Tarihten günümüze insanlar, bir araya gelerek çeşitli kutlamalar ve festivaller düzenlemiştir. Festivaller, ortak duyguların paylaşıldığı, bütünleştirici gücüyle evrensel bir nitelik taşıyan etkinliklerdir. Özellikle günümüzde önemi giderek artan film festivalleri, kültürel değerlerin, toplumun yaşam biçimlerinin, duyguların ve fikirlerin bir yansıması olarak anlam kazanmaktadır. Sanatsal ifadenin ön plana çıktığı, zengin içerik ve çeşitliliğe sahip bu etkinlikler, ilgili alanda yapılan çalışmaların önemini ortaya koymaktadır. Bu bağlamda festivalin kimliğinin oluşturulmasında, güçlü ve etkili bir görsel kimliğe ihtiyaç duyulmaktadır. Festivalin karakterinin inşasında kültürel kodlar, semboller, görseller, renk, tipografi, biçim ve şekiller önemli bir rol oynamaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu çalışmada, 74. Berlin Uluslararası Film Festivali ve 43. İstanbul Film Festivali’nin kurumsal kimlik tasarımları irdelenerek, film festivallerinde görsel kimlik yaratmanın önemi vurgulanmaktadır. Bu irdelemeler, göstergebilimsel yaklaşımlar doğrultusunda ele alınmaktadır. Konuya ilişkin literatür taraması yapılarak, seçilen film festivali tasarımları; renk, tipografi, görsel etki, bütünlük, biçim-içerik uyumu gibi tasarım ögeleri üzerinden betimsel olarak değerlendirilmektedir. Bu çalışmada, görsel kimlik oluşturma sürecinde karşılaşılan betimsel sorunların belirlenmesi ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin sunulması amaçlanmaktadır. Alanda yapılan akademik çalışmaların sınırlı olması nedeniyle, bu çalışmanın literatüre katkı sunacağı düşünülmektedir.
Throughout history, people have come together to organize various celebrations and festivals. Festivals are events that carry a universal significance, fostering a sense of unity and shared emotions. In particular, film festivals, whose importance has grown significantly in recent times, serve as a reflection of cultural values, societal lifestyles, emotions, and ideas. These events, characterized by rich content and diversity, and with artistic expression at the forefront, highlight the significance of the work done in the field. In this context, a strong and effective visual identity is essential in the creation of the festival’s identity. Cultural codes, symbols, visuals, color, typography, form, and shape play a critical role in constructing the festival’s character. This study, employing qualitative research methods, examines the corporate identity designs of the 74th Berlin International Film Festival and the 43rd Istanbul Film Festival, emphasizing the importance of creating a visual identity for film festivals. These analyses are conducted through a semiotic approach. A literature review was also conducted, and the selected film festival designs were descriptively analyzed in terms of design elements such as color, typography, visual impact, coherence, and form-content harmony. The aim of this study is to identify the descriptive challenges faced in the visual identity creation process and propose solutions to address these issues. Given the limited number of academic studies in the field, this research is expected to contribute to the existing literature.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Graphic Design |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Early Pub Date | December 23, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | October 2, 2024 |
Acceptance Date | November 13, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 1 |