Sanat pazarlama alanı şu anda maksimum potansiyeline doğru aktif bir gelişim sürecinden geçiyor. Bu çalışmanın amacı sanat pazarlaması, sanat pazarlamasının özellikleri, sanat pazarlaması metodolojileri, sanat pazarlamasının önemi, sanat pazarlaması stratejileri, dijital sanat ve sanat pazarlaması arasındaki ilişki ve sanat pazarlamasında dijital dönüşümün etkisi gibi çeşitli konuları incelemektir. Bu çalışmanın temel amacı literatürdeki mevcut eksikliği gidermek ve yazarları bu konuda araştırma yapmaya teşvik etmektir. Sanat pazarlaması ve dijital sanat üzerine çok az araştırma olmasına rağmen bu çalışmanın temel amacı bu bilgi boşluğunu doldurmaktır. Araştırmanın bu kısmı önemli ölçüde vurgulanmaktadır. Dijital sanatın ve dijital sanat pazarlamasının ilerlemesi için hayati önem taşıyan sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik, yapay zekâ ve metaverse gibi teknolojilere sanat pazarlamasında öncelik verilmesi önerildi. Bu sonuç, bu teknolojilerin sanat pazarlaması alanında önem taşıdığının belirlenmesinden türetilmiştir.
The art marketing field is now undergoing active development towards its maximum potential. The aim of this study is to examine several topics, such as art marketing, the characteristics of art marketing, art marketing methodologies, the importance of art marketing, art marketing tactics, the relationship between digital art and art marketing, and the influence of digital transformation on art marketing. The primary objective of this study is to address the existing deficiency in the literature and encourage writers to conduct research on this topic. Despite the little research on art marketing and digital art, the main aim of this study is to fill this knowledge gap. This part of the inquiry receives considerable emphasis. It has been suggested that technologies such as virtual reality, augmented reality (AR), artificial intelligence, and the metaverse, which are crucial for the advancement of digital art and digital art marketing, should be prioritized in art marketing. This conclusion was derived from the determination that these technologies warrant significance in the realm of art marketing.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Digital and Electronic Media Art |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Early Pub Date | March 13, 2024 |
Publication Date | April 1, 2024 |
Submission Date | January 2, 2024 |
Acceptance Date | March 9, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)