Oyun, insan hayatının her döneminde var olmakla birlikte, okul öncesi dönemdeki çocuklar için vazgeçilmez bir yaşam pratiğidir. Özellikle, 3-6 yaş grubu çocuklar oyun çağındadır ve okul öncesi dönemde oyunun çocuklar için bir öğretim yolu olduğu bilinmektedir. Okul öncesi çağındaki çocuklar için yeni beceriler ve yeni fikirler edinmenin en iyi yolu oyun oynamaktır. Çocukların vakitlerinin çoğunu anaokullarının iç mekânlarında geçirdikleri göz önüne alındığında; oyun oynayacakları en uygun ortamların da yine anaokulları olduğunu söylemek mümkündür. Çocuklar için tasarlanan mekânlarda, gelişim süreçlerinin farkında olarak onların ihtiyaç ve beklentilerine yönelik düzenlemeler yapmak, uygun koşullar sağlamak son derece önemlidir. Günümüz toplum şartlarında, anaokullarında bulunan iç mekân oyun alanlarına dair yaklaşımlar, farkındalığın gelişmesine ve bu alanda bilinçli tasarımcıların yetişmesine olanak sağlayacaktır. Bu çalışmada, Maltepe Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü öğrencilerinin Tasarım Stüdyosu dersi kapsamında tasarlamış oldukları anaokullarının iç mekân oyun alanlarına yönelik kavramsal yaklaşımları ele alınmıştır. Araştırma fenomenolojik yaklaşımla gerçekleştirilmiş kuramsal bir çalışmadır ve nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılarak yapılmıştır. Konu ile ilgili anketler yapılmış ve bu anketler üzerinden yapılan oyun alanları tasarımları incelenmiştir. Araştırma aracı olarak yarı yapılandırılmış form geliştirilmiş ve anket formu öğrencilere uygulanmıştır.
Although play exists in every period of human life, it is an indispensable life practice for preschool children. In particular, children aged 3-6 are at play age and it is known that play is a way of teaching for children in the preschool period. For preschoolers, the best way to learn new skills and ideas is to play. Considering that children spend most of their time indoors in kindergartens; It is possible to say that the most suitable environments for playing games are also kindergartens. In spaces designed for children, it is extremely important to be aware of their developmental processes and to make arrangements for their needs and expectations and to provide appropriate conditions. In today's society conditions, approaches to indoor playgrounds in kindergartens will enable the development of awareness and the training of conscious designers in this field. In this study, the conceptual approaches of the students of the Department of Interior Architecture of Maltepe University towards the indoor playgrounds of the kindergartens designed within the scope of the Design Studio course were discussed. The research is a theoretical study that has been carried out with a phenomenological approach and it has been made by using qualitative research methods. Surveys on the subject were conducted and playground designs made through these surveys were examined. A semi-structured form was developed as a research tool and a questionnaire form was applied to the students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2021 |
Submission Date | July 2, 2021 |
Acceptance Date | July 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 4 |