Bu çalışma, gençlerin internet tabanlı dizi-film platformlarında yayınlanan dizilerdeki aile temsilleri konusunda gençlerin algılarını Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi örneğinde değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma nicel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmiştir.. Araştırmanın evrenini Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinde öğrenim görmekte olan genç bireyler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise kartopu örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada araştırmacıların kendisi tarafından hazırlanan görüşme formu aracılığıyla, toplamda 135 genç ile yüz yüze görüşmelerden elde edilen veriler, “SPSS 20” programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin analizi amacıyla frekans tabloları oluşturulmuş ve araştırmanın değişkenleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla ki-kare testi kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre gençler, hane özelliklerine bakıldığında; dörtte üçüne yakını aile ile yaşadığını, dörtte üçünden fazlasının kendisine ait bir odasının bulunduğu gözlenmiştir. Gençlerin hanelerinde ise çoğunlukla 4-5 kişi yaşamaktadır. Gençler, internet tabanlı dizi-film platformlarını içeriği, popülerliği ve fiyatı sebebi ile tercih etmektedir. Bununla birlikte bu dizi film platformlarını çoğunlukla yalnız olarak izlemektedirler. Gençlerin ailelerinin, gençlerin dizi izlemelerine karşı çıkmadığını söylemek mümkündür. Ayrıca gençler dizilerde kendi yaşantılarından izler bulma ve dizilerin insan ilişkilerini olumsuz etkileme durumları konusunda kararsız oldukları görülmüştür. Gençlerin aile temsili algılarında önemli bir diğer bulgu ise dizilerdeki eşler arasındaki ilişkileri olumsuz bulmalarıdır. Buna ek olarak gençlerin çoğunluğu, dizilerdeki karakterlerin davranış ve tutumlarını örnek almamaktadır. Yine gençlerin, aile temsili algılarına etki eden unsurlar ele alındığında medeni durum, aylık gelir, kendisine ait bir odanın bulunma durumu, ailenin aylık geliri gençlerin dizilerde yer alan aile temsili algıları üzerinde etkili olan psiko-sosyal faktörler olarak ortaya çıkmıştır. Son olarak araştırma bulgu ve sonuçları ile bağlantılı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.
KSÜ Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu 24.11.2022 tarih 56/2 nolu kararla Etik Kurul Onayı alınmıştır.
This study was carried out in order to evaluate the perceptions of young people about family representations in TV series broadcast on internet-based TV series-film platforms in the example of Kahramanmaraş Sütçü İmam University. The study was carried out with the quantitative research method. The population of the research consists of young individuals studying at Kahramanmaraş Sütçü İmam University. The sample of the study was determined by snowball sampling method. The data obtained from face-to-face interviews with a total of 135 young people, through the interview form prepared by the researchers themselves, were analyzed using the “SPSS 20” program. Frequency tables were created for the analysis of the research data and the chi-square test was used to determine the relationship between the variables of the research. According to the results of this research, when we look at the household characteristics of the young people, it was observed that almost three-quarters of them live with their families, and more than three-quarters of them have a room of their own. On the other hand, there are mostly 4-5 people living in the households of young people. Young people prefer internet-based TV series-film platforms because of their content, popularity and price. However, they mostly watch these serial film platforms alone. It is possible to say that families of young people do not oppose young people watching TV series. In addition, it has been determined that young people are undecided about finding traces of their own lives in TV series and the negative effects of TV series on human relations. Another important finding in young people's perceptions of family representation is that they find the relationships between spouses in TV series negative. In addition, the majority of young people do not take the behavior and attitudes of the characters in the TV series as an example. Again, considering the factors affecting the young people's perception of family representation, marital status, monthly income, having a room of their own, monthly income of the family emerged as psycho-social factors that affect the young people's perceptions of family representation in TV series. Finally, some suggestions were made in connection with the research findings and results.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Policy and Administration (Other), Counselling, Wellbeing and Community Services, Social Work (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 26, 2023 |
Publication Date | September 30, 2023 |
Acceptance Date | September 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 4 Issue: 2 |