İklim krizi, kolay kavranamayan, çok fazla dikkat çekmeyen, ne kadar yaşamsal olduğu bir türlü toplumlar ve bireyler üzerinde etkili olamayan bir konudur. İklim krizinin ne olduğunun hem kuruluşlar hem de bireyler için ne anlama geldiğinin daha iyi anlaşılmasının gerekli olduğu genel olarak bilinmektedir. İklim kriziyle ilgili olarak daha iyi iletişim kurulmasına, bir kültür politikasına dönüştürülmesine yardımcı olabilecek yaklaşımların, süreçlerin, yöntemlerin ve araçların belirlenmesine ihtiyaç olduğu da bir gerçektir. Bu çalışmada iklim krizi ve çevre üzerine çalışmalar yapan, bu konu üzerine algı ve farkındalık oluşturmaya çalışan sivil toplum kuruluşları incelenmiştir. Bu bağlamda STK’ların 2020 ve 2021 yılları arasında Twitter uygulamasında yapmış olduğu tüm tweetler incelenmiş, LDA konu modelleme yöntemiyle STK’ların hangi tema başlıklarını tartıştığı ortaya çıkartılmıştır. Araştırmanın sonucu olarak sırasıyla %19.5 ile biyoçeşitlilik, %13.3 iklim, %11.7 sürdürülebilirlik, %10.2 çevre, %10.1 aktivizm, %9.8 diğer, %9 bilgilendirme, %8.4 sosyal sorumluluk, %8 madencilik olarak tespit edilmiştir.
The climate crisis is an issue that cannot be grasped easily, does not attract much attention, and cannot have an impact on societies and individuals, however vital it is. It is generally recognized that a better understanding of what the climate crisis means for both organizations and individuals is essential. It is also a fact that there is a need to identify approaches, processes, methods and tools that can help better communication regarding the climate crisis and transform it into a cultural policy. In this study, non-governmental organizations working on the climate crisis and the environment and trying to create perception and awareness on this issue were examined. In this context, all tweets made by NGOs in the Twitter application between 2020 and 2021 were examined, and which themes were discussed by NGOs with the LDA topic modeling method. As a result of the research, it was determined as 19.5% biodiversity, 13.3% climate, 11.7% sustainability, 10.2% environment, 10.1% activism, 9.8% other, 9% information, 8.4% social responsibility, 8% mining, respectively.
Climate Communication Climate Crisis Non Governmental Organizations Topic Modelling Natural Language Processing
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 7, 2022 |
Submission Date | August 2, 2022 |
Acceptance Date | August 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 4 |