BibTex RIS Cite

-

Year 2014, Volume: 4 Issue: 2, 16 - 39, 22.07.2014

Abstract

Today, the only purpose of all brands and foundations are creating a positive perception and intensifying this perception as a continuous. The most important factor that is the same everywhere; a corporate identity that is formed as a result of good research. A corporate identity has represented the company's attitude and behavior inside/outside the company. When we meet a new brand, foundation, or association, the questions about this formation appear in our mind. At that point, the corporate identity has given an answer for these types of questions. The targets of that study are interaction theory, corporate identity that is related to identity case, researching of the brand of Beko about corporate identity, used the various materials in the brand's corporate identity and results of them. The other part of the study is how to apply a created corporate identity by dealers and its effects on consumers. As a result, the positive effects of corporate identity on people and being persistent are produced with different datas

References

  • Küçükerdoğan, Rengin. G. (2009) Reklamda Kültürlerarasılık Reklam İletişiminde Yerel/Küresel
  • Göstergeler, Es Yayınları, İstanbul. Meral, Pınar Seden. (2011) Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik Ve Marka, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Okay, Ayla. (2000) Kurum Kimliği, Mediacat Yayınları, Ankara.
  • Usta, Recep. (2012) Kurumsal Kimlikte Kültürün Yansıması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi. İstanbul: Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Tasarım Ana Sanat Dalı Grafik Tasarım Programı. Tuna, Ayşen Akbaş. (2007) Kurumsal Kimlik Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Türkoğlu, Süleyman. (2008) Görsel İletişim Tasarımında Kurumsal Kimlik Ve ‘İstanbul
  • Üniversitesi’ Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Ana Bilim Dalı. Yengin, Deniz. (2012) Yeni Medya Ve Dokunmatik Toplum, Derin Yayınları, İstanbul.
  • Şekil 1-12, Beko AŞ. (2013) Cehpe İletişim Kılavuzu, İstanbul.
  • Şekil 13, Beko İnternet Sitesi Ekran Görüntüsü, 18.03.2014, www.beko.com.tr
  • Şekil 14-17, Mart 2013 Armonipark Beko Bayii,Sefaköy, İstanbul.
  • Afiş 1 – 8, google arama sonuçları, 12.06.2014 http://www.beko.com.tr/kurucu.html http://www.vehbikoc.gen.tr/arasayfalar/imza/imzaframe.htm http://www.jingle-jungle.com/works-detail.php?id=26 http://en.wikipedia.org/wiki/Sound_trademark http://www.vidivodo.com/video/beko-bebekli-buzdolabi-reklami/910644

KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMALARI: BEKO ÖRNEĞİ

Year 2014, Volume: 4 Issue: 2, 16 - 39, 22.07.2014

Abstract

Günümüzde bulunan bütün marka/kurumların tek amacı nihai tüketicide olumlu bir algı oluşturmak ve bu algıyı sürekli pekiştirmektir. Bunun en önemli faktörü ise iyi araştırmalar sonucunda oluşturulmuş bir kurumsal kimliktir. Kurumsal kimlik bir firmayı ya da derneği insanlara kendini anlatma çabası, kurumun insanlarda görünen yüzüdür. Yeni bir marka, dernek, kurum ya da kuruluş ile karşılaştığımızda zihnimizde bu oluşumun ne olduğu ile alakalı sorular belirir. Kurumsal kimlik bu bağlamda oluşacak bu tür sorulara verilen bir nevi cevaptır. Çalışmamızda etkileşim kuramı, kimlik olgusu bağlamında kurumsal kimlik, Beko markasının kurumsal kimlik açısından incelenmesi, markanın kurumsal kimliğinde kullandığı çeşitli materyallerin ele alınıp, elde edilen bulguların ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmanın diğer bölümünde ise oluşturulan kurumsal kimliğin markanın bayileri tarafından nasıl uygulandığı, bunun tüketici üzerindeki etkileri araştırılmış, sonuç olarak da kurumsal kimliğin insanlar üzerindeki olumlu etkisi ve akılda kalması çeşitli veriler ile ortaya konmuştur

References

  • Küçükerdoğan, Rengin. G. (2009) Reklamda Kültürlerarasılık Reklam İletişiminde Yerel/Küresel
  • Göstergeler, Es Yayınları, İstanbul. Meral, Pınar Seden. (2011) Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik Ve Marka, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Okay, Ayla. (2000) Kurum Kimliği, Mediacat Yayınları, Ankara.
  • Usta, Recep. (2012) Kurumsal Kimlikte Kültürün Yansıması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi. İstanbul: Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Tasarım Ana Sanat Dalı Grafik Tasarım Programı. Tuna, Ayşen Akbaş. (2007) Kurumsal Kimlik Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Türkoğlu, Süleyman. (2008) Görsel İletişim Tasarımında Kurumsal Kimlik Ve ‘İstanbul
  • Üniversitesi’ Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Ana Bilim Dalı. Yengin, Deniz. (2012) Yeni Medya Ve Dokunmatik Toplum, Derin Yayınları, İstanbul.
  • Şekil 1-12, Beko AŞ. (2013) Cehpe İletişim Kılavuzu, İstanbul.
  • Şekil 13, Beko İnternet Sitesi Ekran Görüntüsü, 18.03.2014, www.beko.com.tr
  • Şekil 14-17, Mart 2013 Armonipark Beko Bayii,Sefaköy, İstanbul.
  • Afiş 1 – 8, google arama sonuçları, 12.06.2014 http://www.beko.com.tr/kurucu.html http://www.vehbikoc.gen.tr/arasayfalar/imza/imzaframe.htm http://www.jingle-jungle.com/works-detail.php?id=26 http://en.wikipedia.org/wiki/Sound_trademark http://www.vidivodo.com/video/beko-bebekli-buzdolabi-reklami/910644
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ali Asker Atam This is me

Publication Date July 22, 2014
Submission Date July 22, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Atam, A. A. (2014). KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMALARI: BEKO ÖRNEĞİ. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 4(2), 16-39.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png