Research Article
BibTex RIS Cite

DİJİTAL MEDYADA SİYASAL İLETİŞİM VE Z KUŞAĞININ ÇEVRİMİÇİ SİYASAL KATILIMI

Year 2023, , 980 - 994, 01.10.2023
https://doi.org/10.7456/tojdac.1321756

Abstract

Hangi alandan hakem atanmalı: Dijital iletişim veya siyasal iletişim

DİJİTAL MEDYADA SİYASAL İLETİŞİM ve Z KUŞAĞININ ÇEVRİMİÇİ SİYASAL KATILIMI
ÖZ
Günümüzde sosyal medya platformlarında veri madenciliği ve makine öğrenimi kullanımı sayesinde bireylerin tüm kişisel verilerine ulaşılır hale gelinmiştir. Bu verilerin etkin bir şekilde kullanılması siyasal iletişimi de dönüştürmeye başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, siyasal iletişimde kişiye özel dijital veri ve post-truth içerik kullanımının Z kuşağının çevrimiçi siyasal katılımı üzerindeki etkisini analiz etmektir. Bu çalışmada genel tarama modellerinden kesitsel araştırma seçilmiş olup, araştırma tekniği olarak çevrimiçi anket tekniği kullanılmıştır. Örneklem tekniği olarak kartopu örnekleme kullanılmış olup, İstanbul’da okuyan 18-24 yaş arası 356 sosyal medya kullanıcısı üniversite öğrencisinden çevrimiçi anket yoluyla veri toplanmıştır. Elde edilen verilerden katılımcıların siyasi gündeme karşı ilgisiz olmadıkları ancak pasif bir çevrimiçi siyasal katılım davranışı gösterdikleri, bunun yanı sıra kişiye özel dijital verilerinin onay vermedikleri durumlarda kullanılacağı endişesi yaşadıkları ve karşılaştıkları çevrimiçi siyasi içeriklerin doğruluğundan tam olarak emin olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar birbiriyle ilişkili olarak gençlerin hem dijital çağın suskunluk sarmalı içine girdiklerini hem de gözetim toplumu kavramının yarattığı baskıyı üzerlerinde hissettiklerini göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Z kuşağı, Veri madenciliği, Kişiye özel dijital veri, Çevrimiçi siyasal katılım.

Thanks

Emeği ve desteği için doktora tez danışmanım Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Eyüboğlu'na teşekkürlerimi sunarım.

References

  • Ağırdır, B. (2020). Hikayesini Arayan Gelecek. Doğan Kitap.
  • Aksoy, A. & Türkölmez, O. (2020). Dijital Çağa Demokrasiyi Çağırmak: Cambridge Analytica Skandalı. Journal of Political Administrative and Local Studies (JPAL), 3(1), 41-59.
  • Akyol, E. (2021). Dijitalleşme ve Siyasal Katılımda Yeni Olanaklar. In S. Ekici, & O. Göktolga, Siyasetin Dijital Serüveni (pp. 155-166). Gazi Kitabevi.
  • Benedicto, J. (2008). Young People and Political Participation. European Research Young People's Studies Magazine, 08(81), 13-30.
  • Berkup, B. S. (2014). Working with Generations X and Y in Generation Z Period: Management of Different Generations in Business Life. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(19), 218-229.
  • Çankaya, E. (2019). Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'de. İmge Yayınları.
  • Dahl, R. (1963). Modern Political Analysis. Prentice Hall.
  • Daver, B. (1993). Siyaset Bilimine Giriş. Siyasal Kitabevi.
  • Ekinci, N. (2016). Başlangıcından Günümüze Siyasal İletişimin Temelleri. Gece Kitapçılığı.
  • Gibson, R. & Cantijoch, M. (2013). Conceptualizing and Measuring Participation in the Age of the Internet: Is Online Political Engagement Really Different to Offline? The Journal of Politics, 75(3), 701-716.
  • Gürel, E. (2023). Dijital Medyada Siyasal İletişim ve Z Kuşağı Üniversite Öğrencileri: İstanbul Özelinde Çevrimiçi Siyasal Katılım Üzerine Bir Araştırma. İstanbul: Doktora Tezi, Maltepe Üniversitesi.
  • Grail Research. (2011). Consumers of Tomorrow: Insights and Observations About Generation Z. Grail Research.
  • Habermas, J. (2022). İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim (M. Tüzel, Çev.). Yapı Kredi Yayınları. Hegazy, I. M. (2021). The Effect of Political Neuromarketing 2.0 on Election Outcomes: The Case of Trump's Presidential Campaign 2016. Review of Economics and Political Science, 6(3), 235-251. İşliyen, M. (2018). Siyasal Katılım ve Sosyal Medya. Literatürk Academia Yayınları. Kapani, M. (2019). Politika Bilimine Giriş. Serbest Kitaplar.
  • Küçükşabanoğlu, Z. (2021). Z'nin Siyaseti. Motto Yayınları. Lilleker, D. G. (2013). Siyasal İletişim: Temel Kavramlar (Kolektif, Çev.). Kaknüs Yayınları. Meriç, Ö. (2019). Yeni Medya Siyasal İletişim ve Dijital Demokrasi. Nobel Yayınları. Ruess, C., Hoffmann, C. P., Bolianne, S. & Heger, K. (2021). Online Political Participation: The Evolution of a Concept. Information, Communication & Society, 1-18.
  • Sarıoğlu, E. B. & Özgen, E. (2018). Z Kuşağının Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir Çalışma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(60), 1067- 1081.
  • Seemiller, C. & Grace, M. (2019). Generation Z: A Century in the Making. Routledge.
  • Tokgöz, O. (2020). Siyasal İletişimi Anlamak. İmge Kitabevi.
  • Yetkin, B. (2020). Siyasal İletişimde Bilişimsel Propaganda: Türkiye'de 23 Haziran 2019 İstanbul Yerel Seçimleri ve Botlar, Cyborglar, Troller. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2020(52), 24-45.
  • Youyou, W., Kosinski, M. & Stillwell, D. (2015). Computer-based Personality Judgements are More Accurate than Those Made by Humans. PNAS, 1036-1040.
  • Zetra, A., Khalid, K. A., Yanuar, F. & Marisa, S. (2022). Political Awareness, Knowledge and Participation Relationship Using Structural Equation Modeling Approach. Jurnal Wacana Politik, 7(1), 46-56.

POLITICAL COMMUNICATION IN DIGITAL MEDIA AND ONLINE POLITICAL PARTICIPATION OF GENERATION Z

Year 2023, , 980 - 994, 01.10.2023
https://doi.org/10.7456/tojdac.1321756

Abstract

POLITICAL COMMUNICATION IN DIGITAL MEDIA and ONLINE POLITICAL PARTICIPATION of GENERATION Z
ABSTRACT
Today, thanks to the use of data mining and machine learning on social media platforms, all personal data of individuals has become accessible. The effective use of this data has also started to transform political communication. In this study, data was collected from 356 social media user university students aged 18-24 studying in Istanbul through an online survey to analyze the impact of the use of personalized digital data and post-truth content in political communication on Generation Z's online political participation. According to the findings, the participants are not indifferent to the political agenda, but they show a passive online political participation behavior, as well as they worry that their personal digital data will be used in situations they do not consent to, and they are not completely sure about the accuracy of the online political content they encounter. These results, in relation to each other, show that young people both enter the spiral of silence of the digital age and feel the pressure created by the concept of surveillance society.
Keywords: Generation z, Data mining, Personalized digital data, Online political participation.

References

  • Ağırdır, B. (2020). Hikayesini Arayan Gelecek. Doğan Kitap.
  • Aksoy, A. & Türkölmez, O. (2020). Dijital Çağa Demokrasiyi Çağırmak: Cambridge Analytica Skandalı. Journal of Political Administrative and Local Studies (JPAL), 3(1), 41-59.
  • Akyol, E. (2021). Dijitalleşme ve Siyasal Katılımda Yeni Olanaklar. In S. Ekici, & O. Göktolga, Siyasetin Dijital Serüveni (pp. 155-166). Gazi Kitabevi.
  • Benedicto, J. (2008). Young People and Political Participation. European Research Young People's Studies Magazine, 08(81), 13-30.
  • Berkup, B. S. (2014). Working with Generations X and Y in Generation Z Period: Management of Different Generations in Business Life. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(19), 218-229.
  • Çankaya, E. (2019). Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye'de. İmge Yayınları.
  • Dahl, R. (1963). Modern Political Analysis. Prentice Hall.
  • Daver, B. (1993). Siyaset Bilimine Giriş. Siyasal Kitabevi.
  • Ekinci, N. (2016). Başlangıcından Günümüze Siyasal İletişimin Temelleri. Gece Kitapçılığı.
  • Gibson, R. & Cantijoch, M. (2013). Conceptualizing and Measuring Participation in the Age of the Internet: Is Online Political Engagement Really Different to Offline? The Journal of Politics, 75(3), 701-716.
  • Gürel, E. (2023). Dijital Medyada Siyasal İletişim ve Z Kuşağı Üniversite Öğrencileri: İstanbul Özelinde Çevrimiçi Siyasal Katılım Üzerine Bir Araştırma. İstanbul: Doktora Tezi, Maltepe Üniversitesi.
  • Grail Research. (2011). Consumers of Tomorrow: Insights and Observations About Generation Z. Grail Research.
  • Habermas, J. (2022). İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim (M. Tüzel, Çev.). Yapı Kredi Yayınları. Hegazy, I. M. (2021). The Effect of Political Neuromarketing 2.0 on Election Outcomes: The Case of Trump's Presidential Campaign 2016. Review of Economics and Political Science, 6(3), 235-251. İşliyen, M. (2018). Siyasal Katılım ve Sosyal Medya. Literatürk Academia Yayınları. Kapani, M. (2019). Politika Bilimine Giriş. Serbest Kitaplar.
  • Küçükşabanoğlu, Z. (2021). Z'nin Siyaseti. Motto Yayınları. Lilleker, D. G. (2013). Siyasal İletişim: Temel Kavramlar (Kolektif, Çev.). Kaknüs Yayınları. Meriç, Ö. (2019). Yeni Medya Siyasal İletişim ve Dijital Demokrasi. Nobel Yayınları. Ruess, C., Hoffmann, C. P., Bolianne, S. & Heger, K. (2021). Online Political Participation: The Evolution of a Concept. Information, Communication & Society, 1-18.
  • Sarıoğlu, E. B. & Özgen, E. (2018). Z Kuşağının Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir Çalışma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(60), 1067- 1081.
  • Seemiller, C. & Grace, M. (2019). Generation Z: A Century in the Making. Routledge.
  • Tokgöz, O. (2020). Siyasal İletişimi Anlamak. İmge Kitabevi.
  • Yetkin, B. (2020). Siyasal İletişimde Bilişimsel Propaganda: Türkiye'de 23 Haziran 2019 İstanbul Yerel Seçimleri ve Botlar, Cyborglar, Troller. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2020(52), 24-45.
  • Youyou, W., Kosinski, M. & Stillwell, D. (2015). Computer-based Personality Judgements are More Accurate than Those Made by Humans. PNAS, 1036-1040.
  • Zetra, A., Khalid, K. A., Yanuar, F. & Marisa, S. (2022). Political Awareness, Knowledge and Participation Relationship Using Structural Equation Modeling Approach. Jurnal Wacana Politik, 7(1), 46-56.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Communication Studies, Communication Technology and Digital Media Studies
Journal Section Makaleler
Authors

Edanur Gürel 0000-0002-0269-4777

Ezgi Eyüboğlu 0000-0002-7531-9169

Early Pub Date August 30, 2023
Publication Date October 1, 2023
Submission Date July 3, 2023
Acceptance Date August 6, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Gürel, E., & Eyüboğlu, E. (2023). POLITICAL COMMUNICATION IN DIGITAL MEDIA AND ONLINE POLITICAL PARTICIPATION OF GENERATION Z. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 13(4), 980-994. https://doi.org/10.7456/tojdac.1321756


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png