Research Article
BibTex RIS Cite

TEMEL TASARIM EĞİTİMİ VE BAUHAUS

Year 2018, Volume: 8 Issue: 1, 37 - 44, 01.01.2018
https://doi.org/10.7456/10801100/004

Abstract














Bu çalışmada, Bauhaus Okulu’nun yakın geçmişi ile her
biri kendi içinde sıra dışı olarak tabir edilebilen eğitimcileri, bu
eğitimcilerin eğitime olan yaklaşımları ve ürettikleri çalışmalar, okulun
oluşum evreleri ile birlikte araştırılmıştır. Bauhaus eğitiminin Türkiye’deki
etkilerinin incelenmesi amacıyla, iç mimarlık eğitimi vermeye başlamış ilk üç
yükseköğretim kurumu araştırma kapsamına alınmıştır. Bu kurumlarda, İç Mimarlık
ve/veya İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümlerinde lisans dersi olarak
verilmekte olan Temel Tasarım dersi yürütücüleriyle gerçekleştirilen yüz yüze
görüşmeler, çalışmanın amacı doğrultusunda ele alınmıştır. Elde edilen
görüşler, içerik analizine tabi tutulmuş; çözümlemeleri yapılan görüşme
metinleri kodlamalar ve tematik gruplamalar ile yorumlanarak, ‘Temel Tasarım’
eğitiminde Bauhaus etkisinin mevcut durumda da var olup olmadığı ve söz konusu
eğitimde nasıl bir noktada olunduğu araştırılmıştır. Sonuçların meslek eğitimi
ve dolayısıyla mesleğin gelişimi açısından fayda sağlaması, temel tasarım
eğitimine konu kapsamında eleştirel bir bakış getirmesi yolu ile konuya ilişkin
mevcut yazına katkı sağlaması öngörülmüştür.








References

  • Atalayer, F. (1994a). Görsel Sanatlarda Estetik İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları.
  • Bilir, S. and Koçkan, P., (2016). “Design Ideation: Interior Architecture Education at Hacettepe University”, 1st International Symposium ‘Education in Interior Architecture’ in the year of German-Turkish Research Education and Innovation, Cambridge Scholars Publishing, pp 166-170.
  • Boucharenc, C.G. (2006). Research on Basic Design Education: An International Survey, International Journal of Technology and Design Education, 16, s. 1-30.
  • Çelik, G.İ. (2008). İç Mimarlık Eğitim Programlarının Karşılaştırmalı Analizine Yönelik Bir Çalışma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tez, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anabilim Dalı, Trabzon.
  • Demirel, Emre, (2015). “Innovation and Sensual Sustainability From Materials to Cities, The Cities: Security and Poverty”, The 2013 meeting of the World Society for EKISTICS, Ankara, pp 231-247.
  • Esen, E., (2015). Bauhaus Eğitim Anlayişinin Günümüz Temel Tasarim Eğitimine Etkileri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • Faruk Atalayer ile 14 Ağustos 2015 tarihinde gerçekleştirilen kişisel iletişim. Anadolu Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi.
  • Hakan Ertek ile 04 Eylül 2015 tarihinde gerçekleştirilen kişisel iletişim. Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi.
  • Huges, Q. (1982). Before the Bauhaus: The Experiment at the Liverpool School of Architecture and Applied Arts. Architectural History 25, s.102-113.
  • İnci Deniz Ilgın ile 01 Temmuz 2015 tarihinde gerçekleştirilen kişisel iletişim. Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi.
  • Meggs, P.B. ve Purvis, A.W. (2006). History of Graphic Design. Hoboken: Wiley & Sons Inc.
  • Özkan, A. and Yıldırım, K., (2016). “Comparison of Conventional and Computer-aided Drafting Methods from the View of Time and Drafting Quality”, Eurasian Journal of Educational Research, Issue 62, 239-254.
  • Özkar, M. (2004). Uncertanities of Reason; Pragmatist Plurality in Basic Design Education. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Massachusetts: Massachusets Institute of Technology,
  • Ranjan, M.P. (2005) Lessons from Bauhaus, Ulm and NID: Role of Basic Design in PG Education, DETM Conference at the National Institute of Design, Ahmedabad.
  • Open Source Publishing, (2015), http://ospublish.constantvzw.org/blog/education/bauhaus-meets-floss Erişim tarihi: 20.06.2015
  • Marmara Üniversitesi, (2015), http://tem.gsf.marmara.edu.tr/genel-bilgiler Erişim Tarihi: 20.06.2015
  • Hacettepe Üniversitesi, (2015), http://www.gsf.hacettepe.edu.tr/?page_id=7&lang=tr Erişim Tarihi: 20.06.2015
  • Anadolu Üniversitesi, (2015), https://www.anadolu.edu.tr/akademik/fakulteler/262/mimarlik-ve-tasarim-fakultesi/genel-bilgi Erişim tarihi: 20.06.2015
Year 2018, Volume: 8 Issue: 1, 37 - 44, 01.01.2018
https://doi.org/10.7456/10801100/004

Abstract

References

  • Atalayer, F. (1994a). Görsel Sanatlarda Estetik İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları.
  • Bilir, S. and Koçkan, P., (2016). “Design Ideation: Interior Architecture Education at Hacettepe University”, 1st International Symposium ‘Education in Interior Architecture’ in the year of German-Turkish Research Education and Innovation, Cambridge Scholars Publishing, pp 166-170.
  • Boucharenc, C.G. (2006). Research on Basic Design Education: An International Survey, International Journal of Technology and Design Education, 16, s. 1-30.
  • Çelik, G.İ. (2008). İç Mimarlık Eğitim Programlarının Karşılaştırmalı Analizine Yönelik Bir Çalışma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tez, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anabilim Dalı, Trabzon.
  • Demirel, Emre, (2015). “Innovation and Sensual Sustainability From Materials to Cities, The Cities: Security and Poverty”, The 2013 meeting of the World Society for EKISTICS, Ankara, pp 231-247.
  • Esen, E., (2015). Bauhaus Eğitim Anlayişinin Günümüz Temel Tasarim Eğitimine Etkileri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • Faruk Atalayer ile 14 Ağustos 2015 tarihinde gerçekleştirilen kişisel iletişim. Anadolu Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi.
  • Hakan Ertek ile 04 Eylül 2015 tarihinde gerçekleştirilen kişisel iletişim. Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi.
  • Huges, Q. (1982). Before the Bauhaus: The Experiment at the Liverpool School of Architecture and Applied Arts. Architectural History 25, s.102-113.
  • İnci Deniz Ilgın ile 01 Temmuz 2015 tarihinde gerçekleştirilen kişisel iletişim. Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi.
  • Meggs, P.B. ve Purvis, A.W. (2006). History of Graphic Design. Hoboken: Wiley & Sons Inc.
  • Özkan, A. and Yıldırım, K., (2016). “Comparison of Conventional and Computer-aided Drafting Methods from the View of Time and Drafting Quality”, Eurasian Journal of Educational Research, Issue 62, 239-254.
  • Özkar, M. (2004). Uncertanities of Reason; Pragmatist Plurality in Basic Design Education. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Massachusetts: Massachusets Institute of Technology,
  • Ranjan, M.P. (2005) Lessons from Bauhaus, Ulm and NID: Role of Basic Design in PG Education, DETM Conference at the National Institute of Design, Ahmedabad.
  • Open Source Publishing, (2015), http://ospublish.constantvzw.org/blog/education/bauhaus-meets-floss Erişim tarihi: 20.06.2015
  • Marmara Üniversitesi, (2015), http://tem.gsf.marmara.edu.tr/genel-bilgiler Erişim Tarihi: 20.06.2015
  • Hacettepe Üniversitesi, (2015), http://www.gsf.hacettepe.edu.tr/?page_id=7&lang=tr Erişim Tarihi: 20.06.2015
  • Anadolu Üniversitesi, (2015), https://www.anadolu.edu.tr/akademik/fakulteler/262/mimarlik-ve-tasarim-fakultesi/genel-bilgi Erişim tarihi: 20.06.2015
There are 18 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Ece Esen This is me

Gülçin Cankız Elibol This is me

Duygu Koca

Publication Date January 1, 2018
Submission Date November 11, 2017
Acceptance Date December 18, 2017
Published in Issue Year 2018 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Esen, E., Elibol, G. C., & Koca, D. (2018). TEMEL TASARIM EĞİTİMİ VE BAUHAUS. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 8(1), 37-44. https://doi.org/10.7456/10801100/004


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png