Giderek artan sayıdaki dating uygulamaları mobil platformlar üzerinden app olarak hizmet vermekte ve çeşitli kullanıcı profillerinin yine çeşitli kullanıcı profilleriyle eşleşmesi üzerine temellenmektedir. Bu makale, dating app kullanıcı deneyimlerini anlamak amacıyla konuyu fenomenolojik bir perspektiften ele almaktadır. Araştırma, kullanıcıların bu tür uygulamalarda yaşadıkları deneyimleri derinlemesine incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada kullanıcıların dating appleri kullanırken hissettikleri duyguları, düşünceleri ve deneyimleri anlamak için nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma desenini kullanılmaktadır. Katılımcılarla yapılan derinlemesine görüşmeler aracılığıyla elde edilen veriler, katılımcıların deneyimlerini anlamak ve ortak temaları belirlemek için analiz edilmiştir. Söz konusu çalışma aracılığıyla, kullanıcıların dating app kullanımında karşılaştıkları zorluklar, memnuniyetler, beklentiler ve ilişki kurma süreçleri gibi konuları ele alarak bu deneyimlerin kullanıcıların günlük yaşamlarına ve ilişki kurma süreçlerine nasıl etki ettiğini anlamlandırmaya çalışılmıştır. Bu analiz, dating applerin tasarımı ve kullanıcı deneyimleri konusunda subjektif içgörüler sunmaktadır. Katılımcıların görüşleri incelendiğinde 2 üst başlık öne çıkmaktadır. Bunlar uygulama donanımı ve kullanıcı memnuniyeti olarak ifade edilmektedir. Uygulama donanımı başlığı kullanıcı doğrulama, algoritmala-rın doğru çalışmaması ve eşleşme sonrası denetim alt başlıklarına ayrılmıştır. Kullanıcı memnuniyeti ise eşleşmeler, mahalle baskısı ve ekosistem farklılıkları olarak belirlenen alt başlıklara sahiptir.
An increasing number of dating apps are available on mobile platforms and are based on the matching of various user profiles with multiple user profiles. This article takes a phenomenological perspective to understand dating app user experiences. The research aims to explore in-depth the experiences of users on such apps. The study uses a phenomenological research design from qualitative research methods to understand users' emotions, thoughts, and experiences while using dating apps. The data collected through in-depth interviews with participants were analyzed to understand their experiences and identify common themes. Through this study, the study attempts to make sense of how these experiences affect users' daily lives and relationship-building processes by addressing issues such as the challenges, satisfaction, expectations, and relationship-building processes that users face when using dating apps. This analysis offers subjective insights into the design and user experiences of dating apps. Two dominant themes emerge from the analysis of participant opinions. Application hardware and user satisfaction are these. Post-match control, incorrectly functioning algorithms, and user verification are the three subheadings under application hardware. Conversely, subheadings related to user satisfaction include matches, community pressure, and ecosystem differences.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication Studies, Communication Technology and Digital Media Studies, New Media |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Early Pub Date | December 23, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | October 6, 2024 |
Acceptance Date | December 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 1 |