Yorgos Lanthimos, kendine özgü anlatım dili ve çarpıcı görsel estetiği ile modern sinemanın dikkat çeken yönetmenlerinden biridir. "Yunan Tuhaf Dalgası" akımı içinde anılan filmleri, toplumsal normlar, iktidar ilişkileri ve bireyin bu yapılar içindeki konumunu sorgulayan temalar etrafında şekillenir. Michel Foucault'nun biyopolitika ve biyoiktidar kavramları, Lanthimos'un filmografisini analiz etmek için güçlü bir teorik çerçeve sunar ve devletin toplumsal yaşamı nasıl kontrol ettiğini açıklar. "Dogtooth" filminde ebeveynlerin çocukları üzerindeki mutlak kontrolü, "The Lobster"da zorunlu çift olma toplumu ve "The Killing of a Sacred Deer"da bireylerin kaderlerinin başkalarının kararlarına bağlı olması, Lanthimos'un iktidar ilişkilerini nasıl ele aldığını gösterir. Bu çalışma, özellikle Lanthimos'un ilk dönem filmleri ve "Kind of Kindness"ı Foucault'nun biyoiktidar kavramı bağlamında analiz ederek, yönetmenin filmlerinin modern toplumdaki iktidar yapılarını sorgulayan derin bir eleştiri sunduğunu göstermeyi amaçlamaktadır.
Yorgos Lanthimos is one of the prominent directors of modern cinema, known for his unique narrative style and visual aesthetics. His films, which are included in the "Greek Weird Wave" movement, are shaped around themes that question social norms, power relations, and the individual's place within these structures. Michel Foucault's concepts of biopolitics and biopower, which explain how the state controls social life, provide a powerful theoretical framework for analyzing Lanthimos' filmography. The absolute control of parents over their children in Dogtooth, the forced societal couplehood in The Lobster, and the dependence of individuals' fates on the decisions of others in The Killing of a Sacred Deer illustrate how Lanthimos addresses power relations. This study aims to show that the director's films offer a deep critique that questions power structures in modern society, especially by analyzing Lanthimos' early films and his latest film Kind of Kindness in the context of Foucault's concept of biopower.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Movie Review, Cinema Theories, Cinema and Aesthetics |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Early Pub Date | September 21, 2024 |
Publication Date | October 1, 2024 |
Submission Date | July 25, 2024 |
Acceptance Date | September 18, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)