Sosyal hizmet örgütlerinin, verdikleri hizmetlerin doğrudan insanla ilgili olması, hizmet alanlar ve sunanlar arasında karşılıklı etkileşim sonucu ortaya çıkması muhtemel davranış biçimlerinin öngörülememesine yol açmaktadır. Sosyal hizmet faaliyetlerinin yönetilmesinde çeşitli zorluklar yaşanabiliyor olması ve sonuçlarının tam olarak ölçülememesi bu tür hizmetler açısından ayrı bir sorun teşkil etmektedir. Bu tür sorunların aşılabilmesi için sosyal hizmet sunan organizasyonlarda personel güçlendirme çalışmalarına ihtiyaç vardır. Güçlendirilmiş çalışanların ortaya koyacakları örgütsel vatandaşlık davranışı ile birlikte hizmet alan kesimlere bu hizmetlerin daha etkin, hızlı ve daha kaliteli bir şekilde verilmesi mümkün olabilecektir. Bu çalışmada, sosyal hizmet sunan örgütlerde personel güçlendirme ile örgütsel vatandaşlık ilişkisi ele alınmış ve sosyal hizmetler açısından önemi üzerinde durulmuştur. Sosyal hizmetin temel amaçlarından biri olan müracaatçıların güçlendirilmesine, güçlendirilmiş ve örgütsel vatandaşlık davranışı sergileyebilecek çalışanlarla ulaşılabilir. Çalışma kapsamında yapılan literatür araştırmasında, personel güçlendirme ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasında olumlu yönde ve çok sıkı bir ilişki olduğu görülmüştür. Günümüz rekabet ortamında kâr amaçlı olsun veya olmasın, tüm organizasyonlar için biçimsel görev tanımları dışında davranabilecek çalışanlara olan ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. Özellikle kâr amacı gütmeyen organizasyonlar açısından baktığımızda, hizmet verilen kesimin, kırılgan-incinebilir birey, aile ve gruplardan oluşması, insan faktörünün ve güçlendirilmiş personelin önemini bir kat daha artırmaktadır.
Sayın Editör'e; teşekkürler, iyi çalışmalar.
The fact that social services are directly related to people leads a kind of unpredictability of some possible behavioral patterns that may arise as a result of mutual interaction between the service recipients and the providers. Difficulties in the management of social work activities and inability to measure the results accurately pose a separate problem in terms of such services. In order to deal with such problems, personnel empowerment is essential for social service organizations. With the organizational citizenship behavior of empowered personnel, providing social services to recipients in a more effective, faster and in a high-quality manner is going to be possible. This study examines the relationship between personnel empowerment and organizational citizenship in social service organizations, and its importance in terms of social services. Empowering clients, which is one of the main purposes of social work, can be achievable with empowered personnel who can exhibit organizational citizenship behavior. The literature research shows that there is a positive and strong relationship between personnel empowerment and organizational citizenship behavior. In today's competitive world, the need of employees who can act outside of the formal job descriptions is increasing day by day for all organizations, whether it is profit-oriented or not. Especially in non-profit organizations, the fact that the serviced group consists of fragile-vulnerable individuals, families and groups increases the importance of the human factor and empowered personnel.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2022 |
Acceptance Date | July 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 1 |