Research Article
BibTex RIS Cite

“BİR TUTAM BİLİM BİR DÜNYA ŞENLİK 2024” KATILIMCILARI TUTUM ANALİZİ

Year 2025, Volume: 15 Issue: 1, 93 - 102
https://doi.org/10.7456/tojdac.1562230

Abstract

Bilim şenlikleri bilimsel bilginin yaygınlaştırılması, bilime olan ilginin arttırılması, bilimsel düşünme yetisini arttırma nedenlerinden dolayı düzenlenmektedir. Bu araştırma TÜBİTAK 4007 Bilim Şenlikleri Destekleme Programı kapsamında desteklenmeye değer bulunan Bir Tutam Bilim Bir Dünya Şenlik 2024 projesine katılan öğrencilerin etkinliklere yönelik görüşlerinin tespit edilmesi için oluşturulmuştur. Çanakkale İli Ezine İlçesinde gerçekleştirilen projede 21 farklı atölye düzenlenmiş ve 5000 katılımcı sayısına ulaşılmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan 357 katılımcıya kolayda örnekleme yöntemi ile ulaşılmıştır. Veriler Kişisel Bilgi Formu ve Bilim Şenliği Tutum Ölçeği kullanılarak ön test ve son test şeklinde uygulanarak SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre bilim şenliklerinin katılımcıların bilimsel bilgilere olan ilgisini artırdığı, bilimsel düşünme yetisini geliştirdiği ve sosyal etkileşimleri olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir

Ethical Statement

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Etik Kurulu Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Komisyonu tarafından 30.05.2024 tarih ve 08/58 sayılı karar ile etik kurul belgesi alınmıştır.

Supporting Institution

TÜBİTAK

Project Number

TÜBİTAK 4007 124B829

References

  • Aksoy, Ö. N. (2022). Bandırma’da Bilim Var! Tübitak 4007 Bilim Şenliği Katılımcılarının Bilimsel Tutumlarının Değerlendirilmesi. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (2), 29-51.
  • Başar, M., Gürkan, H., Avcı, A., Sökmen Bedel, N., Aktaş, A., Gündüz, M., & Soylu, A. (2021). Özel/Minik Mucitler 4007 TÜBİTAK Bilim Şenliği Programının Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi. Araştırma ve Deneyim Dergisi (REJ). 6(2):122-138. doi:10.47214/adeder.1026808.
  • Bostan, L., Yıldız Öz, R., Avcı, A., Eren, Y., Çalışkan, C., Şanlıbayrak M., Gündüz, M., Bedeli, N., B, Gürkan, H., & Urfalıoğlu, M. (2022). İstanbul Bilimle Şenleniyor Projesinin Katılımcı Memnuniyetinin İncelenmesi. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi (ULED)/ International Journal of Leadership Training (IJOLT), 6(1), 48-59. https://trdoi.org/10.26023458/uled.1083843.
  • Bozdemir, V. A., Kilci, A. K., & Özdayı, N. (2021). Bilim Şenlikleri Kapsamında Spor ve Teknoloji İlişkisinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. International Journal of Sport Exercise and Training Sciences - IJSETS, 7(2), 40-50. https://doi.org/10.18826/useeabd.934579
  • Bulut, B., Öksüzoğlu, M. K., & Elçi Öksüzoğlu, İ. (2024). “Birlikte Aşacağız, Bilimle Başaracağız!” TÜBİTAK 4007 Bilim Şenliğinin Depremzede Öğrencilerin Bilimsel Tutum ve Bilim Şenliğine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 414-429. https://doi.org/10.33437/ksusbd.1456554.
  • Demiral, G. (2022). TÜBİTAK (4007) Tarafından Desteklenen ‘Teknolojiye Dokun’ Adlı Bilim Şenliği Etkinliğinin Değerlendirilmesi. Social Sciences Research Journal, 11 (1), 132-142.
  • Durant, J. (2013). The role of science festivals. Proceedings National Academy Science, 110 (8): 2681- 2681.
  • Gelmez Burakgazi, S. (2017). Kritik Olaylar, Politik Dokümanlar, Raporlar ve Araştırmalar Işığında Türkiye'de Bilim İletişimi. Selçuk İletişim, 10(1), 232-261. https://doi.org/10.18094/josc.303022.
  • Gülgün, C., Yılmaz, A., Avan, Ç., Ertuğrul Akyol, B., & Doğanay, K. (2019). TÜBİTAK Tarafından Desteklenen Bilim Şenliklerine (4007) Yönelik İlkokul ve Ortaokul Öğrencilerinin ve Atölye Liderlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi. Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat (J-STEAM) Eğitim Dergisi, 2 (1), 52-67.
  • Ilgın, H. Ö. & Kurtulmuş, M. (2023). Evaluation of Participant’s Opinions Regarding “A Pinch of Science A Slew of Festivals” Project. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 13 (4), 1026-1036.
  • Keçeci, G., Kırbağ Zengin, F. & Alan, B. (2017). Bilim Şenliği Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(27), 562-575.
  • Kilci, S., Arda, D., Sucu, E., Kuşatan, Ü., Taban, S., Kahraman, M. & Yıldız, İ. (2023). Investigation of Scientific Epistemological Belief Levels of Secondary and Secondary Education Systems (İstanbul Example). Journal of Current Researches on Social Sciences, 13 (1), 185-198.
  • Kula Kartal, S., & Mor Dirlik, E. (2016). Geçerlik Kavramının Tarihsel Gelişimi ve Güvenirlikte En Çok Tercih Edilen Yöntem: Cronbach Alfa Katsayısı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 1865-1879.
  • Kuruöz, E., Gür, B., Taşçı, S., & Kaya, M. İ. (2022). TÜBİTAK (4007) Kartal Robotik ve Kodlama Bilim Şenliğindeki Katılımcı Tutumlarının Değerlendirilmesi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 11(31), 71-90.
  • Mbowane, C. K., de Villiers, R. & Braun, M. W. H. (2017). Teacher Participation in Science Fairs as Professional Development İn South Africa. South African Journal of Science, 113(7), 72–79.
  • Özdemir, S. & Koçer, D. N. (2020). 21. Yüzyılda Türkiye'nin Bilim İletişimi Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(Özel Sayı), 373-392. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.685206
  • Özhan, M. M., & Yalçıntaş, E. (2023). Dezavantajlı Bölgelerde Görev Yapan Öncesi Öğretmenlerinin Bilim Şenliklerine İlişkin Görüşleri: Bursa 4007 Bilim Şenliği Örneği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 669-691. https://doi.org/10.19171/uefad.1293395.
  • Öztürk, N., Bozkurt Altan, E., Üçüncüoğlu, İ., Kara, E., & Şerbetcioğlu, Ö. (2023). Bilim Şenliğinin Öğrencilere Katkılarına Bütüncül Bir Bakış: Öğretmenlerin, Öğrencilerin ve Atölye Liderlerinin Görüşleri. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 11 (2), 467-488. DOI: https://doi.org/10.56423/fbod.1374736.
  • TÜBİTAK (2024). 9. Bilim Şenlikleri Destekleme Programı. https://tubitak.gov.tr/sites/default/files/2024-03/4007_9.cagrimetni_2024_0.pdf (Erişim Tarihi: 15.08.2024).

ANALYSIS OF THE ATTITUDES OF PARTICIPANTS IN "A PINCH OF SCIENCE, A WORLD OF FESTIVITY 2024"

Year 2025, Volume: 15 Issue: 1, 93 - 102
https://doi.org/10.7456/tojdac.1562230

Abstract

Science festivals are organized to disseminate scientific knowledge, increase interest in science, and enhance scientific thinking skills. This study was conducted to determine the opinions of students who participated in the "A Pinch of Science, A World of Festivity 2024" project, which was deemed worthy of support under the TÜBİTAK 4007 Science Festivals Support Program. The project, held in the Ezine district of Çanakkale Province, featured 21 different workshops and attracted 5,000 participants. A sample of 357 participants was reached through convenience sampling. The data were collected using a Personal Information Form and the Science Festival Attitude Scale, and analyzed using pre-test and post-test methods in the SPSS program. The findings of the study indicate that science festivals increase participants' interest in scientific knowledge, enhance their scientific thinking skills, and positively impact social interactions.

Project Number

TÜBİTAK 4007 124B829

References

  • Aksoy, Ö. N. (2022). Bandırma’da Bilim Var! Tübitak 4007 Bilim Şenliği Katılımcılarının Bilimsel Tutumlarının Değerlendirilmesi. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (2), 29-51.
  • Başar, M., Gürkan, H., Avcı, A., Sökmen Bedel, N., Aktaş, A., Gündüz, M., & Soylu, A. (2021). Özel/Minik Mucitler 4007 TÜBİTAK Bilim Şenliği Programının Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi. Araştırma ve Deneyim Dergisi (REJ). 6(2):122-138. doi:10.47214/adeder.1026808.
  • Bostan, L., Yıldız Öz, R., Avcı, A., Eren, Y., Çalışkan, C., Şanlıbayrak M., Gündüz, M., Bedeli, N., B, Gürkan, H., & Urfalıoğlu, M. (2022). İstanbul Bilimle Şenleniyor Projesinin Katılımcı Memnuniyetinin İncelenmesi. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi (ULED)/ International Journal of Leadership Training (IJOLT), 6(1), 48-59. https://trdoi.org/10.26023458/uled.1083843.
  • Bozdemir, V. A., Kilci, A. K., & Özdayı, N. (2021). Bilim Şenlikleri Kapsamında Spor ve Teknoloji İlişkisinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. International Journal of Sport Exercise and Training Sciences - IJSETS, 7(2), 40-50. https://doi.org/10.18826/useeabd.934579
  • Bulut, B., Öksüzoğlu, M. K., & Elçi Öksüzoğlu, İ. (2024). “Birlikte Aşacağız, Bilimle Başaracağız!” TÜBİTAK 4007 Bilim Şenliğinin Depremzede Öğrencilerin Bilimsel Tutum ve Bilim Şenliğine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 414-429. https://doi.org/10.33437/ksusbd.1456554.
  • Demiral, G. (2022). TÜBİTAK (4007) Tarafından Desteklenen ‘Teknolojiye Dokun’ Adlı Bilim Şenliği Etkinliğinin Değerlendirilmesi. Social Sciences Research Journal, 11 (1), 132-142.
  • Durant, J. (2013). The role of science festivals. Proceedings National Academy Science, 110 (8): 2681- 2681.
  • Gelmez Burakgazi, S. (2017). Kritik Olaylar, Politik Dokümanlar, Raporlar ve Araştırmalar Işığında Türkiye'de Bilim İletişimi. Selçuk İletişim, 10(1), 232-261. https://doi.org/10.18094/josc.303022.
  • Gülgün, C., Yılmaz, A., Avan, Ç., Ertuğrul Akyol, B., & Doğanay, K. (2019). TÜBİTAK Tarafından Desteklenen Bilim Şenliklerine (4007) Yönelik İlkokul ve Ortaokul Öğrencilerinin ve Atölye Liderlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi. Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat (J-STEAM) Eğitim Dergisi, 2 (1), 52-67.
  • Ilgın, H. Ö. & Kurtulmuş, M. (2023). Evaluation of Participant’s Opinions Regarding “A Pinch of Science A Slew of Festivals” Project. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 13 (4), 1026-1036.
  • Keçeci, G., Kırbağ Zengin, F. & Alan, B. (2017). Bilim Şenliği Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(27), 562-575.
  • Kilci, S., Arda, D., Sucu, E., Kuşatan, Ü., Taban, S., Kahraman, M. & Yıldız, İ. (2023). Investigation of Scientific Epistemological Belief Levels of Secondary and Secondary Education Systems (İstanbul Example). Journal of Current Researches on Social Sciences, 13 (1), 185-198.
  • Kula Kartal, S., & Mor Dirlik, E. (2016). Geçerlik Kavramının Tarihsel Gelişimi ve Güvenirlikte En Çok Tercih Edilen Yöntem: Cronbach Alfa Katsayısı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 1865-1879.
  • Kuruöz, E., Gür, B., Taşçı, S., & Kaya, M. İ. (2022). TÜBİTAK (4007) Kartal Robotik ve Kodlama Bilim Şenliğindeki Katılımcı Tutumlarının Değerlendirilmesi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 11(31), 71-90.
  • Mbowane, C. K., de Villiers, R. & Braun, M. W. H. (2017). Teacher Participation in Science Fairs as Professional Development İn South Africa. South African Journal of Science, 113(7), 72–79.
  • Özdemir, S. & Koçer, D. N. (2020). 21. Yüzyılda Türkiye'nin Bilim İletişimi Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(Özel Sayı), 373-392. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.685206
  • Özhan, M. M., & Yalçıntaş, E. (2023). Dezavantajlı Bölgelerde Görev Yapan Öncesi Öğretmenlerinin Bilim Şenliklerine İlişkin Görüşleri: Bursa 4007 Bilim Şenliği Örneği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 669-691. https://doi.org/10.19171/uefad.1293395.
  • Öztürk, N., Bozkurt Altan, E., Üçüncüoğlu, İ., Kara, E., & Şerbetcioğlu, Ö. (2023). Bilim Şenliğinin Öğrencilere Katkılarına Bütüncül Bir Bakış: Öğretmenlerin, Öğrencilerin ve Atölye Liderlerinin Görüşleri. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 11 (2), 467-488. DOI: https://doi.org/10.56423/fbod.1374736.
  • TÜBİTAK (2024). 9. Bilim Şenlikleri Destekleme Programı. https://tubitak.gov.tr/sites/default/files/2024-03/4007_9.cagrimetni_2024_0.pdf (Erişim Tarihi: 15.08.2024).
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Communication Studies, Consumption and Everyday Life
Journal Section RESEARCH ARTICLES
Authors

Hicran Özlem Ilgın 0000-0002-0549-0710

Project Number TÜBİTAK 4007 124B829
Early Pub Date December 23, 2024
Publication Date
Submission Date October 6, 2024
Acceptance Date December 14, 2024
Published in Issue Year 2025 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Ilgın, H. Ö. (2024). ANALYSIS OF THE ATTITUDES OF PARTICIPANTS IN "A PINCH OF SCIENCE, A WORLD OF FESTIVITY 2024". Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 15(1), 93-102. https://doi.org/10.7456/tojdac.1562230


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png