Research Article
BibTex RIS Cite

ORAN VE ORANTI KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE 4MAT ÖĞRETİM MODELİ KULLANIMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ

Year 2022, Volume: 6 Issue: 3, 330 - 358, 31.12.2022

Abstract

Bu araştırmanın amacı, 4Mat öğretim modelinin ortaokul 7. sınıf matematik dersine ait oran ve orantı konularının öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisini incelemektir. Araştırmada öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen modeli uygulanmıştır. Araştırmanın deney ve kontrol gruplarını Türkiye’nin güneyindeki bir ilinde bulunan bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney grubu 20 öğrenci ile oluşmakta iken kontrol grubu ise 18 öğrenciden oluşmuştur. Oran ve orantı konusu deney grubunda 4MAT öğretim modeli yardımı ile işlenmiştir. Kontrol grubunda ise konuyu herhangi bir özel öğretim yöntemi kullanılmaksızın öğretim programına uygun bir şekilde öğretmen merkezli olarak bir öğretim gerçekleşmiştir. Bu çalışmada veri toplamak için araştırmacı tarafından çoktan seçmeli 20 soruluk bir başarı testi oluşturulmuştur. Testi eğitimlerden önce ön-test, eğitimler bittikten sonra son-test ve son-testten yaklaşık bir ay sonra da kalıcılık testi olarak gruplara uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizleri t-testi ile bulunmuştur. Nicel verilere göre deney grubunun başarı ortalaması kontrol grubuna göre akademik olarak daha başarılı olmasının yanında bilgilerin daha kalıcı olduğu görülmüştür. Bu araştırma sonucunda ise matematik dersinin diğer konularına da 4Mat öğretim modeli uygulanabilir, 4Mat öğretim modeli hem öğretmenlere hizmet içi eğitim verilecek şekilde hem de öğretmen adaylarına lisans düzeyinde ders konusu olarak bu model öğretilebilir.

References

  • Aktaş, İ. ve Bilgin, İ. (2012).İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine göre 4MAT modelinin bilimsel süreç becerine etkisinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 43-63.
  • Akyürek, E. ve Afacan, Ö. (2013). İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin ‘‘hücre bölünmesi ve kalıtım’’ ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve anoloji ile kavramsal değişim metinleri kullanılarak giderilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 175-193.
  • Aliustaoğlu, F. (2015). 4MAT Yönteminin Dönüşüm Geometrisi Konusunda Akademik Başarıya ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi (Yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Aliustaoğlu, F. & Tuna, A. (2018). The influence of 4MAT model on academic achievement and retention of learning in transformation geometry. International Journal on New Trends in Education & Their Implications (IJONTE), 9(2), 16-32.
  • Aydıntan, S., Şahin, H. ve Uysal, F. (2012). “ Kesirler ” konusunun öğretiminde 4MAT öğrenme stili modelinin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 408-427.
  • Bahar, M. A. (2017). 4MAT öğretim düzenine göre gerçekleştirilen üstbilişsel okuma eğitiminin üstbilişsel okuma stratejisini kullanma ve olgusal bilgilendirici metinleri anlama düzeyine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ballone, L. M. & Charlene, M. C. (2001). Teachers’ beliefs about accommodating students’ learning styles in science classes. Electronic Journal of Science Education, 6(2), 1-41.
  • Bülbül, H. (2013). Güzel sanatlar ve spor lisesi iki boyutlu sanat atölye dersinde 4MAT öğretim modelinin uygulanabilirliği (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirkaya, H. (2003). Coğrafya öğretiminde 4MAT öğretim sisteminin lise coğrafya derslerindeki başarı ve tutumları üzerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doğan, A. ve Çetin, İ. (2009). Doğru ve ters orantı konusundaki 7. ve 9. sınıf öğrencilerinin kavram yanılgıları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2/2, 118-128.
  • Doğruel, A.B. (2019). Ortaokul Matematik Öğretmenlerin Oran ve Orantı Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Durgut, Y. (2019). Elektrik Konularının 4MAT Öğretim Yöntemine Göre Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Erdoğan, A., Gök, M. ve Bozkır, M. (2014). Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi. GEFAD/GUJGEF, 34(3), 535-562.
  • Ergin, S. (2011). Fizik eğitiminde 4MAT öğretim yönteminin farklı öğrenme stillerine sahip lise öğrencilerinin iş,güç ve enerji konusundaki başarısına etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Felder, R. M., & Silverman, L. K. (1988). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education, 78(7), 674-681.
  • Gönen, S., Kocakaya, S. ve Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliliği ve güvenirliliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VIII(I), 40-57.
  • Gray, D.,& Palmer, J. (2001). Learning styles and web-based learning: The 4MAT methodology. WebNet Journal: Internet Technologies, Applications & Issues, 3(2), 43-51.
  • Jackson, P.R. (2001). The effect of teaching methods and 4MAT learning styles on community college students’Achievements, attitudes and retention in introductory microbiology. (Unpublished PhD Thesis). Lynn University, USA.
  • Kaplan, A., İşleyen, T. ve Öztürk, M. (2011). 6.sınıf oran orantı konusundaki kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 953-968.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara:Bilim Yayınları.
  • Kösa, T. ve Ardıç, E. Ö. (2018). Geometrik cisimler konusunun öğretiminde 4MAT öğretim modelinin etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(3), 536-562.
  • Kubat, U. (2018). Identifying the individual differences among students during learning and teaching process by science teachers. International Journal of Research in Education and Science, 4(1), 30-38.
  • Mccarthy, B. (1987). The 4MAT system, teaching to learning styles with right/left mode techniques. Barrington: Excel.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2014). İlköğretim 7. sınıf matematik öğretmen kılavuz kitabı (1. Baskı). Ankara: Özyurt.
  • Mutlu, M. (2004). İlköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersinde fotosentez-hücresel solunum konusunun 4MAT öğretim modeli kullanarak öğretilmesinin öğrenci tutum ve başarısı üzerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peker, M., Mirasyedioğlu, Ş. ve Yalın, H. (2003). Öğrenme stillerine dayalı öğretimde 4Mat öğretim modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-14.
  • Price, L. (2004). Individual differences in learning: Cognitive control, cognitive style, and learning style. Educational psychology, 24(5), 681-698.
  • Sadler‐Smith, E. (1997). ‘Learning style’: frameworks and instruments. Educational psychology, 17(1-2), 51-63.
  • Scales, A.Y. (2000). The effect of learning style, majör and gender on learning computer- aided drawing in an ıntroductory engineering/technical graphics course (Unpublished PhD Thesis). North Carolina State University, USA.
  • Sing, P. (2000). Understanding the concepts of proportion and ratio among grade nine students in Malaysia. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 31(4), 579-599.
  • Şermetoğlu, H. (2018). Oran ve Orantı Konusu Öğretim Sürecinin Bir Matematik Öğretmeninin Fark Etme Becerisi Bağlamında İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Tezcan, G. (2016). 4Mat öğretim modeli ve bütünsel beyin modeli’nin fen bilimleri dersi akademik başarısı ve özyeterlik algısı üzerindeki etkisi (Doktora Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Tsai, H.S. (2004). Learning achievement satisfaction and retention with whole-brain instruction among nursing Students at a technology college in Taiwan (Unpublished PhD Thesis). Idaho State University, USA.
  • Ursin, U. D. (1995). Effects of the 4MAT System of Instruction on Achievemen Products and Attitudes Towarda Science of Ninth Grade Students (Unpublished Ph.D. Thesis). The University of Connecticut, USA. Retrived from http://digitalcommons.uconn.edu/dissertations/AAI9529199/
  • Uyangör, S. ve Dikkartın,F. (2009). 4MAT öğretim modelinin öğrencilerin erişileri ve öğrenme stillerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(2), 178-194.
  • Wilkerson, R. M. & White, K. P. (1988). Effect of the 4MAT system of instruction on students’ achievement, retention and attitudes. The Elementary School Journal, 31(4), 357-368.

THE EFFECT OF THE USE OF THE 4MAT TEACHING MODEL IN TEACHING THE SUBJECT OF RATİO AND PROPORTION ON STUDENT SUCCESS AND THE PERMANENTITY OF LEARNING

Year 2022, Volume: 6 Issue: 3, 330 - 358, 31.12.2022

Abstract

The aim of this research is to examine the effect of the 4Mat teaching model on the academic achievement and permanence of learning in the teaching of ratio and proportion subjects in the 7th grade mathematics course of secondary school. In the research, quasi-experimental design with pretest posttest control group was applied. The experimental and control groups of the research consist of 7th grade students studying in a state secondary school in a province in the south of Turkey. While the experimental group consisted of 20 students, the control group consisted of 18 students. The subject of ratio and proportion was taught in the experimental group with the help of the 4MAT teaching model. In the control group, a teacher-centered teaching was carried out in accordance with the curriculum without using any special teaching method. In this study, an achievement test of 20 multiple choice questions was created by the researcher to collect data. The test was administered to the groups as a pre-test before the training, post-test after the training, and a retention test approximately one month after the post-test. The analyzes of the quantitative data obtained in the research were found with the t-test. According to the quantitative data, the average achievement of the experimental group was found to be academically more successful than the control group, and the information was more permanent. As a result of this research, the 4Mat teaching model can be applied to other subjects of the mathematics course, the 4Mat teaching model can be taught both as in-service training to teachers and as an undergraduate course subject to teacher candidates.

References

  • Aktaş, İ. ve Bilgin, İ. (2012).İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine göre 4MAT modelinin bilimsel süreç becerine etkisinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 43-63.
  • Akyürek, E. ve Afacan, Ö. (2013). İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin ‘‘hücre bölünmesi ve kalıtım’’ ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve anoloji ile kavramsal değişim metinleri kullanılarak giderilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 175-193.
  • Aliustaoğlu, F. (2015). 4MAT Yönteminin Dönüşüm Geometrisi Konusunda Akademik Başarıya ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi (Yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Aliustaoğlu, F. & Tuna, A. (2018). The influence of 4MAT model on academic achievement and retention of learning in transformation geometry. International Journal on New Trends in Education & Their Implications (IJONTE), 9(2), 16-32.
  • Aydıntan, S., Şahin, H. ve Uysal, F. (2012). “ Kesirler ” konusunun öğretiminde 4MAT öğrenme stili modelinin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 408-427.
  • Bahar, M. A. (2017). 4MAT öğretim düzenine göre gerçekleştirilen üstbilişsel okuma eğitiminin üstbilişsel okuma stratejisini kullanma ve olgusal bilgilendirici metinleri anlama düzeyine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ballone, L. M. & Charlene, M. C. (2001). Teachers’ beliefs about accommodating students’ learning styles in science classes. Electronic Journal of Science Education, 6(2), 1-41.
  • Bülbül, H. (2013). Güzel sanatlar ve spor lisesi iki boyutlu sanat atölye dersinde 4MAT öğretim modelinin uygulanabilirliği (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirkaya, H. (2003). Coğrafya öğretiminde 4MAT öğretim sisteminin lise coğrafya derslerindeki başarı ve tutumları üzerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doğan, A. ve Çetin, İ. (2009). Doğru ve ters orantı konusundaki 7. ve 9. sınıf öğrencilerinin kavram yanılgıları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2/2, 118-128.
  • Doğruel, A.B. (2019). Ortaokul Matematik Öğretmenlerin Oran ve Orantı Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Durgut, Y. (2019). Elektrik Konularının 4MAT Öğretim Yöntemine Göre Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Erdoğan, A., Gök, M. ve Bozkır, M. (2014). Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi. GEFAD/GUJGEF, 34(3), 535-562.
  • Ergin, S. (2011). Fizik eğitiminde 4MAT öğretim yönteminin farklı öğrenme stillerine sahip lise öğrencilerinin iş,güç ve enerji konusundaki başarısına etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Felder, R. M., & Silverman, L. K. (1988). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education, 78(7), 674-681.
  • Gönen, S., Kocakaya, S. ve Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliliği ve güvenirliliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VIII(I), 40-57.
  • Gray, D.,& Palmer, J. (2001). Learning styles and web-based learning: The 4MAT methodology. WebNet Journal: Internet Technologies, Applications & Issues, 3(2), 43-51.
  • Jackson, P.R. (2001). The effect of teaching methods and 4MAT learning styles on community college students’Achievements, attitudes and retention in introductory microbiology. (Unpublished PhD Thesis). Lynn University, USA.
  • Kaplan, A., İşleyen, T. ve Öztürk, M. (2011). 6.sınıf oran orantı konusundaki kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 953-968.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara:Bilim Yayınları.
  • Kösa, T. ve Ardıç, E. Ö. (2018). Geometrik cisimler konusunun öğretiminde 4MAT öğretim modelinin etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(3), 536-562.
  • Kubat, U. (2018). Identifying the individual differences among students during learning and teaching process by science teachers. International Journal of Research in Education and Science, 4(1), 30-38.
  • Mccarthy, B. (1987). The 4MAT system, teaching to learning styles with right/left mode techniques. Barrington: Excel.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2014). İlköğretim 7. sınıf matematik öğretmen kılavuz kitabı (1. Baskı). Ankara: Özyurt.
  • Mutlu, M. (2004). İlköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersinde fotosentez-hücresel solunum konusunun 4MAT öğretim modeli kullanarak öğretilmesinin öğrenci tutum ve başarısı üzerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peker, M., Mirasyedioğlu, Ş. ve Yalın, H. (2003). Öğrenme stillerine dayalı öğretimde 4Mat öğretim modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-14.
  • Price, L. (2004). Individual differences in learning: Cognitive control, cognitive style, and learning style. Educational psychology, 24(5), 681-698.
  • Sadler‐Smith, E. (1997). ‘Learning style’: frameworks and instruments. Educational psychology, 17(1-2), 51-63.
  • Scales, A.Y. (2000). The effect of learning style, majör and gender on learning computer- aided drawing in an ıntroductory engineering/technical graphics course (Unpublished PhD Thesis). North Carolina State University, USA.
  • Sing, P. (2000). Understanding the concepts of proportion and ratio among grade nine students in Malaysia. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 31(4), 579-599.
  • Şermetoğlu, H. (2018). Oran ve Orantı Konusu Öğretim Sürecinin Bir Matematik Öğretmeninin Fark Etme Becerisi Bağlamında İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Tezcan, G. (2016). 4Mat öğretim modeli ve bütünsel beyin modeli’nin fen bilimleri dersi akademik başarısı ve özyeterlik algısı üzerindeki etkisi (Doktora Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Tsai, H.S. (2004). Learning achievement satisfaction and retention with whole-brain instruction among nursing Students at a technology college in Taiwan (Unpublished PhD Thesis). Idaho State University, USA.
  • Ursin, U. D. (1995). Effects of the 4MAT System of Instruction on Achievemen Products and Attitudes Towarda Science of Ninth Grade Students (Unpublished Ph.D. Thesis). The University of Connecticut, USA. Retrived from http://digitalcommons.uconn.edu/dissertations/AAI9529199/
  • Uyangör, S. ve Dikkartın,F. (2009). 4MAT öğretim modelinin öğrencilerin erişileri ve öğrenme stillerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(2), 178-194.
  • Wilkerson, R. M. & White, K. P. (1988). Effect of the 4MAT system of instruction on students’ achievement, retention and attitudes. The Elementary School Journal, 31(4), 357-368.
Year 2022, Volume: 6 Issue: 3, 330 - 358, 31.12.2022

Abstract

References

  • Aktaş, İ. ve Bilgin, İ. (2012).İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine göre 4MAT modelinin bilimsel süreç becerine etkisinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 43-63.
  • Akyürek, E. ve Afacan, Ö. (2013). İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin ‘‘hücre bölünmesi ve kalıtım’’ ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve anoloji ile kavramsal değişim metinleri kullanılarak giderilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 175-193.
  • Aliustaoğlu, F. (2015). 4MAT Yönteminin Dönüşüm Geometrisi Konusunda Akademik Başarıya ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi (Yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Aliustaoğlu, F. & Tuna, A. (2018). The influence of 4MAT model on academic achievement and retention of learning in transformation geometry. International Journal on New Trends in Education & Their Implications (IJONTE), 9(2), 16-32.
  • Aydıntan, S., Şahin, H. ve Uysal, F. (2012). “ Kesirler ” konusunun öğretiminde 4MAT öğrenme stili modelinin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 408-427.
  • Bahar, M. A. (2017). 4MAT öğretim düzenine göre gerçekleştirilen üstbilişsel okuma eğitiminin üstbilişsel okuma stratejisini kullanma ve olgusal bilgilendirici metinleri anlama düzeyine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ballone, L. M. & Charlene, M. C. (2001). Teachers’ beliefs about accommodating students’ learning styles in science classes. Electronic Journal of Science Education, 6(2), 1-41.
  • Bülbül, H. (2013). Güzel sanatlar ve spor lisesi iki boyutlu sanat atölye dersinde 4MAT öğretim modelinin uygulanabilirliği (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirkaya, H. (2003). Coğrafya öğretiminde 4MAT öğretim sisteminin lise coğrafya derslerindeki başarı ve tutumları üzerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doğan, A. ve Çetin, İ. (2009). Doğru ve ters orantı konusundaki 7. ve 9. sınıf öğrencilerinin kavram yanılgıları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2/2, 118-128.
  • Doğruel, A.B. (2019). Ortaokul Matematik Öğretmenlerin Oran ve Orantı Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Durgut, Y. (2019). Elektrik Konularının 4MAT Öğretim Yöntemine Göre Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Erdoğan, A., Gök, M. ve Bozkır, M. (2014). Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi. GEFAD/GUJGEF, 34(3), 535-562.
  • Ergin, S. (2011). Fizik eğitiminde 4MAT öğretim yönteminin farklı öğrenme stillerine sahip lise öğrencilerinin iş,güç ve enerji konusundaki başarısına etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Felder, R. M., & Silverman, L. K. (1988). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education, 78(7), 674-681.
  • Gönen, S., Kocakaya, S. ve Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliliği ve güvenirliliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VIII(I), 40-57.
  • Gray, D.,& Palmer, J. (2001). Learning styles and web-based learning: The 4MAT methodology. WebNet Journal: Internet Technologies, Applications & Issues, 3(2), 43-51.
  • Jackson, P.R. (2001). The effect of teaching methods and 4MAT learning styles on community college students’Achievements, attitudes and retention in introductory microbiology. (Unpublished PhD Thesis). Lynn University, USA.
  • Kaplan, A., İşleyen, T. ve Öztürk, M. (2011). 6.sınıf oran orantı konusundaki kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 953-968.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara:Bilim Yayınları.
  • Kösa, T. ve Ardıç, E. Ö. (2018). Geometrik cisimler konusunun öğretiminde 4MAT öğretim modelinin etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(3), 536-562.
  • Kubat, U. (2018). Identifying the individual differences among students during learning and teaching process by science teachers. International Journal of Research in Education and Science, 4(1), 30-38.
  • Mccarthy, B. (1987). The 4MAT system, teaching to learning styles with right/left mode techniques. Barrington: Excel.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2014). İlköğretim 7. sınıf matematik öğretmen kılavuz kitabı (1. Baskı). Ankara: Özyurt.
  • Mutlu, M. (2004). İlköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersinde fotosentez-hücresel solunum konusunun 4MAT öğretim modeli kullanarak öğretilmesinin öğrenci tutum ve başarısı üzerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peker, M., Mirasyedioğlu, Ş. ve Yalın, H. (2003). Öğrenme stillerine dayalı öğretimde 4Mat öğretim modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-14.
  • Price, L. (2004). Individual differences in learning: Cognitive control, cognitive style, and learning style. Educational psychology, 24(5), 681-698.
  • Sadler‐Smith, E. (1997). ‘Learning style’: frameworks and instruments. Educational psychology, 17(1-2), 51-63.
  • Scales, A.Y. (2000). The effect of learning style, majör and gender on learning computer- aided drawing in an ıntroductory engineering/technical graphics course (Unpublished PhD Thesis). North Carolina State University, USA.
  • Sing, P. (2000). Understanding the concepts of proportion and ratio among grade nine students in Malaysia. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 31(4), 579-599.
  • Şermetoğlu, H. (2018). Oran ve Orantı Konusu Öğretim Sürecinin Bir Matematik Öğretmeninin Fark Etme Becerisi Bağlamında İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Tezcan, G. (2016). 4Mat öğretim modeli ve bütünsel beyin modeli’nin fen bilimleri dersi akademik başarısı ve özyeterlik algısı üzerindeki etkisi (Doktora Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Tsai, H.S. (2004). Learning achievement satisfaction and retention with whole-brain instruction among nursing Students at a technology college in Taiwan (Unpublished PhD Thesis). Idaho State University, USA.
  • Ursin, U. D. (1995). Effects of the 4MAT System of Instruction on Achievemen Products and Attitudes Towarda Science of Ninth Grade Students (Unpublished Ph.D. Thesis). The University of Connecticut, USA. Retrived from http://digitalcommons.uconn.edu/dissertations/AAI9529199/
  • Uyangör, S. ve Dikkartın,F. (2009). 4MAT öğretim modelinin öğrencilerin erişileri ve öğrenme stillerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(2), 178-194.
  • Wilkerson, R. M. & White, K. P. (1988). Effect of the 4MAT system of instruction on students’ achievement, retention and attitudes. The Elementary School Journal, 31(4), 357-368.
Year 2022, Volume: 6 Issue: 3, 330 - 358, 31.12.2022

Abstract

References

  • Aktaş, İ. ve Bilgin, İ. (2012).İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine göre 4MAT modelinin bilimsel süreç becerine etkisinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 43-63.
  • Akyürek, E. ve Afacan, Ö. (2013). İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin ‘‘hücre bölünmesi ve kalıtım’’ ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve anoloji ile kavramsal değişim metinleri kullanılarak giderilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 175-193.
  • Aliustaoğlu, F. (2015). 4MAT Yönteminin Dönüşüm Geometrisi Konusunda Akademik Başarıya ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi (Yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Aliustaoğlu, F. & Tuna, A. (2018). The influence of 4MAT model on academic achievement and retention of learning in transformation geometry. International Journal on New Trends in Education & Their Implications (IJONTE), 9(2), 16-32.
  • Aydıntan, S., Şahin, H. ve Uysal, F. (2012). “ Kesirler ” konusunun öğretiminde 4MAT öğrenme stili modelinin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 408-427.
  • Bahar, M. A. (2017). 4MAT öğretim düzenine göre gerçekleştirilen üstbilişsel okuma eğitiminin üstbilişsel okuma stratejisini kullanma ve olgusal bilgilendirici metinleri anlama düzeyine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ballone, L. M. & Charlene, M. C. (2001). Teachers’ beliefs about accommodating students’ learning styles in science classes. Electronic Journal of Science Education, 6(2), 1-41.
  • Bülbül, H. (2013). Güzel sanatlar ve spor lisesi iki boyutlu sanat atölye dersinde 4MAT öğretim modelinin uygulanabilirliği (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirkaya, H. (2003). Coğrafya öğretiminde 4MAT öğretim sisteminin lise coğrafya derslerindeki başarı ve tutumları üzerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doğan, A. ve Çetin, İ. (2009). Doğru ve ters orantı konusundaki 7. ve 9. sınıf öğrencilerinin kavram yanılgıları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2/2, 118-128.
  • Doğruel, A.B. (2019). Ortaokul Matematik Öğretmenlerin Oran ve Orantı Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Durgut, Y. (2019). Elektrik Konularının 4MAT Öğretim Yöntemine Göre Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Erdoğan, A., Gök, M. ve Bozkır, M. (2014). Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi. GEFAD/GUJGEF, 34(3), 535-562.
  • Ergin, S. (2011). Fizik eğitiminde 4MAT öğretim yönteminin farklı öğrenme stillerine sahip lise öğrencilerinin iş,güç ve enerji konusundaki başarısına etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Felder, R. M., & Silverman, L. K. (1988). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education, 78(7), 674-681.
  • Gönen, S., Kocakaya, S. ve Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliliği ve güvenirliliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VIII(I), 40-57.
  • Gray, D.,& Palmer, J. (2001). Learning styles and web-based learning: The 4MAT methodology. WebNet Journal: Internet Technologies, Applications & Issues, 3(2), 43-51.
  • Jackson, P.R. (2001). The effect of teaching methods and 4MAT learning styles on community college students’Achievements, attitudes and retention in introductory microbiology. (Unpublished PhD Thesis). Lynn University, USA.
  • Kaplan, A., İşleyen, T. ve Öztürk, M. (2011). 6.sınıf oran orantı konusundaki kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 953-968.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara:Bilim Yayınları.
  • Kösa, T. ve Ardıç, E. Ö. (2018). Geometrik cisimler konusunun öğretiminde 4MAT öğretim modelinin etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(3), 536-562.
  • Kubat, U. (2018). Identifying the individual differences among students during learning and teaching process by science teachers. International Journal of Research in Education and Science, 4(1), 30-38.
  • Mccarthy, B. (1987). The 4MAT system, teaching to learning styles with right/left mode techniques. Barrington: Excel.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2014). İlköğretim 7. sınıf matematik öğretmen kılavuz kitabı (1. Baskı). Ankara: Özyurt.
  • Mutlu, M. (2004). İlköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersinde fotosentez-hücresel solunum konusunun 4MAT öğretim modeli kullanarak öğretilmesinin öğrenci tutum ve başarısı üzerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peker, M., Mirasyedioğlu, Ş. ve Yalın, H. (2003). Öğrenme stillerine dayalı öğretimde 4Mat öğretim modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-14.
  • Price, L. (2004). Individual differences in learning: Cognitive control, cognitive style, and learning style. Educational psychology, 24(5), 681-698.
  • Sadler‐Smith, E. (1997). ‘Learning style’: frameworks and instruments. Educational psychology, 17(1-2), 51-63.
  • Scales, A.Y. (2000). The effect of learning style, majör and gender on learning computer- aided drawing in an ıntroductory engineering/technical graphics course (Unpublished PhD Thesis). North Carolina State University, USA.
  • Sing, P. (2000). Understanding the concepts of proportion and ratio among grade nine students in Malaysia. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 31(4), 579-599.
  • Şermetoğlu, H. (2018). Oran ve Orantı Konusu Öğretim Sürecinin Bir Matematik Öğretmeninin Fark Etme Becerisi Bağlamında İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Tezcan, G. (2016). 4Mat öğretim modeli ve bütünsel beyin modeli’nin fen bilimleri dersi akademik başarısı ve özyeterlik algısı üzerindeki etkisi (Doktora Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Tsai, H.S. (2004). Learning achievement satisfaction and retention with whole-brain instruction among nursing Students at a technology college in Taiwan (Unpublished PhD Thesis). Idaho State University, USA.
  • Ursin, U. D. (1995). Effects of the 4MAT System of Instruction on Achievemen Products and Attitudes Towarda Science of Ninth Grade Students (Unpublished Ph.D. Thesis). The University of Connecticut, USA. Retrived from http://digitalcommons.uconn.edu/dissertations/AAI9529199/
  • Uyangör, S. ve Dikkartın,F. (2009). 4MAT öğretim modelinin öğrencilerin erişileri ve öğrenme stillerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(2), 178-194.
  • Wilkerson, R. M. & White, K. P. (1988). Effect of the 4MAT system of instruction on students’ achievement, retention and attitudes. The Elementary School Journal, 31(4), 357-368.
Year 2022, Volume: 6 Issue: 3, 330 - 358, 31.12.2022

Abstract

References

  • Aktaş, İ. ve Bilgin, İ. (2012).İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine göre 4MAT modelinin bilimsel süreç becerine etkisinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 43-63.
  • Akyürek, E. ve Afacan, Ö. (2013). İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin ‘‘hücre bölünmesi ve kalıtım’’ ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve anoloji ile kavramsal değişim metinleri kullanılarak giderilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 175-193.
  • Aliustaoğlu, F. (2015). 4MAT Yönteminin Dönüşüm Geometrisi Konusunda Akademik Başarıya ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi (Yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Aliustaoğlu, F. & Tuna, A. (2018). The influence of 4MAT model on academic achievement and retention of learning in transformation geometry. International Journal on New Trends in Education & Their Implications (IJONTE), 9(2), 16-32.
  • Aydıntan, S., Şahin, H. ve Uysal, F. (2012). “ Kesirler ” konusunun öğretiminde 4MAT öğrenme stili modelinin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 408-427.
  • Bahar, M. A. (2017). 4MAT öğretim düzenine göre gerçekleştirilen üstbilişsel okuma eğitiminin üstbilişsel okuma stratejisini kullanma ve olgusal bilgilendirici metinleri anlama düzeyine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ballone, L. M. & Charlene, M. C. (2001). Teachers’ beliefs about accommodating students’ learning styles in science classes. Electronic Journal of Science Education, 6(2), 1-41.
  • Bülbül, H. (2013). Güzel sanatlar ve spor lisesi iki boyutlu sanat atölye dersinde 4MAT öğretim modelinin uygulanabilirliği (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirkaya, H. (2003). Coğrafya öğretiminde 4MAT öğretim sisteminin lise coğrafya derslerindeki başarı ve tutumları üzerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doğan, A. ve Çetin, İ. (2009). Doğru ve ters orantı konusundaki 7. ve 9. sınıf öğrencilerinin kavram yanılgıları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2/2, 118-128.
  • Doğruel, A.B. (2019). Ortaokul Matematik Öğretmenlerin Oran ve Orantı Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Durgut, Y. (2019). Elektrik Konularının 4MAT Öğretim Yöntemine Göre Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Erdoğan, A., Gök, M. ve Bozkır, M. (2014). Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi. GEFAD/GUJGEF, 34(3), 535-562.
  • Ergin, S. (2011). Fizik eğitiminde 4MAT öğretim yönteminin farklı öğrenme stillerine sahip lise öğrencilerinin iş,güç ve enerji konusundaki başarısına etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Felder, R. M., & Silverman, L. K. (1988). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education, 78(7), 674-681.
  • Gönen, S., Kocakaya, S. ve Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliliği ve güvenirliliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VIII(I), 40-57.
  • Gray, D.,& Palmer, J. (2001). Learning styles and web-based learning: The 4MAT methodology. WebNet Journal: Internet Technologies, Applications & Issues, 3(2), 43-51.
  • Jackson, P.R. (2001). The effect of teaching methods and 4MAT learning styles on community college students’Achievements, attitudes and retention in introductory microbiology. (Unpublished PhD Thesis). Lynn University, USA.
  • Kaplan, A., İşleyen, T. ve Öztürk, M. (2011). 6.sınıf oran orantı konusundaki kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 953-968.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara:Bilim Yayınları.
  • Kösa, T. ve Ardıç, E. Ö. (2018). Geometrik cisimler konusunun öğretiminde 4MAT öğretim modelinin etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(3), 536-562.
  • Kubat, U. (2018). Identifying the individual differences among students during learning and teaching process by science teachers. International Journal of Research in Education and Science, 4(1), 30-38.
  • Mccarthy, B. (1987). The 4MAT system, teaching to learning styles with right/left mode techniques. Barrington: Excel.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2014). İlköğretim 7. sınıf matematik öğretmen kılavuz kitabı (1. Baskı). Ankara: Özyurt.
  • Mutlu, M. (2004). İlköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersinde fotosentez-hücresel solunum konusunun 4MAT öğretim modeli kullanarak öğretilmesinin öğrenci tutum ve başarısı üzerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peker, M., Mirasyedioğlu, Ş. ve Yalın, H. (2003). Öğrenme stillerine dayalı öğretimde 4Mat öğretim modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-14.
  • Price, L. (2004). Individual differences in learning: Cognitive control, cognitive style, and learning style. Educational psychology, 24(5), 681-698.
  • Sadler‐Smith, E. (1997). ‘Learning style’: frameworks and instruments. Educational psychology, 17(1-2), 51-63.
  • Scales, A.Y. (2000). The effect of learning style, majör and gender on learning computer- aided drawing in an ıntroductory engineering/technical graphics course (Unpublished PhD Thesis). North Carolina State University, USA.
  • Sing, P. (2000). Understanding the concepts of proportion and ratio among grade nine students in Malaysia. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 31(4), 579-599.
  • Şermetoğlu, H. (2018). Oran ve Orantı Konusu Öğretim Sürecinin Bir Matematik Öğretmeninin Fark Etme Becerisi Bağlamında İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Tezcan, G. (2016). 4Mat öğretim modeli ve bütünsel beyin modeli’nin fen bilimleri dersi akademik başarısı ve özyeterlik algısı üzerindeki etkisi (Doktora Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Tsai, H.S. (2004). Learning achievement satisfaction and retention with whole-brain instruction among nursing Students at a technology college in Taiwan (Unpublished PhD Thesis). Idaho State University, USA.
  • Ursin, U. D. (1995). Effects of the 4MAT System of Instruction on Achievemen Products and Attitudes Towarda Science of Ninth Grade Students (Unpublished Ph.D. Thesis). The University of Connecticut, USA. Retrived from http://digitalcommons.uconn.edu/dissertations/AAI9529199/
  • Uyangör, S. ve Dikkartın,F. (2009). 4MAT öğretim modelinin öğrencilerin erişileri ve öğrenme stillerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(2), 178-194.
  • Wilkerson, R. M. & White, K. P. (1988). Effect of the 4MAT system of instruction on students’ achievement, retention and attitudes. The Elementary School Journal, 31(4), 357-368.
Year 2022, Volume: 6 Issue: 3, 330 - 358, 31.12.2022

Abstract

References

  • Aktaş, İ. ve Bilgin, İ. (2012).İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine göre 4MAT modelinin bilimsel süreç becerine etkisinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 43-63.
  • Akyürek, E. ve Afacan, Ö. (2013). İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin ‘‘hücre bölünmesi ve kalıtım’’ ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve anoloji ile kavramsal değişim metinleri kullanılarak giderilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 175-193.
  • Aliustaoğlu, F. (2015). 4MAT Yönteminin Dönüşüm Geometrisi Konusunda Akademik Başarıya ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi (Yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Aliustaoğlu, F. & Tuna, A. (2018). The influence of 4MAT model on academic achievement and retention of learning in transformation geometry. International Journal on New Trends in Education & Their Implications (IJONTE), 9(2), 16-32.
  • Aydıntan, S., Şahin, H. ve Uysal, F. (2012). “ Kesirler ” konusunun öğretiminde 4MAT öğrenme stili modelinin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 408-427.
  • Bahar, M. A. (2017). 4MAT öğretim düzenine göre gerçekleştirilen üstbilişsel okuma eğitiminin üstbilişsel okuma stratejisini kullanma ve olgusal bilgilendirici metinleri anlama düzeyine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ballone, L. M. & Charlene, M. C. (2001). Teachers’ beliefs about accommodating students’ learning styles in science classes. Electronic Journal of Science Education, 6(2), 1-41.
  • Bülbül, H. (2013). Güzel sanatlar ve spor lisesi iki boyutlu sanat atölye dersinde 4MAT öğretim modelinin uygulanabilirliği (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirkaya, H. (2003). Coğrafya öğretiminde 4MAT öğretim sisteminin lise coğrafya derslerindeki başarı ve tutumları üzerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doğan, A. ve Çetin, İ. (2009). Doğru ve ters orantı konusundaki 7. ve 9. sınıf öğrencilerinin kavram yanılgıları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2/2, 118-128.
  • Doğruel, A.B. (2019). Ortaokul Matematik Öğretmenlerin Oran ve Orantı Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Durgut, Y. (2019). Elektrik Konularının 4MAT Öğretim Yöntemine Göre Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Erdoğan, A., Gök, M. ve Bozkır, M. (2014). Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi. GEFAD/GUJGEF, 34(3), 535-562.
  • Ergin, S. (2011). Fizik eğitiminde 4MAT öğretim yönteminin farklı öğrenme stillerine sahip lise öğrencilerinin iş,güç ve enerji konusundaki başarısına etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Felder, R. M., & Silverman, L. K. (1988). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education, 78(7), 674-681.
  • Gönen, S., Kocakaya, S. ve Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliliği ve güvenirliliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VIII(I), 40-57.
  • Gray, D.,& Palmer, J. (2001). Learning styles and web-based learning: The 4MAT methodology. WebNet Journal: Internet Technologies, Applications & Issues, 3(2), 43-51.
  • Jackson, P.R. (2001). The effect of teaching methods and 4MAT learning styles on community college students’Achievements, attitudes and retention in introductory microbiology. (Unpublished PhD Thesis). Lynn University, USA.
  • Kaplan, A., İşleyen, T. ve Öztürk, M. (2011). 6.sınıf oran orantı konusundaki kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 953-968.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara:Bilim Yayınları.
  • Kösa, T. ve Ardıç, E. Ö. (2018). Geometrik cisimler konusunun öğretiminde 4MAT öğretim modelinin etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(3), 536-562.
  • Kubat, U. (2018). Identifying the individual differences among students during learning and teaching process by science teachers. International Journal of Research in Education and Science, 4(1), 30-38.
  • Mccarthy, B. (1987). The 4MAT system, teaching to learning styles with right/left mode techniques. Barrington: Excel.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2014). İlköğretim 7. sınıf matematik öğretmen kılavuz kitabı (1. Baskı). Ankara: Özyurt.
  • Mutlu, M. (2004). İlköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersinde fotosentez-hücresel solunum konusunun 4MAT öğretim modeli kullanarak öğretilmesinin öğrenci tutum ve başarısı üzerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peker, M., Mirasyedioğlu, Ş. ve Yalın, H. (2003). Öğrenme stillerine dayalı öğretimde 4Mat öğretim modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-14.
  • Price, L. (2004). Individual differences in learning: Cognitive control, cognitive style, and learning style. Educational psychology, 24(5), 681-698.
  • Sadler‐Smith, E. (1997). ‘Learning style’: frameworks and instruments. Educational psychology, 17(1-2), 51-63.
  • Scales, A.Y. (2000). The effect of learning style, majör and gender on learning computer- aided drawing in an ıntroductory engineering/technical graphics course (Unpublished PhD Thesis). North Carolina State University, USA.
  • Sing, P. (2000). Understanding the concepts of proportion and ratio among grade nine students in Malaysia. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 31(4), 579-599.
  • Şermetoğlu, H. (2018). Oran ve Orantı Konusu Öğretim Sürecinin Bir Matematik Öğretmeninin Fark Etme Becerisi Bağlamında İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Tezcan, G. (2016). 4Mat öğretim modeli ve bütünsel beyin modeli’nin fen bilimleri dersi akademik başarısı ve özyeterlik algısı üzerindeki etkisi (Doktora Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Tsai, H.S. (2004). Learning achievement satisfaction and retention with whole-brain instruction among nursing Students at a technology college in Taiwan (Unpublished PhD Thesis). Idaho State University, USA.
  • Ursin, U. D. (1995). Effects of the 4MAT System of Instruction on Achievemen Products and Attitudes Towarda Science of Ninth Grade Students (Unpublished Ph.D. Thesis). The University of Connecticut, USA. Retrived from http://digitalcommons.uconn.edu/dissertations/AAI9529199/
  • Uyangör, S. ve Dikkartın,F. (2009). 4MAT öğretim modelinin öğrencilerin erişileri ve öğrenme stillerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(2), 178-194.
  • Wilkerson, R. M. & White, K. P. (1988). Effect of the 4MAT system of instruction on students’ achievement, retention and attitudes. The Elementary School Journal, 31(4), 357-368.
Year 2022, Volume: 6 Issue: 3, 330 - 358, 31.12.2022

Abstract

References

  • Aktaş, İ. ve Bilgin, İ. (2012).İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine göre 4MAT modelinin bilimsel süreç becerine etkisinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 43-63.
  • Akyürek, E. ve Afacan, Ö. (2013). İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin ‘‘hücre bölünmesi ve kalıtım’’ ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve anoloji ile kavramsal değişim metinleri kullanılarak giderilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 175-193.
  • Aliustaoğlu, F. (2015). 4MAT Yönteminin Dönüşüm Geometrisi Konusunda Akademik Başarıya ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi (Yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Aliustaoğlu, F. & Tuna, A. (2018). The influence of 4MAT model on academic achievement and retention of learning in transformation geometry. International Journal on New Trends in Education & Their Implications (IJONTE), 9(2), 16-32.
  • Aydıntan, S., Şahin, H. ve Uysal, F. (2012). “ Kesirler ” konusunun öğretiminde 4MAT öğrenme stili modelinin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 408-427.
  • Bahar, M. A. (2017). 4MAT öğretim düzenine göre gerçekleştirilen üstbilişsel okuma eğitiminin üstbilişsel okuma stratejisini kullanma ve olgusal bilgilendirici metinleri anlama düzeyine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ballone, L. M. & Charlene, M. C. (2001). Teachers’ beliefs about accommodating students’ learning styles in science classes. Electronic Journal of Science Education, 6(2), 1-41.
  • Bülbül, H. (2013). Güzel sanatlar ve spor lisesi iki boyutlu sanat atölye dersinde 4MAT öğretim modelinin uygulanabilirliği (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirkaya, H. (2003). Coğrafya öğretiminde 4MAT öğretim sisteminin lise coğrafya derslerindeki başarı ve tutumları üzerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doğan, A. ve Çetin, İ. (2009). Doğru ve ters orantı konusundaki 7. ve 9. sınıf öğrencilerinin kavram yanılgıları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2/2, 118-128.
  • Doğruel, A.B. (2019). Ortaokul Matematik Öğretmenlerin Oran ve Orantı Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgisinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Durgut, Y. (2019). Elektrik Konularının 4MAT Öğretim Yöntemine Göre Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Erdoğan, A., Gök, M. ve Bozkır, M. (2014). Orantı kavramının adidaktik bir ortamda öğretimi. GEFAD/GUJGEF, 34(3), 535-562.
  • Ergin, S. (2011). Fizik eğitiminde 4MAT öğretim yönteminin farklı öğrenme stillerine sahip lise öğrencilerinin iş,güç ve enerji konusundaki başarısına etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Felder, R. M., & Silverman, L. K. (1988). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education, 78(7), 674-681.
  • Gönen, S., Kocakaya, S. ve Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliliği ve güvenirliliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VIII(I), 40-57.
  • Gray, D.,& Palmer, J. (2001). Learning styles and web-based learning: The 4MAT methodology. WebNet Journal: Internet Technologies, Applications & Issues, 3(2), 43-51.
  • Jackson, P.R. (2001). The effect of teaching methods and 4MAT learning styles on community college students’Achievements, attitudes and retention in introductory microbiology. (Unpublished PhD Thesis). Lynn University, USA.
  • Kaplan, A., İşleyen, T. ve Öztürk, M. (2011). 6.sınıf oran orantı konusundaki kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 953-968.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara:Bilim Yayınları.
  • Kösa, T. ve Ardıç, E. Ö. (2018). Geometrik cisimler konusunun öğretiminde 4MAT öğretim modelinin etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(3), 536-562.
  • Kubat, U. (2018). Identifying the individual differences among students during learning and teaching process by science teachers. International Journal of Research in Education and Science, 4(1), 30-38.
  • Mccarthy, B. (1987). The 4MAT system, teaching to learning styles with right/left mode techniques. Barrington: Excel.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2014). İlköğretim 7. sınıf matematik öğretmen kılavuz kitabı (1. Baskı). Ankara: Özyurt.
  • Mutlu, M. (2004). İlköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersinde fotosentez-hücresel solunum konusunun 4MAT öğretim modeli kullanarak öğretilmesinin öğrenci tutum ve başarısı üzerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peker, M., Mirasyedioğlu, Ş. ve Yalın, H. (2003). Öğrenme stillerine dayalı öğretimde 4Mat öğretim modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-14.
  • Price, L. (2004). Individual differences in learning: Cognitive control, cognitive style, and learning style. Educational psychology, 24(5), 681-698.
  • Sadler‐Smith, E. (1997). ‘Learning style’: frameworks and instruments. Educational psychology, 17(1-2), 51-63.
  • Scales, A.Y. (2000). The effect of learning style, majör and gender on learning computer- aided drawing in an ıntroductory engineering/technical graphics course (Unpublished PhD Thesis). North Carolina State University, USA.
  • Sing, P. (2000). Understanding the concepts of proportion and ratio among grade nine students in Malaysia. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 31(4), 579-599.
  • Şermetoğlu, H. (2018). Oran ve Orantı Konusu Öğretim Sürecinin Bir Matematik Öğretmeninin Fark Etme Becerisi Bağlamında İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Tezcan, G. (2016). 4Mat öğretim modeli ve bütünsel beyin modeli’nin fen bilimleri dersi akademik başarısı ve özyeterlik algısı üzerindeki etkisi (Doktora Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Tsai, H.S. (2004). Learning achievement satisfaction and retention with whole-brain instruction among nursing Students at a technology college in Taiwan (Unpublished PhD Thesis). Idaho State University, USA.
  • Ursin, U. D. (1995). Effects of the 4MAT System of Instruction on Achievemen Products and Attitudes Towarda Science of Ninth Grade Students (Unpublished Ph.D. Thesis). The University of Connecticut, USA. Retrived from http://digitalcommons.uconn.edu/dissertations/AAI9529199/
  • Uyangör, S. ve Dikkartın,F. (2009). 4MAT öğretim modelinin öğrencilerin erişileri ve öğrenme stillerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(2), 178-194.
  • Wilkerson, R. M. & White, K. P. (1988). Effect of the 4MAT system of instruction on students’ achievement, retention and attitudes. The Elementary School Journal, 31(4), 357-368.
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 6 Sayı 3
Authors

Ali Şahin 0000-0003-1389-670X

Early Pub Date December 30, 2022
Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Şahin, A. (2022). ORAN VE ORANTI KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE 4MAT ÖĞRETİM MODELİ KULLANIMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 6(3), 330-358.