Aras B, Işıktekin Atalay B, Kılınç A, Çam C, Akbulut Zencirci S, Adalı S, Akman AÖ, Omarı MH, Özdöngül ÖN, Püsküllü A, Salkım Ö, Şerbetci MN, Yalçın A, Yılmaz AE (November 1, 2022) Evaluation of Social Media Disorder and Loneliness Levels of Students in the First 3 Years of the Faculty of Medicine. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi 3 2 16–24.
IEEE H. Aygar, “Evaluation of Social Media Disorder and Loneliness Levels of Students in the First 3 Years of the Faculty of Medicine”, TÖAD, vol. 3, no. 2, pp. 16–24, 2022.
ISNAD Aygar, Hatice et al. “Evaluation of Social Media Disorder and Loneliness Levels of Students in the First 3 Years of the Faculty of Medicine”. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi 3/2 (November 2022), 16-24.
JAMA Aygar H, Ünsal A, Arslantas D, Durak Aras B, Işıktekin Atalay B, Kılınç A, Çam C, Akbulut Zencirci S, Adalı S, Akman AÖ, Omarı MH, Özdöngül ÖN, Püsküllü A, Salkım Ö, Şerbetci MN, Yalçın A, Yılmaz AE. Evaluation of Social Media Disorder and Loneliness Levels of Students in the First 3 Years of the Faculty of Medicine. TÖAD. 2022;3:16–24.
MLA Aygar, Hatice et al. “Evaluation of Social Media Disorder and Loneliness Levels of Students in the First 3 Years of the Faculty of Medicine”. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi, vol. 3, no. 2, 2022, pp. 16-24.
Vancouver Aygar H, Ünsal A, Arslantas D, Durak Aras B, Işıktekin Atalay B, Kılınç A, Çam C, Akbulut Zencirci S, Adalı S, Akman AÖ, Omarı MH, Özdöngül ÖN, Püsküllü A, Salkım Ö, Şerbetci MN, Yalçın A, Yılmaz AE. Evaluation of Social Media Disorder and Loneliness Levels of Students in the First 3 Years of the Faculty of Medicine. TÖAD. 2022;3(2):16-24.