Sinema endüstrisinin başlangıcında film jenerikleri, yazar, yönetmen, oyuncu gibi önemli bilgileri sunan grafik kartlar, zamanla teknolojinin gelişmesiyle beraber hem içerik hem de görsel açıdan zenginleşerek hareketli animasyonlara dönüşmüştür. Dolayısıyla tasarımda yaşanan dönüşümü uzun soluklu bir film serisi üzerinde incelemek anlamlı olacaktır. Bu amaçla sinemanın klasikleri arasına giren hem oyunculuk hem de sinema dili açısından haklı bir üne sahip olan macera içerikli Indiana Jones filmi seçilmiştir. Indiana Jones, 1981'den 2023'e kadar vizyona giren ve yaklaşık yarım yüzyıllık bir zamana yayılan beş filmlik serinin jenerikleri incelenerek geçirdiği uzun süreç boyunca tasarım evrimi ortaya konulmuştur. Araştırma metodu olarak, Indiana Jones serisinin filmleri renk, kompozisyon, animasyon ve tipografi gibi grafik tasarım ilkeleri bağlamında incelenerek jeneriklerin, estetik ve iletişimsel yönlerine de ışık tutarak, çalışmanın film sektörü ve jenerik tasarımcılarına katkı sağlaması hedeflenmiştir.
İndiana Jones Grafik Tasarım Film Jenerikleri jenerik ve tipografi jenerik ve renk jenerik ve animasyon
At the inception of the film industry, credits were simple title cards presenting essential information such as writers, directors, and actors. However, with technological advancements, these title cards evolved into dynamic animations, both in terms of content and visual richness. Therefore, it is meaningful to examine this transformation in design through a long-running film series. For this purpose, the Indiana Jones series, which has earned a well-deserved reputation in terms of both acting and cinematic language and is considered a classic in cinema, has been selected. By analyzing the credits of the five films in the Indiana Jones series, which were released between 1981 and 2023 and span nearly half a century, the evolution of design over this extended period is revealed. As the research method, the films of the Indiana Jones series are examined in the context of graphic design principles such as color, composition, animation, and typography. By shedding light on the aesthetic and communicative aspects of the credits, this study aims to contribute to the film industry and title designers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Graphic Design |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Early Pub Date | March 19, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | January 7, 2025 |
Acceptance Date | March 15, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 2 |