The renewal of educational programmes around the world within the framework of new student-centred approaches is also valid for Urdu language teaching. In Urdu as a foreign language reading and reading comprehension activities for a student, recall and memory work is one of the main issues to be considered. In addition, utilising Urdu literary texts has an important role in the teaching and learning process in terms of cultural learning/country knowledge. The concept of "cultural, literary text" expresses the norms and values of a community and points to their common identity. In this case, literary text analyses (fairy tales, poems, short stories, etc.) used in foreign language teaching contribute to the development of the student's learning strategy as a tool of cultural memory. In this study, the obstacles to the teaching of Urdu language and the necessity of new approaches in Urdu language teaching are discussed.
Dünya genelinde eğitim programlarının öğrenci merkezli yeni yaklaşımlar çerçevesinde yenilenme çalışmaları Urdu dili öğretimi için de geçerlidir. Bir öğrenci için yabancı dil olarak Urdu okuma ve okuduğunu anlama aktivitelerinde, hatırlama ve hafıza çalışmaları dikkat edilmesi gereken temel konulardan biridir. Ayrıca Urduca edebi metinlerden yararlanmak da kültürel öğrenme/ülke bilgisi açısından öğretme ve öğrenme sürecinde önemli bir role sahiptir. "Kültürel, edebi metin" kavramı, bir topluluğun norm ve değerlerini ifade eder ve ortak kimliklerine işaret eder. Bu durumda yabancı dil öğretiminde kullanılan edebi metin çözümlemeleri (masal, şiir, kısa öykü vb.) kültürel belleğin bir aracı olarak öğrencinin öğrenme stratejisinin gelişimine katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada, Urdu dilinin öğretilmesinin önündeki engeller ve Urdu dili öğretiminde yeni yaklaşımların gerekliliği tartışılmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Urdu Language, Literature and Culture |
Journal Section | TOBİDER - International Journal of Social Sciences Volume 7 Issue 4 |
Authors | |
Early Pub Date | December 24, 2023 |
Publication Date | December 29, 2023 |
Submission Date | November 21, 2023 |
Acceptance Date | November 23, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 4 |