Bu çalışmanın amacı, Grunig ve Hunt’ın 4’lü halkla ilişkiler modeli bağlamında devletin halkı tanıma aracı olarak Açık kapı uygulamasını nasıl kullandığını tespit etmeyi ve Açık Kapı’nın vatandaşı bilgilendirme, yönlendirme ve yönetime katılım konusundaki rolünü betimlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın problemi, kamu yönetiminde devletin halkı tanıma aracı olarak Açık kapı uygulaması nasıl kullandığını tespit etmektir. Çalışmanın kuramsal kısmında halkla ilişkilerde tanıma, Grunig ve Hunt’ın 4’lü modeli ile Türkiye’de devletin halkı tanıma araçlarına yer verilmiştir. Araştırma Osmaniye Valiliği Açık Kapı Uygulaması ile sınırlıdır. Çalışmanın yöntem bölümü iki kısımdan oluşmaktadır. Öncelikle Osmaniye Valiliği Açık Kapı birimiyle ilgili betimsel verilere yer verilmiştir. İkinci aşamada da Osmaniye Valiliği Açık Kapı şube müdürü ve çalışanlarıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler Grunig ve Hunt’ın 4 iletişim modeli kapsamında analiz edilmiştir. Nitel araştırma yöntemleri kullanılarak elde edilen bulgular kuramsal çerçevede anlatı analiz tekniği ile aktarılmıştır. Araştırma neticesinde Açık Kapı uygulamasının tanıtım odaklı olmaktan ziyade halkı tanıma odaklı hizmet verdiği gözlemlenmiştir. Kamuoyu bilgilendirme modeli kapsamında açık, net, güvenilir ve şeffaf olduğu; iki yönlü asimetrik iletişim çerçevesinde faaliyetlerini iyileştirmek için çeşitli araç ve yöntemlerle vatandaştan bilgi topladığı; iki yönlü simetrik iletişim bağlamında ise bire bir halkla müzakere yapmasa da memnuniyet anketleri aracılığıyla hem kendi hizmetini hem de ilgili kurumların hizmetlerini iyileştirdiği ortaya konulmuştur.
Halkla İlişkiler Grunig ve Hunt'un 4'lü Halkla İlişkiler Modeli Tanıma Açık Kapı Uygulaması
Araştırma için sahada veri toplamak amacıyla Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Etik Kurulundan "Etik Onay Belgesi" alınmış olup ilgili belgelerin arasına yerleştirilmiştir.
The aim of this study is to determine the way the state uses the Open Door as a tool to get to know the public in the context of Grunig and Hunt’s 4-point public relations model and to describe the role of Open Door in informing, guiding and participating in governance. The problem of the research is to determine how the state utilizes the Open-Door application as a means of getting to know the public in public administration. In the theoretical part of the study, the recognition in public relations, Grunig and Hunt’s 4-point model and the state’s means of public recognition in Turkey are given. The research is limited to Osmaniye Governorship Open-Door Application. The methodology section of the study consists of two parts. First of all, descriptive data on the Osmaniye Governorship Open Door unit are included. In the second stage, semi-structured interviews with Osmaniye Governorship Open Door branch manager and staff were conducted. The obtained data were analyzed within the scope of Grunig and Hunt’s 4 communication models. The findings obtained by qualitative research methods were conveyed with the narrative analysis technique within the theoretical framework. As a result of the research, it was observed that the Open-Door application provides services focused on public knowledge rather than publicity-oriented activities. It was discovered to be open, clear, reliable, and transparent within the scope of the public information model; within the framework of two-way asymmetric communication, it collects information from citizens through various tools and methods to improve its activities; and within the context of two-way symmetric communication, although it does not negotiate with the public one-on-one, it improves both its own services and the services of related institutions through satisfaction surveys.
Public Relations Grunig and Hunt's 4-Point Model of Public Relations Recognation Open Door Practice Public
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies, Communication Theories |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Early Pub Date | June 24, 2024 |
Publication Date | July 1, 2024 |
Submission Date | April 4, 2024 |
Acceptance Date | May 19, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: 3 |