Bu çalışmada
Almanca Öğretmenliği Lisans öğrencilerine bir anket uygulanarak, sözlük
kullanım alışkanlıkları araştırılmış, bir sözcüğün okunuşu, yazılış şekli,
anlamı, kelime türü, kökü, tarihsel gelişimi, başka unsurlar ile kurduğu
sözler, deyim ve cümle içindeki kullanımları merak edildiğinde ne tür
sözlüklerden yararlandıkları sorulmuş, anket çalışması sonucunda elde edilen
verilerden hareketle sıklıkla kullanılan sözlükler sınıflandırılarak, bu
sözlüklerin benzer ve farklı özellikleri üzerinde durulmuş, sözlüklerin
Almancayı yabancı dil olarak öğrenenlerin gereksinimlerini ne ölçüde
karşıladığı tartışmaya açılmış ve sözlük okumada beliren sorunların giderilmesi
için çözüm önerileri geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 3 |