Research Article
BibTex RIS Cite

YEREL TELEVİZYONCULUKTA DİJİTAL DÖNÜŞÜM: YOUTUBE PERFORMANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2025, Volume: 15 Issue: 4, 1539 - 1555, 01.10.2025
https://doi.org/10.7456/tojdac.1741531

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı; yerel televizyonların dijitalleşme süreçlerini YouTube üzerinden inceleyerek Türkiye’deki yerel televizyonların dijital dönüşüm sürecini ve performanslarını tespit etmektir. Çalışma, İstanbul ve Ankara dışında bir şehir merkezinden yayın faaliyeti yürüten ve RTÜK‘ten T3 karasal, uydu, kablo TV ve internet TV lisanslarından birine sahip yerel televizyon kanallarıyla sınırlıdır. Çalışma kapsamında tespit edilen 134 yerel televiyon kanalının YouTube verilerine erişim sağlanmıştır. Veri toplama tekniği olarak ise Google tarafından sunulan YouTube Data API v3 anahtarı kullanılmıştır. Veri toplama öncesi tespit edilen 134 kanalın kanal ID’lerine ulaşılmış ve Cloud Console üzerinden oluşturulan bir API anahtarı sayesinde ilgili kanalların kanal verileri toplanmıştır. API anahtarıyla toplanan katılım tarihi, ilk paylaşım tarihi, abone sayısı, görüntülenme sayısı, içerik sayısı, yorum ve beğeni sayıları dijital dökümanlar halinde kayıt altına alınmış ve döküman toplama, inceleme, yorumlama süreçlerini içeren döküman analizi yöntemiyle betimsel olarak incelenmiştir. Sonuç olarak 134 kanalın toplam 785.095 gibi yüksek bir içerik sayısına sahip olmasına rağmen sadece 1.015.084 gibi az sayıda aboneye sahip olması yerel televizyonlar için dijital dönüşümün yalnızca bir platform değişimi değil aynı zamanda yapısal, kültürel ve stratejik bir yeniden yapılanma gerektirdiği görülmektedir.

References

  • Atar, Ö. G. (2017, Ekim 15). Dijital çağda televizyon izleyicisinin dönüşümü. SOBİDER Sosyal Bilimler Dergisi(15), s. 350-379.
  • Aydın, O. Ş. (2017). Yeni medya yeni televizyon: Kolektif izlemenin sonu mu? 1st International Conference on New Trends in Communication (s. 430-437). İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi.
  • Aziz, A. (2013). Televizyon ve radyo yayıncılığı (Giriş). İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Bennett, J. (2011). Introduction: Television as digital media. J. Bennett, & N. Strange içinde, Television as Digital Media (s. 1-27). Durham; London: Duke University Press.
  • Blasi, W. (2025). YouTube now dominates TV, streaming and even podcasts. Here’s a look at how it got there. https://www.marketwatch.com/story/youtube-now-dominates-tv-streaming-and-even-podcasts-heres-a-look-at-how-it-got-there-c8bd3bc1 adresinden alındı
  • Bolat, N. (2021). Televizyon yayıncılığında dijital platformlarla dönüşen izleyici. İ. H. Yaşar içinde, Dijitalleşme ekseninde iletişim, kültür ve medya (s. 187–207). Konya: Literatürk Academia Yayınları.
  • Briggs, A., & Burke, P. (2020). A social history of the media: From Gutenberg to Facebook. Cambridge: Polity Press.
  • Burç, M., & Mazıcı, E. T. (2023, Mart 30). Kültür endüstrisi aracı olarak dijital yayıncılık: Dijital TV platformları üzerine durum çalışması. İletişim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 3(1), s. 133-166.
  • Ceruzzi, P. E. (2003). A history of modern computing. Massachusetts: The MIT Press.
  • Cianci, P. (2012). HDTV and the transition to digital broadcasting: Understanding new television technologies. New York: Routledge.
  • Çakır, H. G., & Nursel, B. (2023, Haziran 30). Televizyon yayıncılığında dijitalleşme ile değişen yayıncılık. Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 8(1), s. 81-102.
  • Çakır, V. (2014, Mayıs 12). Türkiye'de yerel televizyonculuğun mevcut kurumsal yapısı ve bir örnek model tasarımı. Selçuk İletişim, 2(4), s. 180-193.
  • Data API. (tarih yok). https://developers.google.com/youtube/v3/getting-started?hl=tr adresinden alındı
  • Delibaş, İ. (2023, Ekim 25). Dijitalleşmenin yerel medyanın dönüşümündeki etki ve sonuçları. Dil ve Edebiyat Araştırmaları(28), s. 90-103.
  • Demir, M. (2025, Haziran 27). Post-televizyon dönemi: Dijitalleşmenin geleneksel yayıncılık üzerindeki etkisi. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi(14), s. 216-236.
  • Dikmen, E. Ş. (2017). Türkiye’de televizyon yayıncılığının dönüşümü: Sosyal TV yayıncılığı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), s. 425-448.
  • Eboch, M. M. (2015). A history of television. Minneapolis: Abdo Publishing.
  • Ercansungur, D. O., & Çetin, E. (2023, Haziran 30). Popüler kültür ve dijitalleşme: Yeni medya ekosisteminde yakınsama ve kitle üzerine sosyolojik bir analiz. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 12(2), s. 565-584.
  • Erdönmez, Ç. (1994). Uydu yayıncılığında ilk Türk uydusu TÜRKSAT. İstanbul, Türkiye: İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ergüney, M. (2017). Türkiye’de internet dizilerinin gelişmesine zemin hazırlayan tarihsel ve teknolojik süreç. Artuklu İnsan ve Toplum Bilim Dergisi, s. 52-59.
  • Ersin, N. (2023, Aralık 24). Endüstri 4.0’a doğru Türkiye’de televizyon yayıncılığı: Medya profesyonellerinin görüşleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(4), s. 1211 - 1236.
  • Flew, T. (2025, 02 04). Media Convergence. Encyclopaedia Britannica: https://www.britannica.com/topic/media-convergence adresinden alındı
  • Graham, R. J. (2016, 10 4). A short history. https://rediffusion.london/a-short-history adresinden alındı
  • Hickethier, K. (2008). Early TV: Imagining and realizing television. J. B. Fickers içinde, A European television history (s. 95-135). New Jersey: Wiley-Blackwell.
  • History of Cable. (2013, 8 18). https://web.archive.org/web/20130818141827/http://www.calcable.org/learn/history-of-cable/ adresinden alındı
  • İlaslan, S. (2014). Türkiye’de televizyon yayıncılığının kuruluşu üzerine temel tartışmalar: Kalkınma, eğitim ve milli güvenlik. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, s. 481-510.
  • İlaslan, S., & Sümer, B. (2023, Haziran 07). Uluslararası televizyon akışının platformlaşması bağlamında Avrupa’da kamu hizmeti yayıncılığının dönüşümü ve TRT. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 78(2), s. 333-355.
  • Internet Protocol Television. (tarih yok). Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Protocol_television adresinden alındı
  • İsayeva, A. (2025, Nisan 25). Sosyal medyanın televizyon gazeteciliğine etkisi: Entegre haber modellerinin yaygınlaşması. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 12(2), s. 187-199.
  • İspir, B. (2008). Bilgi çağında dijitalleşme ve yeni teknolojiye uyum: Türkiye dijital televizyon yayıncılığı örneği. Eskişehir, Türkiye: Anadolu Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kalafatoğlu, Ş. T. (2022). Dijital yayın platformlarının yükselişi. Ö. Bozkurt, H. H. F., & A. Layek içinde, 16. Uluslararası Güncel Araştırmalarla Sosyal Bilimler Kongresi Tam Metin Kitabı. Recent Academic Studies.
  • Keefer, A., & Baiget, T. (2001). How it all began: A brief history of the Internet. VINE, s. 90-95.
  • Kırık, A. M. (2024, Mayıs 31). Türkiye'de dijital yayıncılığın gelişim süreci ve fırsatları. TRT Akademi, 9(21), s. 578-591.
  • Korkut, C. (2018). Bir dijital televizyon yayıncılık platformu olarak internet protokollü televizyon (IPTV). SOBİDER Sosyal Bilimler Dergisi, s. 460-469.
  • Koyuncu, E. (2017, Haziran 30). TV yayıncılığı alanındaki dijital TV platformları sosyal paylaşım ağlarını neden kullanırlar? Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), s. 315-335.
  • Kuyucu, M. (2021, Temmuz 31). Geleneksel televizyon mecrasının yaşadığı dijital dönüşüm ve bunun mecraya olan etkileri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(2), s. 272 - 291.
  • Leary, S. O. (2000). Understanding digital terrestrial broadcasting. Massachusetts: Artech House.
  • Leiner, B. M., Cerf, V. G., Clark, D. D., Kahn, R. E., Kleinrock, L., Lynch, D. C., . . . Wolff, S. S. (1997). The past and future history of the internet. Communications of the ACM, 40(2), s. 102-108.
  • Lokmanoğlu, E. (2022). Geleneksel medyadan dijital medyaya evriliş: TRT örneği. Pearson Journal, s. 194–206.
  • Morgül, A. (2011). Sayısal televizyon tekniği. İstanbul: Papatya Yayıncılık Eğitim.
  • Ökmen, Y. E., & Çokluk, N. (2022). Yeni yayıncılık modeli olarak YouTube’da dijital içerikler ve yenilenen izleme alışkanlıkları. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, s. 721–737.
  • Özçağlayan, M. (2000). Türkiye'de televizyon yayıncılığının gelişimi. Selçuk İletişim, s. 41-52.
  • RTÜK. (tarih yok). Medya Hizmet Sağlayıcılar. https://www.rtuk.gov.tr/medya-hizmet-saglayicilar-1757 adresinden alındı
  • Sarı, Ü., & Türker, H. (2021, Mart 24). Dijital platform kullanıcılarının izleme alışkanlıklarına yönelik bir araştırma: Netflix örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), s. 59-80.
  • Summary of Acquisitions. (2005, Ağustos 31). Cisco: https://web.archive.org/web/20050831202704/http:/www.cisco.com/warp/public/750/acquire.html adresinden alındı
  • Şeker, N. (2009). Teknoloji ve televizyon. Konya: Literatürk Academia.
  • Şimşek, N. (1994). İleri veri aktarım teknolojilerinden uyduların eğitim ortamı olarak kullanılması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, s. 627-637.
  • Tardieu, H. D., Esteban-Lauzán, J., Hall, J., & Miller, G. (2020). The birth of digital: A brief history of digital technologies. In Deliberately digital. Deliberately Digital, s. 1-24.
  • Taşcıoğlu, R. (2024). Türkiye’de yayıncılığın tarihsel gelişimi: Matbuattan medyaya, devlet tekelinden özel yayıncılığa kısa bir bakış. TRT Akademi, s. 544-553.
  • Tutuk, Z. Ş., & Barutçu, B. (2018). Televizyon diye bir şey varmış. İstanbul: İTÜ Vakfı Yayınları.
  • We Are Social; Meltwater. (2025). Digital 2025 Global Overview Report. https://web.archive.org/web/20130818141827/http://www.calcable.org/learn/history-of-cable/ adresinden alındı
  • Yengin, D., Çakar, Y., & Şahin, B. (2023). Türk televizyon yayıncılığına dijitalleşme örneği olarak TRT Tabii platformunun incelenmesi. IV. International Liberty Interdisciplinary Studies Conference, (s. 10-24). New York.
  • Yüksek, H. (2022, Temmuz 29). Dijitalleşme bağlamında Türkiye’de televizyon yayıncılığının dönüşümü: Disney Plus platformu. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), s. 523-538.
  • Zeadally, S., Moustafa, H., & Siddiqui, F. (2011, Eylül 29). Internet protocol television (IPTV): Architecture, trends, and challenges. IEEE Systems Journal, 5(4), s. 518-527. doi:10.1109/JSYST.2011.2165601

DIGITAL TRANSFORMATION IN LOCAL TELEVISION: AN ANALYSIS OF YOUTUBE PERFORMANCE

Year 2025, Volume: 15 Issue: 4, 1539 - 1555, 01.10.2025
https://doi.org/10.7456/tojdac.1741531

Abstract

The main objective of this study is to examine the digitization processes of local television stations through YouTube and to determine the digital transformation process and performance of local television stations in Turkey. The study is limited to local television channels that broadcast from a city center outside Istanbul and Ankara and have one of the T3 terrestrial, satellite, cable TV, and internet TV licenses from RTÜK. Access to YouTube data for the 134 local television channels identified in the study was obtained. The data collection technique used was the YouTube Data API v3 key provided by Google. Prior to data collection, the channel IDs of the 134 identified channels were obtained, and the channel data for the relevant channels was collected using an API key created through the Cloud Console. The participation date, first sharing date, number of subscribers, number of views, number of contents, number of comments, and number of likes collected with the API key were recorded in digital documents and examined descriptively using a document analysis method that included document collection, review, and interpretation processes. As a result, despite having a high content count of 785,095 across 134 channels, the fact that they only have a small number of subscribers 1,015,084 indicates that digital transformation for local television requires not only a platform change but also structural, cultural, and strategic restructuring.

References

  • Atar, Ö. G. (2017, Ekim 15). Dijital çağda televizyon izleyicisinin dönüşümü. SOBİDER Sosyal Bilimler Dergisi(15), s. 350-379.
  • Aydın, O. Ş. (2017). Yeni medya yeni televizyon: Kolektif izlemenin sonu mu? 1st International Conference on New Trends in Communication (s. 430-437). İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi.
  • Aziz, A. (2013). Televizyon ve radyo yayıncılığı (Giriş). İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Bennett, J. (2011). Introduction: Television as digital media. J. Bennett, & N. Strange içinde, Television as Digital Media (s. 1-27). Durham; London: Duke University Press.
  • Blasi, W. (2025). YouTube now dominates TV, streaming and even podcasts. Here’s a look at how it got there. https://www.marketwatch.com/story/youtube-now-dominates-tv-streaming-and-even-podcasts-heres-a-look-at-how-it-got-there-c8bd3bc1 adresinden alındı
  • Bolat, N. (2021). Televizyon yayıncılığında dijital platformlarla dönüşen izleyici. İ. H. Yaşar içinde, Dijitalleşme ekseninde iletişim, kültür ve medya (s. 187–207). Konya: Literatürk Academia Yayınları.
  • Briggs, A., & Burke, P. (2020). A social history of the media: From Gutenberg to Facebook. Cambridge: Polity Press.
  • Burç, M., & Mazıcı, E. T. (2023, Mart 30). Kültür endüstrisi aracı olarak dijital yayıncılık: Dijital TV platformları üzerine durum çalışması. İletişim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 3(1), s. 133-166.
  • Ceruzzi, P. E. (2003). A history of modern computing. Massachusetts: The MIT Press.
  • Cianci, P. (2012). HDTV and the transition to digital broadcasting: Understanding new television technologies. New York: Routledge.
  • Çakır, H. G., & Nursel, B. (2023, Haziran 30). Televizyon yayıncılığında dijitalleşme ile değişen yayıncılık. Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 8(1), s. 81-102.
  • Çakır, V. (2014, Mayıs 12). Türkiye'de yerel televizyonculuğun mevcut kurumsal yapısı ve bir örnek model tasarımı. Selçuk İletişim, 2(4), s. 180-193.
  • Data API. (tarih yok). https://developers.google.com/youtube/v3/getting-started?hl=tr adresinden alındı
  • Delibaş, İ. (2023, Ekim 25). Dijitalleşmenin yerel medyanın dönüşümündeki etki ve sonuçları. Dil ve Edebiyat Araştırmaları(28), s. 90-103.
  • Demir, M. (2025, Haziran 27). Post-televizyon dönemi: Dijitalleşmenin geleneksel yayıncılık üzerindeki etkisi. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi(14), s. 216-236.
  • Dikmen, E. Ş. (2017). Türkiye’de televizyon yayıncılığının dönüşümü: Sosyal TV yayıncılığı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), s. 425-448.
  • Eboch, M. M. (2015). A history of television. Minneapolis: Abdo Publishing.
  • Ercansungur, D. O., & Çetin, E. (2023, Haziran 30). Popüler kültür ve dijitalleşme: Yeni medya ekosisteminde yakınsama ve kitle üzerine sosyolojik bir analiz. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 12(2), s. 565-584.
  • Erdönmez, Ç. (1994). Uydu yayıncılığında ilk Türk uydusu TÜRKSAT. İstanbul, Türkiye: İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ergüney, M. (2017). Türkiye’de internet dizilerinin gelişmesine zemin hazırlayan tarihsel ve teknolojik süreç. Artuklu İnsan ve Toplum Bilim Dergisi, s. 52-59.
  • Ersin, N. (2023, Aralık 24). Endüstri 4.0’a doğru Türkiye’de televizyon yayıncılığı: Medya profesyonellerinin görüşleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(4), s. 1211 - 1236.
  • Flew, T. (2025, 02 04). Media Convergence. Encyclopaedia Britannica: https://www.britannica.com/topic/media-convergence adresinden alındı
  • Graham, R. J. (2016, 10 4). A short history. https://rediffusion.london/a-short-history adresinden alındı
  • Hickethier, K. (2008). Early TV: Imagining and realizing television. J. B. Fickers içinde, A European television history (s. 95-135). New Jersey: Wiley-Blackwell.
  • History of Cable. (2013, 8 18). https://web.archive.org/web/20130818141827/http://www.calcable.org/learn/history-of-cable/ adresinden alındı
  • İlaslan, S. (2014). Türkiye’de televizyon yayıncılığının kuruluşu üzerine temel tartışmalar: Kalkınma, eğitim ve milli güvenlik. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, s. 481-510.
  • İlaslan, S., & Sümer, B. (2023, Haziran 07). Uluslararası televizyon akışının platformlaşması bağlamında Avrupa’da kamu hizmeti yayıncılığının dönüşümü ve TRT. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 78(2), s. 333-355.
  • Internet Protocol Television. (tarih yok). Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Protocol_television adresinden alındı
  • İsayeva, A. (2025, Nisan 25). Sosyal medyanın televizyon gazeteciliğine etkisi: Entegre haber modellerinin yaygınlaşması. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 12(2), s. 187-199.
  • İspir, B. (2008). Bilgi çağında dijitalleşme ve yeni teknolojiye uyum: Türkiye dijital televizyon yayıncılığı örneği. Eskişehir, Türkiye: Anadolu Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kalafatoğlu, Ş. T. (2022). Dijital yayın platformlarının yükselişi. Ö. Bozkurt, H. H. F., & A. Layek içinde, 16. Uluslararası Güncel Araştırmalarla Sosyal Bilimler Kongresi Tam Metin Kitabı. Recent Academic Studies.
  • Keefer, A., & Baiget, T. (2001). How it all began: A brief history of the Internet. VINE, s. 90-95.
  • Kırık, A. M. (2024, Mayıs 31). Türkiye'de dijital yayıncılığın gelişim süreci ve fırsatları. TRT Akademi, 9(21), s. 578-591.
  • Korkut, C. (2018). Bir dijital televizyon yayıncılık platformu olarak internet protokollü televizyon (IPTV). SOBİDER Sosyal Bilimler Dergisi, s. 460-469.
  • Koyuncu, E. (2017, Haziran 30). TV yayıncılığı alanındaki dijital TV platformları sosyal paylaşım ağlarını neden kullanırlar? Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), s. 315-335.
  • Kuyucu, M. (2021, Temmuz 31). Geleneksel televizyon mecrasının yaşadığı dijital dönüşüm ve bunun mecraya olan etkileri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(2), s. 272 - 291.
  • Leary, S. O. (2000). Understanding digital terrestrial broadcasting. Massachusetts: Artech House.
  • Leiner, B. M., Cerf, V. G., Clark, D. D., Kahn, R. E., Kleinrock, L., Lynch, D. C., . . . Wolff, S. S. (1997). The past and future history of the internet. Communications of the ACM, 40(2), s. 102-108.
  • Lokmanoğlu, E. (2022). Geleneksel medyadan dijital medyaya evriliş: TRT örneği. Pearson Journal, s. 194–206.
  • Morgül, A. (2011). Sayısal televizyon tekniği. İstanbul: Papatya Yayıncılık Eğitim.
  • Ökmen, Y. E., & Çokluk, N. (2022). Yeni yayıncılık modeli olarak YouTube’da dijital içerikler ve yenilenen izleme alışkanlıkları. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, s. 721–737.
  • Özçağlayan, M. (2000). Türkiye'de televizyon yayıncılığının gelişimi. Selçuk İletişim, s. 41-52.
  • RTÜK. (tarih yok). Medya Hizmet Sağlayıcılar. https://www.rtuk.gov.tr/medya-hizmet-saglayicilar-1757 adresinden alındı
  • Sarı, Ü., & Türker, H. (2021, Mart 24). Dijital platform kullanıcılarının izleme alışkanlıklarına yönelik bir araştırma: Netflix örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), s. 59-80.
  • Summary of Acquisitions. (2005, Ağustos 31). Cisco: https://web.archive.org/web/20050831202704/http:/www.cisco.com/warp/public/750/acquire.html adresinden alındı
  • Şeker, N. (2009). Teknoloji ve televizyon. Konya: Literatürk Academia.
  • Şimşek, N. (1994). İleri veri aktarım teknolojilerinden uyduların eğitim ortamı olarak kullanılması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, s. 627-637.
  • Tardieu, H. D., Esteban-Lauzán, J., Hall, J., & Miller, G. (2020). The birth of digital: A brief history of digital technologies. In Deliberately digital. Deliberately Digital, s. 1-24.
  • Taşcıoğlu, R. (2024). Türkiye’de yayıncılığın tarihsel gelişimi: Matbuattan medyaya, devlet tekelinden özel yayıncılığa kısa bir bakış. TRT Akademi, s. 544-553.
  • Tutuk, Z. Ş., & Barutçu, B. (2018). Televizyon diye bir şey varmış. İstanbul: İTÜ Vakfı Yayınları.
  • We Are Social; Meltwater. (2025). Digital 2025 Global Overview Report. https://web.archive.org/web/20130818141827/http://www.calcable.org/learn/history-of-cable/ adresinden alındı
  • Yengin, D., Çakar, Y., & Şahin, B. (2023). Türk televizyon yayıncılığına dijitalleşme örneği olarak TRT Tabii platformunun incelenmesi. IV. International Liberty Interdisciplinary Studies Conference, (s. 10-24). New York.
  • Yüksek, H. (2022, Temmuz 29). Dijitalleşme bağlamında Türkiye’de televizyon yayıncılığının dönüşümü: Disney Plus platformu. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), s. 523-538.
  • Zeadally, S., Moustafa, H., & Siddiqui, F. (2011, Eylül 29). Internet protocol television (IPTV): Architecture, trends, and challenges. IEEE Systems Journal, 5(4), s. 518-527. doi:10.1109/JSYST.2011.2165601
There are 54 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Internet Publishing, Social Media Studies, Television Broadcasting, New Communication Technologies, New Media
Journal Section RESEARCH ARTICLES
Authors

Rıfat Murat Ertaş 0000-0003-2825-4910

İrfan Hıdıroğlu 0000-0002-0274-9985

Publication Date October 1, 2025
Submission Date July 13, 2025
Acceptance Date September 30, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 15 Issue: 4

Cite

APA Ertaş, R. M., & Hıdıroğlu, İ. (2025). YEREL TELEVİZYONCULUKTA DİJİTAL DÖNÜŞÜM: YOUTUBE PERFORMANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 15(4), 1539-1555. https://doi.org/10.7456/tojdac.1741531


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png