In this study, physical education and sports are discussed in terms of values education. Values are socially expressed as generalized principles of behavior that are accepted as the most correct, best and beneficial in society. Since values are an important part of the daily life of individuals, they affect life deeply. It is a life-long education given in order to enable individuals to acquire and adopt values through values education, to make them the basic element of their personality and to transform them into behavior. In order for the educational environment to be productive, different disciplines must come together. Physical education and sports are considered to be the most important of these disciplines. In the education of individuals, the values that should be protected and needed in the society and physical education and sports should be used effectively. Because physical education and sports offer a new culture with the help of values accepted in the society and an application area for learned values.
Bu çalışmada değerler eğitimi açısından beden eğitimi ve spor ele alınmıştır. Değerler toplumsal olarak, toplumun en doğru, en iyi ve faydalı olduğu kabul edilmiş olan genelleştirilmiş davranış prensipleri olarak ifade edilmektedir. Değerler bireylerin günlük yaşamının önemli bir parçası olduğundan yaşamı derinden etkilemektedir. Değerler eğitimi yoluyla bireylerin değerleri kazanması ve benimsemesi, kişiliğinin temel unsuru durumuna getirerek, bunu davranışa dönüştürmesi amacıyla verilen ve yaşam boyu süren bir eğitimdir. Eğitim ortamının verimli olabilmesi için farklı disiplinlerin bir araya gelmesi gerekmektedir. Beden eğitimi ve spor bu disiplinler arasında en önemlisi olarak kabul edilmektedir. Bireylerin eğitiminde toplumda korunması gereken ve ihtiyaç duyulan değerler ile beden eğitimi ve sporun etkin kullanılması gerekmektedir. Çünkü beden eğitimi ve spor toplumda kabul görmüş değerler yardımıyla yeni bir kültür, öğrenilmiş değerlere ise uygulama alanı sunmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 2 |