Makale İmam Hatip Liseleri’ni, onların gelişimini, yapısını, ders programlarını ve Türk eğitim sistemi içinde giderek artan yerini konu edinmekte ve Köy Enstitüleri ile karşılaştırmasını yapmaktadır. Tartışmalar ağırlıklı olarak Milli Eğitim Bakanlığı ile Türkiye İstatistik Kurumu’ndan elde edilen ikincil veriler ile alan bulguları üzerinden yürütülmüştür.
This article focuses on Imam-Hatip High Schools, evaluates their development, structure and curriculum, critizes its ever increasing share in the national education system and compares them with the Village Education Institutes. The discussions are based on survey data as well as secondary data gathered mainly from the Ministery of National Education and the Statistics Agency of Turkey.
Education Imam-Hatip High Schools the Village Eductaion Institutes national education secular education religious communities
Other ID | JA39JU83JH |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 2 Issue: 3 - Volume: 2 Issue: 3 |