Çevre sorunlarının giderek arttığı günümüzde
özellikle iklim değişikliğinin etkisi bütün doğayı etkilerken, bireylerin
çevreci bir bakış açısı ile birlikte eleştirel değerlendirme yaparak çevre
sorunlarına çözüm önerisinde bulunması gerekir. Bu doğrultuda bu araştırmanın
amacı, geleceğin öğretmenlerinin iklim değişikliği konusunda kanıta dayalı
değerlendirme becerilerine ne düzeyde sahip olduğu ve sunulun modelleri nasıl
açıkladığının belirlenmesidir. Araştırma nitel araştırma türünde olup, çalışma
grubu bir devlet üniversitesinin Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü 3. sınıf
öğretmenliğinde okuyan 26 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri
toplama aracı ilk olarak Chinn ve Buckland (2012) geliştirilen ve Lombardi,
Sibley ve Carroll, (2013) tarafından İklim Değişimi Model-Kanıt (MOK) İlişki
Şeması şeklinde hazırlanan orijinal MOK şeması kullanılmıştır. Model-kanıt
ilişkilerine yönelik açıklamaları değerlendirmek amacıyla da Lombardi, Bickel,
Brandt ve Burg (2016) tarafından geliştirilen rubrik kullanılmıştır. Yapılan
analizler sonucunda öğretmen adaylarının model-kanıt ilişkilerini genellikle
doğru kurduğu, fakat bu ilişkileri kurarken çoğunlukla tanımlayıcı ya da
ilişkili değerlendirmeler yaptığı, eleştirel düzeyde değerlendirmelerin ise çok
fazla yapılamadığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 4 |