Bu çalışmada, Bauhaus Okulu’nun yakın geçmişi ile her
biri kendi içinde sıra dışı olarak tabir edilebilen eğitimcileri, bu
eğitimcilerin eğitime olan yaklaşımları ve ürettikleri çalışmalar, okulun
oluşum evreleri ile birlikte araştırılmıştır. Bauhaus eğitiminin Türkiye’deki
etkilerinin incelenmesi amacıyla, iç mimarlık eğitimi vermeye başlamış ilk üç
yükseköğretim kurumu araştırma kapsamına alınmıştır. Bu kurumlarda, İç Mimarlık
ve/veya İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümlerinde lisans dersi olarak
verilmekte olan Temel Tasarım dersi yürütücüleriyle gerçekleştirilen yüz yüze
görüşmeler, çalışmanın amacı doğrultusunda ele alınmıştır. Elde edilen
görüşler, içerik analizine tabi tutulmuş; çözümlemeleri yapılan görüşme
metinleri kodlamalar ve tematik gruplamalar ile yorumlanarak, ‘Temel Tasarım’
eğitiminde Bauhaus etkisinin mevcut durumda da var olup olmadığı ve söz konusu
eğitimde nasıl bir noktada olunduğu araştırılmıştır. Sonuçların meslek eğitimi
ve dolayısıyla mesleğin gelişimi açısından fayda sağlaması, temel tasarım
eğitimine konu kapsamında eleştirel bir bakış getirmesi yolu ile konuya ilişkin
mevcut yazına katkı sağlaması öngörülmüştür.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Submission Date | November 11, 2017 |
Acceptance Date | December 18, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 1 |