Social interactive media can be an area that organizations and brands may have difficulty managing in terms of its nature and the size of the audience it can reach. Organizations need to know and analyses the dynamics of this field well. Therefore, it is important that crisis management is carried out quickly and transparently in accordance with these dynamics. Since crises are situations that occur unexpectedly and suddenly, organizations should have pre-crisis preparations. In addition, since we live in the age of speed, organizations should have a flexible and responsive crisis resolution capability. In the study, the crisis encountered in social media is examined with a case study in the context of its phases. The study investigates the power of social media and its impact on brands. Through a case study, it examines how a crisis on social media was managed and how brand image was affected. The study reveals how the brand reacted to the crisis on social media, which strategies worked in the crisis communication process and how the brand image was affected after the crisis. It also presents the lessons learned by the brand during the crisis management process and recommendations for preventing similar situations in the future. This case study is an important resource for researchers and professionals who want to understand the impact of social media on brands and develop effective communication strategies in times of crisis. Successful execution of the crisis management process is critical to protecting the reputation and enhancing the credibility of brands.
Sosyal interaktif medya doğası ve ulaşabildiği kitlenin büyüklüğü açısından örgütlerin ve markaların kriz yönetmekte güçlük çekebileceği bir alan olabilmektedir. Örgütlerin bu alanın dinamiklerini iyi tanımaları ve çözümlemeleri gerekmektedir. Dolayısıyla kriz yönetiminin bu dinamiklere uygun şekilde hızlı ve şeffaf yürütülmesi önem kazanmaktadır. Krizler beklenmedik zamanlarda ve aniden ortaya çıkan durumlar olduklarından örgütlerin kriz öncesi hazırlıkları olmalıdır. Ayrıca hız çağında yaşanıldığından esnek ve hızlı yanıt verebilir bir kriz çözüm yeteneğine sahip olunmalıdır. Çalışmada sosyal medyada karşılaşılan kriz, evreleri bağlamında örnek olayla incelenmiştir. Çalışmada sosyal medyanın gücünü ve markalar üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Bir olay incelemesi üzerinden sosyal medyada yaşanan bir kriz durumunun nasıl yönetildiğini ve marka imajının nasıl etkilendiğini ele alınmaktadır. Çalışma, kriz anında markanın sosyal medya üzerinden nasıl tepki verdiğini, kriz iletişimi sürecinde hangi stratejilerin işe yaradığını ve marka imajının kriz sonrasında nasıl etkilendiğini ortaya koymaktadır. Ayrıca, kriz yönetimi sürecinde markanın aldığı dersler ve gelecekte benzer durumların önlenmesi için öneriler de sunulmaktadır. Bu olay incelemesi, sosyal medyanın markalar üzerindeki etkilerini anlamak ve kriz anlarında etkili iletişim stratejileri geliştirmek isteyen araştırmacılar ve profesyoneller için önemli bir kaynak oluşturmaktadır. Kriz yönetimi sürecinin başarılı bir şekilde yürütülmesi, markaların itibarını korumak ve güvenilirliğini artırmak açısından kritik öneme sahiptir.
Çalışma nitel bir durum araştırması olduğundan etik kurul raporu gerektirmemektedir.
İlginize teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Crisis Communication |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Early Pub Date | September 21, 2024 |
Publication Date | October 1, 2024 |
Submission Date | July 13, 2024 |
Acceptance Date | September 18, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)