Türkiye Taşkömürü Kurumu (TTK), taşkömürü üretiminde, ağırlıklı olarak 17 tonluk EIMCO akülü ocak lokomotiflerini kullanmakta ve üretim aşamasında sıklıkla mil yenilmesi sorunları ile karşılaşmaktadır. Sorunun kaynağının belirlenmesi amacı ile yeraltında, yer ve hacim darlığı, yer altı şartları ve güvenlik gibi nedenlerle lokomotif üzerinde çeşitli test ve analizlerin yapılması, yeni düzenlemelerin yapılarak test edilmesi, oldukça güç kimi zaman imkansız bir noktaya gelmektedir. Bu durumda ocak lokomotif ve vagonları için, bir sanal prototipinin hazırlanması, çeşitli işletme koşulları altında denemeler yapılabilmesine ve ortaya çıkan sonuçların değerlendirilmesine imkan vermektedir. Bu çalışmada, Automatic Dynamic Analysis of Mechanical Systems (ADAMS) dinamik simülasyon yazılımı ile birlikte demiryolları taşıtları için özel olarak hazırlanmış ADAMS/Rail modülü kullanılarak, EIMCO akülü ocak lokomotifleri ve çektiği vagonlar için bir sanal prototip modeli oluşturulmuştur. Sanal modelden elde edilen verilerin doğruluğunun sınanması amacı ile, lokomotif mil yatakları üzerinde oluşan kuvvetler, belirlenen çalışma şartları için ölçülmüş ve modelden elde edilen veriler ile karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma sonuçunda deneysel veriler ile uyumluluk görülmüştür
Turkish Hard Coal Enterprise (TTK), uses 17 tones Eimco battery locomotives in production of coal and exposes the fatigue failures in driving shafts during operation. It is difficult and sometimes impossible to make analysis and testes on mine locomotives, tested by new arrangement to determine the cause of problem due to lack of field and volume, underground condition and security. So, it is possible to make testes for some operating condition and evaluation of results by developing a virtual prototype of locomotive and wagons. In this study, a virtual prototype of Eimco battery locomotive and wagons is developed by using Automatic Dynamic Analysis of Mechanical Systems (ADAMS) with ADAMS Rail module for railway vehicles. Bearing loads are evaluated for certain operating condition and compare with models data to examine. Results come to an agreement with experimental data
Other ID | JA56AE63AH |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 5, 2016 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 12 Issue: 1 |