Markalar
birbirlerinden farklılaşmak adına sürekli yeni girişimlerde bulunmaktadırlar. İnsanların
kullandıkları ürün ve hizmetlerin markaları, bireyler için kimlik inşa etme
sürecinin önemli bir parçası haline gelmesinden ötürü markalar, moda, magazin
ve tüketim kavramları birlikte düşünerek hareket etmektedir. Haberin anlamının
değişmesi, içeriğinin farklılaşması, popüler olanın önem kazanmasıyla haber
değerindeki değişim, aynı şekilde bireylerin hayatı algılayışının da
değişmesine tekabül etmiştir. Teknolojik olanakların artışı, bilgisayar ve
internet teknolojilerinin gündelik yaşama adaptasyonu, magazinel olan
haberlerin önem kazanması, moda ve gündemlerinin değerlenmesi toplumun
derinliğini alıp götüren bir ortamı hazırlamıştır. Bilhassa sosyal medya platformlarının
önem kazanması ve bu mecraların gündelik hayatın vazgeçilmez parçası haline
gelmesi ister istemez pazarlama endüstrisinin de dikkatini çekmiştir. Halkla
ilişkiler alanının pazarlama endüstrisinin bir parçası olduğu ve bilhassa
dikkat çekici haberler yaratma konusunda uzman olduğu unutulmamalıdır.
Magazinel olanın ilgi çekici olması, doğal olarak halkla ilişkiler
kampanyalarının da bu yöne eğilmesini beraberinde getirmiştir. Bu çalışmada
magazin haberciliğinden sosyal medya haberciğine geçişin nasıl yaşandığı
2017’nin ilk sosyal medya fenomeni Salt Bae örneği üzerinden tartışılmıştır. Gelişen
bu trendi kullanan Nusret, Salt Bea (Tuz Serpme) hareketiyle sosyal medyada
fenomen olmayı ve kitle iletişim araçlarında da oldukça yer bulmayı başararak
markasını dünya geneline yaymıştır. Literatür taraması yanısıra, elektronik
ortamda Salt Bae hakkında yayınlanan haberler ve YouTube’da yayınlanan
paylaşımlar 1 Ocak 2017 – 30 Nisan 2017 tarihlerini kapsayacak şekilde
araştırılmıştır. Araştırmalar sonucunda 2017’nin ilk sosyal medya fenomeni
olarak anılan Salt Bae’nin uluslararası ün kazanma serüveni halkla ilişkiler
kampanyası mı yoksa organik yayılım mı sorugusu bağlamında anlaşılmaya
çalışılmıştır. Araştırma kapsamında Salt Bae’nin ortaya çıkışı ve izlenen
serüven incelendiğinde, planlı bir halkla ilişkiler kampanyası olma yönündeki
varsayım önem kazanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Submission Date | March 2, 2018 |
Acceptance Date | March 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 2 |