Research Article
BibTex RIS Cite

İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı Etkinliklerinin İncelenmesi

Year 2012, Volume: 2 Issue: 2, 63 - 73, 01.06.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ilköğretim 6, 7. ve 8. sınıf Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki etkinliklerin yapı ve içeriğinin incelenmesidir. Ayrıca öğrenme öğretme sürecinde kılavuz görevi gören bu etkinliklerde yazma aktivitelerine ne kadar yer verildiği araştırılmıştır. Fen ve Teknoloji ders kitapları, dökuman incelemesi yapılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda incelenen ilköğretim fen ve teknoloji ders kitaplarında yer alan etkinliklerde yazma etkinliklerine ve çeşitliliğine yeterince yer verilmediği ayrıca bütün sınıf düzeylerinde etkinliklerin büyük bir çoğunluğunun deney temelli olduğu, kitaplarda yer verilen yazma etkinliklerinin homojen olarak dağılmadığı tespit edilmiştir.

Analysis of Activities in Elementary 6 th, 7th and 8 th Grade Science and Technology Textbooks

Year 2012, Volume: 2 Issue: 2, 63 - 73, 01.06.2012

Abstract

The purpose of this study was to examine the structure and content of activities in 6th, 7th and 8th grade science and technology textbooks that was prepared by the Ministry of National Education. Also, number of writing activities which serve as a guide in the process of teaching and learning were analyzed. Document analysis method was used for evaluation of science and technology textbooks. The results indicate that laboratory experiments were the highest number of activities through all grades. Science and technology textbooks have not been the variety and sufficient levels of writing activities. Also, the writing activities did not distributed homogeneously on the textbooks.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Tufan İNALTEKİN This is me

B. Başak ÖZYURT This is me

Hakan AKÇAY This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA İNALTEKİN, T., ÖZYURT, B. B., & AKÇAY, H. (2012). İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı Etkinliklerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 63-73.
AMA İNALTEKİN T, ÖZYURT BB, AKÇAY H. İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı Etkinliklerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. June 2012;2(2):63-73.
Chicago İNALTEKİN, Tufan, B. Başak ÖZYURT, and Hakan AKÇAY. “İlköğretim 6., 7. Ve 8. Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitabı Etkinliklerinin İncelenmesi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2, no. 2 (June 2012): 63-73.
EndNote İNALTEKİN T, ÖZYURT BB, AKÇAY H (June 1, 2012) İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı Etkinliklerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2 2 63–73.
IEEE T. İNALTEKİN, B. B. ÖZYURT, and H. AKÇAY, “İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı Etkinliklerinin İncelenmesi”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 2, no. 2, pp. 63–73, 2012.
ISNAD İNALTEKİN, Tufan et al. “İlköğretim 6., 7. Ve 8. Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitabı Etkinliklerinin İncelenmesi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2/2 (June 2012), 63-73.
JAMA İNALTEKİN T, ÖZYURT BB, AKÇAY H. İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı Etkinliklerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;2:63–73.
MLA İNALTEKİN, Tufan et al. “İlköğretim 6., 7. Ve 8. Sınıf Fen Ve Teknoloji Ders Kitabı Etkinliklerinin İncelenmesi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 2, no. 2, 2012, pp. 63-73.
Vancouver İNALTEKİN T, ÖZYURT BB, AKÇAY H. İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı Etkinliklerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;2(2):63-7.


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.