Özet: Bu çalışmada Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerine yarı yapılandırılmış bir anket uygulanarak dil öğrenim sürecinde ne ölçüde kaygı yaşadıkları incelenmiş, yaşanan kaygı düzeyi ile cinsiyet arasında bir ilişki olup olmadığı, daha önce öğrenilmiş olan başka bir dilin yeni dil öğrenim sürecinde bir kaygı oluşturup oluşturmadığı, bireylerin en çok hangi dil becerisiyle alakalı kaygı yaşadığı ve kaygının nedenlerinin ne olduğu araştırılmıştır. Betimsel tarama modeliyle elde edilen veriler, betimsel analiz ve içerik analiz teknikleriyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların yabancı dil öğreniminde kaygı durumları: cinsiyet, başka bir yabancı dil bilme durumları, dil becerilerine göre değişen kaygı durumları ve kaygının nedenleri alt temalar belirlenerek incelenmiştir. Sonuçlar nitel araştırmaların sayısallaştırılmasında kullanılan yüzde ve frekans yöntemi ile sunulmuş ve katılımcı görüşlerinden örnekler verilmiştir.
Anahtar sözcükler: Almanca Öğretmen Adayları, Yabancı Dil Öğrenimi, Kaygı, Kaygı Nedenleri
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors |
|
Publication Date | July 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2016, Volume 6, Issue 2 |
Bibtex | @ { trkefd256291, journal = {Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {2146-071X}, address = {}, publisher = {Trakya University}, year = {2016}, volume = {6}, pages = {0 - 0}, doi = {}, title = {Dil Öğrenim Sürecinde Almanca Öğretmen Adaylarının Kaygı Tutumlarına İlişkin Bir Araştırma}, key = {cite}, author = {Yılmaz, Didem and Sakarya Maden, Sevinç} } |
APA | Yılmaz, D. & Sakarya Maden, S. (2016). Dil Öğrenim Sürecinde Almanca Öğretmen Adaylarının Kaygı Tutumlarına İlişkin Bir Araştırma . Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 6 (2) , 0-0 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/trkefd/issue/24152/256291 |
MLA | Yılmaz, D. , Sakarya Maden, S. "Dil Öğrenim Sürecinde Almanca Öğretmen Adaylarının Kaygı Tutumlarına İlişkin Bir Araştırma" . Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (2016 ): 0-0 <https://dergipark.org.tr/en/pub/trkefd/issue/24152/256291> |
Chicago | Yılmaz, D. , Sakarya Maden, S. "Dil Öğrenim Sürecinde Almanca Öğretmen Adaylarının Kaygı Tutumlarına İlişkin Bir Araştırma". Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (2016 ): 0-0 |
RIS | TY - JOUR T1 - Dil Öğrenim Sürecinde Almanca Öğretmen Adaylarının Kaygı Tutumlarına İlişkin Bir Araştırma AU - Didem Yılmaz , Sevinç Sakarya Maden Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 6 IS - 2 SN - 2146-071X- M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Trakya University Journal of Education Dil Öğrenim Sürecinde Almanca Öğretmen Adaylarının Kaygı Tutumlarına İlişkin Bir Araştırma %A Didem Yılmaz , Sevinç Sakarya Maden %T Dil Öğrenim Sürecinde Almanca Öğretmen Adaylarının Kaygı Tutumlarına İlişkin Bir Araştırma %D 2016 %J Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 2146-071X- %V 6 %N 2 %R %U |
ISNAD | Yılmaz, Didem , Sakarya Maden, Sevinç . "Dil Öğrenim Sürecinde Almanca Öğretmen Adaylarının Kaygı Tutumlarına İlişkin Bir Araştırma". Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 / 2 (July 2016): 0-0 . |
AMA | Yılmaz D. , Sakarya Maden S. Dil Öğrenim Sürecinde Almanca Öğretmen Adaylarının Kaygı Tutumlarına İlişkin Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 6(2): 0-0. |
Vancouver | Yılmaz D. , Sakarya Maden S. Dil Öğrenim Sürecinde Almanca Öğretmen Adaylarının Kaygı Tutumlarına İlişkin Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 6(2): 0-0. |
IEEE | D. Yılmaz and S. Sakarya Maden , "Dil Öğrenim Sürecinde Almanca Öğretmen Adaylarının Kaygı Tutumlarına İlişkin Bir Araştırma", Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 2, pp. 0-0, Jul. 2016 |