Medya ürünleri üzerine yapılan değerlendirmeler çoğu kez, bu ürün ve hizmetlerin iş karakterinin diğer endüstrilerden farksız olduğu varsayımı üzerine şekillenmektedir. Bu bakış açısına göre, otomobil ve mobilya ürünlerinin üretimindeki farklılıkların medya ürünleri için de geçerli olması gerekmektedir. Oysa medya ürünleri, doğaları gereği hem kendi aralarında hem de diğer ürünler ile aralarında, ekonomik çevreleri ve iş dinamikleri açısından, ciddi farklılıklar içermektedir. Bu makale, medya ürünlerinin karşılaştıkları güçlükleri, kendi aralarındaki ve diğer ürünlerle olan farklılıklarını ve medya endüstrilerindeki iş dinamiklerini Adorno ve Horkheimer’ın “Kültür Endüstrisi” kavramı çerçevesinde tartışmayı ve analiz etmeyi amaçlamaktadır. Öte yandan bu çalışmada, diğer endüstriler arasındaki arz ve talep farklılıklarına değinilmekte ve bu farklılıkların medya endüstrisi iş dinamiklerini nasıl etkilediği eleştirel bir gözle incelenmektedir.
Considerations of media products sometimes assume that media share similar economic and business characteristics and that media are no different from other products and services. They express the view that no more differences need to be recognized for media then the kinds of differences observed between manufacturing automobiles and forniture products. This view is problematic, however, because media products differ significantly among themselves and because they operate in economic environments with business dynamics that most other products and services do not encounter. This article aims to discussion how media products differ among themselves and how those differences affect the economic forces they encounter and business dynamics of their industries in the context of Adorna and Horkheimer’s “Culture Industry”concept. It also examined supply side and demand side differences between media and other products and how these affect media industry business dynamics.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 22, 2014 |
Submission Date | July 22, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 1 |