Bu çalışma Recep Tayyip Erdoğan ve Kemal Kılıçdaroğlu'nun 14 Mayıs 2023 tarihinde yapılan Cumhurbaşkanlığı birinci tur seçimleri döneminde 30 Nisan 2023 ile 14 Mayıs 2023 tarihleri arasında Twitter (X) platformunda gerçekleştirdikleri siyasal iletişim stratejilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma veri toplama ve analizi açısından nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniği ile gerçekleştirilmiştir. İçerik analizine tabi tutulacak veriler adayların Twitter (X) adreslerinden geriye dönük tarama yapılarak elde edilmiştir. Bu analizde yer alan tüm istatistikler, X tarafından paylaşılan kamuya açık verilerden derlenmiştir. Sadece hesaplar tarafından paylaşılan iletiler değerlendirilmiştir, kullanıcılar tarafından sayfaya gönderilen iletiler değerlendirmeye dahil edilmemiştir. Adayların 30 Nisan 2023 ile 14 Mayıs 2023 tarihleri arasında Twitter (X) platformunda gerçekleştirdikleri paylaşımlar mesaj içeriği ve istatistiksel dağılım açısından incelenmek amacıyla Microsoft Excel ortamında kodlama cetveli hazırlanmıştır. Kodlama cetveline paylaşımlar içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. İçerik analizi sırasında kodlama cetvelinde yer alan veriler SPSS-24 veri analiz programına aktarılmıştır. Daha sonra kategorilerden elde edilen verilerin tanımlayıcı istatistikleri olarak her bir değişkene ilişkin sayı ve yüzdeleri verecek şekilde frekans tabloları ve grafikler oluşturulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre Erdoğan, geniş kitlelere ulaşmayı ve liderlik vurgusu yapmayı, Kılıçdaroğlu ise partililere odaklanmayı tercih etmiştir. Erdoğan'ın iletişimi daha resmi ve popülistken, Kılıçdaroğlu daha odaklanmış ve eleştirel bir yaklaşım sergilemiştir. Erdoğan'ın paylaşımlarında mitinglere ve güncel tartışmalara yüksek oranda vurgu yapılmış, Kılıçdaroğlu ise parti içi dayanışmayı teşvik etmiş ve rakip adaylara yönelik eleştirilerde bulunmuştur. Erdoğan'ın takipçi sayısı ve etkileşim düzeyi daha yüksek olsa da Kılıçdaroğlu'nun etkileşim sayısı Erdoğan'ın üzerindedir. Her iki liderin stratejileri, siyasi kimliklerini ve önceliklerini yansıtırken, Erdoğan'ın daha geniş bir kitleye hitap etme ve liderlik vurgusu yapma eğiliminde olduğu, Kılıçdaroğlu'nun ise parti içi birlik ve eleştirel bir yaklaşım benimsemesi dikkat çekmiştir. Araştırma, Twitter üzerinden yapılan iletişim stratejilerinin seçmen algısını şekillendirmede önemli bir rol oynadığını ortaya koymuştur.
This study aims to investigate the political communication strategies of Recep Tayyip Erdoğan and Kemal Kılıçdaroğlu on the Twitter platform (X) during the first round of Presidential elections held on May 14, 2023, between April 30, 2023, and May 14, 2023. The research employed the content analysis technique, a qualitative research method, for data collection and analysis. The data subjected to content analysis were obtained by retrospectively scanning the Twitter (X) accounts of the candidates. All statistics included in this analysis were compiled from publicly available data shared by X. Only messages shared by the candidates' accounts were considered, and messages sent to the page by users were excluded from the evaluation. To examine the posts shared by the candidates on the Twitter (X) platform during the specified period in terms of message content and statistical distribution, a coding table was prepared in the Microsoft Excel environment. The posts in the coding table were evaluated utilizing the content analysis method. During content analysis, the data in the coding table were transferred to the SPSS-24 data analysis program. Frequency tables and graphs were created to provide descriptive statistics, including numbers and percentages for each variable derived from the categories. The results revealed that Erdoğan preferred reaching large masses and emphasizing leadership, while Kılıçdaroğlu focused on party members. Erdoğan's communication style was more formal and populist, while Kılıçdaroğlu adopted a more focused and critical approach. Erdoğan's posts emphasized rallies and current debates, while Kılıçdaroğlu encouraged solidarity within the party and criticized rival candidates. Although Erdoğan had a higher number of followers and interaction level, Kılıçdaroğlu's interaction number surpassed Erdoğan's. Both leaders' strategies reflected their political identities and priorities, with Erdoğan aiming for a wider audience and emphasizing leadership, while Kılıçdaroğlu prioritized unity within the party and a critical approach. The research concluded that communication strategies on Twitter play a crucial role in shaping voter perceptions.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Journalism |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Early Pub Date | June 24, 2024 |
Publication Date | July 1, 2024 |
Submission Date | April 3, 2024 |
Acceptance Date | May 18, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: 3 |