BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 3 Issue: 2, - , 01.06.2013

Abstract

In today’s modern world, changes in technology are accompanied by changes in brand loyalties. Differentiating from their technological past, today’s sociaties are encompassed by an advanced technology culture. For directing these societies towards a pre-planned point, various and deliberate efforts should be designed. One of such efforts is using narratives, which may, by their components and functions, have a direct influence on individuals’ behaviour. Narratives are designed according to the values of a target group of people with the aim at directing their conceptions. Values influence individuals’ preferences by distinguishing “the good” from “the bad”, “the beautiful” from “the ugly”. Therefore, values can not be seperated from the narratives of products or services. Considering we live in an era where information and technology are married couples, finding examples of narrations on internet is not very uncommon. Narrations may have influence on purchasing behaviour of individuals. In this study, local and international brands which aim at reaching consumers by narrations on internet were investigated. A sample group of consumers on internet between ages 15-60 were studied with regard to brand-narrations interactions. Results of quantitative analysis were discussed.

References

  •                                                                                                                 Yücel, T.(1993). Anlatı Yerlemleri-Kişi, Süre, Uzam. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Ltd. Şti.
  • Vinson. D.E. vd. (1977). The Role of Personal Values in Marketing and Consumer
  • Behavior, Journal of Marketing. Luecke, R. (2007). Güç, Etki ve İkna, A. Berktay(Ed), T. Parlak(Çev), İstanbul: Türkiye İş
  • Bankası Kültür Yayınları. Kültür,http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.4f1c1cbc b1a 9a91739989 [22 Ocak 2012]
  • Küçükerdoğan, R.G. (2009). Reklamda Kültürlerarasılık. İstanbul:Es Yayınları.
  • De Mooij, M. (1977). Global Marketing, , ABD: Sage Pub Inc., Aktaran: G. R. Küçükerdoğan, (2009). Reklamda Kültürlerarasılık, İstanbul: Es Yayınları.
  • Vinson, E.D. vd. (1977). The Role of Personal Values in Marketing and Consumer
  • Behavior, Journal of Marketing 41(2):46. Özgül, R. (2011).’İtibar Yönetimi Çerçevesinde Öyküleme’. Ph.D. Diss., Marmara Üniversitesi.
  •                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Herman. D. vd. (2005). Routledge Encyclopedia of Narrative Theory, GB: Routledge Ltd.
  • Kıran Z, Eziler Kıran, A. (2000). Yazınsal Okuma Süreçleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Akerson, F.E. (2005). Göstergebilime Giriş, İstanbul: Matbaa.
  • Herman. D. vd. (2005). Routledge Encyclopedia of Narrative Theory, GB: Routledge Ltd.
  • Luecke, R. (2007). Güç, Etki ve İkna, A. Berktay(Ed), T. Parlak(Çev), İstanbul: Türkiye İş
  • Bankası Kültür Yayınları. Yücel, T.(1993). Anlatı Yerlemleri-Kişi, Süre, Uzam. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Ltd. Şti. Aytaç ‘a kalite’.http://www.aytac.com.tr/index.php?module=hbr_bizden_oku&islem=oku&ID=54&ust =6[22 Ocak 2012]
  • Denizbank’kız isteme’.http://www.youtube.com/watch?v=CyYWgXaHzog[22 Ocak 2012]
  • Kent Bayram Reklam.http://www.youtube.com/watch?v=f7llmS6uRg0[22 Ocak 2012]
  • Çanakkale Geçilmez Öykü Oyunu, http://www.oyunkuzusu.com/turkce-oyun/canakkalegecilmez-oyunu/canakkale-cannot-pass.asp[22Ocak2012]
  • Denizbank’tan Nefes Kesen Bir Macera Başliyor. http://www.facebook.com/video/video.php?v=186322928080867
  • Denizbank Facebook Şubesi. http://www.kredikazan.com/Blog/64/denizbank-facebooksubesi-reklami ] Social Media Storytelling Wedding, http://www.theincslingers.com/2011/10/social-mediastorytelling-is-advertising-better-than-marketing/ [22Ocak2012]
  • Nescafe Altın Anlar 2011, http://www.facebook.com/KokusundaDavetVar [22 Ocak2012]
  • Yücel, T.(1993). Anlatı Yerlemleri-Kişi, Süre, Uzam. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Ltd. Şti. Luecke, R. (2007). Güç, Etki ve İkna, A. Berktay(Ed), T. Parlak(Çev), İstanbul: Türkiye İş
  • Bankası Kültür Yayınları.  

MARKA ÖYKÜLEMELERİNİN İNTERNETTE KÜLTÜREL DEĞERLER ÇERÇEVESİNDE YANSIMALARI

Year 2013, Volume: 3 Issue: 2, - , 01.06.2013

Abstract

References

  •                                                                                                                 Yücel, T.(1993). Anlatı Yerlemleri-Kişi, Süre, Uzam. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Ltd. Şti.
  • Vinson. D.E. vd. (1977). The Role of Personal Values in Marketing and Consumer
  • Behavior, Journal of Marketing. Luecke, R. (2007). Güç, Etki ve İkna, A. Berktay(Ed), T. Parlak(Çev), İstanbul: Türkiye İş
  • Bankası Kültür Yayınları. Kültür,http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.4f1c1cbc b1a 9a91739989 [22 Ocak 2012]
  • Küçükerdoğan, R.G. (2009). Reklamda Kültürlerarasılık. İstanbul:Es Yayınları.
  • De Mooij, M. (1977). Global Marketing, , ABD: Sage Pub Inc., Aktaran: G. R. Küçükerdoğan, (2009). Reklamda Kültürlerarasılık, İstanbul: Es Yayınları.
  • Vinson, E.D. vd. (1977). The Role of Personal Values in Marketing and Consumer
  • Behavior, Journal of Marketing 41(2):46. Özgül, R. (2011).’İtibar Yönetimi Çerçevesinde Öyküleme’. Ph.D. Diss., Marmara Üniversitesi.
  •                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Herman. D. vd. (2005). Routledge Encyclopedia of Narrative Theory, GB: Routledge Ltd.
  • Kıran Z, Eziler Kıran, A. (2000). Yazınsal Okuma Süreçleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Akerson, F.E. (2005). Göstergebilime Giriş, İstanbul: Matbaa.
  • Herman. D. vd. (2005). Routledge Encyclopedia of Narrative Theory, GB: Routledge Ltd.
  • Luecke, R. (2007). Güç, Etki ve İkna, A. Berktay(Ed), T. Parlak(Çev), İstanbul: Türkiye İş
  • Bankası Kültür Yayınları. Yücel, T.(1993). Anlatı Yerlemleri-Kişi, Süre, Uzam. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Ltd. Şti. Aytaç ‘a kalite’.http://www.aytac.com.tr/index.php?module=hbr_bizden_oku&islem=oku&ID=54&ust =6[22 Ocak 2012]
  • Denizbank’kız isteme’.http://www.youtube.com/watch?v=CyYWgXaHzog[22 Ocak 2012]
  • Kent Bayram Reklam.http://www.youtube.com/watch?v=f7llmS6uRg0[22 Ocak 2012]
  • Çanakkale Geçilmez Öykü Oyunu, http://www.oyunkuzusu.com/turkce-oyun/canakkalegecilmez-oyunu/canakkale-cannot-pass.asp[22Ocak2012]
  • Denizbank’tan Nefes Kesen Bir Macera Başliyor. http://www.facebook.com/video/video.php?v=186322928080867
  • Denizbank Facebook Şubesi. http://www.kredikazan.com/Blog/64/denizbank-facebooksubesi-reklami ] Social Media Storytelling Wedding, http://www.theincslingers.com/2011/10/social-mediastorytelling-is-advertising-better-than-marketing/ [22Ocak2012]
  • Nescafe Altın Anlar 2011, http://www.facebook.com/KokusundaDavetVar [22 Ocak2012]
  • Yücel, T.(1993). Anlatı Yerlemleri-Kişi, Süre, Uzam. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Ltd. Şti. Luecke, R. (2007). Güç, Etki ve İkna, A. Berktay(Ed), T. Parlak(Çev), İstanbul: Türkiye İş
  • Bankası Kültür Yayınları.  
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ruken Özgül Kılanç This is me

Publication Date June 1, 2013
Submission Date July 22, 2014
Published in Issue Year 2013 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Kılanç, R. Ö. (2013). MARKA ÖYKÜLEMELERİNİN İNTERNETTE KÜLTÜREL DEĞERLER ÇERÇEVESİNDE YANSIMALARI. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 3(2).


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png