Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi öğretmen yetiştirme alanının farklı disiplinlerinde gerçekleştirilen bilimsel çalışmaları yayınlayan hakemli bir dergidir. Derginin amacı yayınlamış olduğu bilimsel değere sahip, özgün ve etik ilkelere önem veren çalışmalar ile öğretmen yetiştirme alanyazınına katkı sağlamaktır.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, yılda iki kez yayımlanan hakemli bir dergidir. Dergide; eğitimin tüm alanları ile ilgili deneysel, nicel, nitel araştırmalara ve derlemelere yer verilir. Dergiye gönderilen makaleler başka bir yerde yayınlanmamış veya yayınlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır. Ayrıca gönderilen makaleler Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'nin yazım kurallarına uygun biçimde yazılmış olmalıdır. Yazı, yayımlanmak üzere kabul edildiği takdirde, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, makalenin bütün yayım haklarına sahiptir. Yazar/ların yazının tüm yazarlarca okunduğunu, onaylandığını, başka bir dergiye gönderilmemiş olduğunu taahhüt ettiklerini belirten makale teslim tutanağını tuefder@trakya.edu.tr e-posta adresine göndermeleri gerekmektedir.
Aynı sayı içerisinde yazar(lar)ın birden fazla çalışması yayınlanmaz. Güncel sayıda makalesi yayınlanan yazar(lar)ın (ortak yazarlar dahil) müteakip sayıda makalesi yayına kabul edilse dahi yayınlanmaz.
Makalelerin Word 2010 veya üzeri bir kelime işlemci ile yazılmış kopyasının makale takip sistemine girişi değerlendirme sürecinin başlaması için yeterlidir.
Yazarların aday makale gönderiminde alan uzmanı 3 hakem önerisinde bulunmaları gereklidir. Aday makale editörler Kurulu tarafından incelendikten sonra bilimsel bakımdan değerlendirilmek üzere 2 hakeme gönderilir. Hakemlerden birinin olumsuz görüş belirtmesi durumunda 3 hakeme başvurulur. Hakemler tarafından düzeltme istendiğinde, yazarlar belirtilen süre içerisinde düzeltmelerini yaparak aday makalenin düzeltme yapılmış halini makale takip sistemine girerler. Düzeltilmiş olan yazı, gerektiğinde değişiklik ya da düzeltme isteyen hakemlerce tekrar incelenir. Yazıların yayımlanabilmesi için, en az iki hakemin olumlu görüş bildirmesi gerekmektedir.
Yayımlanmasına karar verilen yazılar, konularına göre bir bütünlük oluşturacak şekilde Editörler Kurulu tarafından sıraya konur.
Yazar(lar) tarafından
(ortak yazarlar dahil) değerlendirme amacıyla gönderilmiş olan birden fazla aday makale değerlendirme
sonucu kabul edilmiş bile olsa makalelerden sadece bir tanesi yayına kabul
edilir. Makalenin yayınlanmasını izleyen en az iki sayı geçmesi şartı ile diğer
makale yayım sırasına alınabilir. Benzer şekilde, önceki sayılarda
makalesi yayınlanan yazar(lar)ın (ortak yazarlar dahil) makaleleri de yayına
kabul edilmiş olsa bile en az iki sayı geçmesi şartı ile yayım
sırasına alınabilir.
Yazılarda savunulan görüşlerden ve kaynakların doğruluğundan yazar ya da yazarlar sorumludur.
Genel Kurallar
Dergiye gönderilecek olan makaleler, A4 sayfa düzeninde olmalıdır. Microsoft Word yazılımı ile Times New Roman yazı tipinde,11 punto, tek satır aralığı kullanarak, iki yana yaslanmış formatta düzenlenmelidir. Sayfa düzeni yapılırken, üst, sol, alt 2 cm ve soldan 2.5 cm'lik boşluk bırakılmalıdır. Başlıklar arasında 2 satır aralığı bulunmalıdır. Tablolar 10 punto, kaynaklar kısmındaki referanslar 10 punto olmalıdır. Makale kaynakça ve ekler dahil olmak üzere en çok 10000 sözcük olmalıdır.
Makale şablonu, dergimizin internet sitesinden indirilip üzerinde düzeltmeler yapılarak kullanılabilir.
I.Başlık
Makale başlığı en fazla 10-12 kelimeden oluşmalıdır. Başlık12 punto, ortalı, büyük harfle yazılmalıdır. Türkçe yazılmış makalelerde Türkçe başlığın altına İngilizce, İngilizce yazılmış makalelerde İngilizce başlığın altında Türkçe başlığa yer verilmelidir. Makale başlığının altına 11 punto ile (unvan belirtmeksizin) yazar(lar)ın adı ilk harfleri büyük, diğerleri küçük soyadı ise tüm harfleri büyük ve ortalanmış olarak yazılmalıdır. Başlığın bulunduğu sayfada yazar(lar)ın unvanı, çalıştığı kurum ve elektronik posta adresi dipnot olarak verilmelidir.
II. Öz ve Anahtar Sözcükler
Türkçe ve İngilizce olmak üzere, 100-150 sözcüğü geçmeyecek şekilde özet yazılmalıdır. Özetler, sağdan ve soldan 1 cm. içeri çekilmelidir. Anahtar sözcükler (3 ile 6 sözcük arasında) Türkçe özetin altında "Anahtar sözcükler" ve İngilizce özetin altında 'Keywords' başlığı kullanılarak verilmelidir. Özet başlıkları, ilk harfleri büyük, diğerleri küçük harf ve ortalanmış olarak yazılmalıdır.
III. Bölümler ve Alt Bölümler
Bölüm başlıkları tümü büyük harf, ortalanmış ve koyu olarak; alt başlıklar ise ilk harfi büyük olmak üzere küçük harfle, sola dayalı, girinti verilmeden ve koyu olarak yazılmalıdır. Ana bölümler; GİRİŞ, YÖNTEM, BULGULAR, TARTIŞMA ve SONUÇ, KAYNAKLAR biçiminde birbirini izleyecek şekilde numaralandırılmalıdır.
IV. Tablolar
Tablo yazısı ve tablo numarası, tablonun üstüne ve sola dayalı olarak verilmeli; içeriği tablo numarasının yanında başlık olarak açıklanmalıdır. Tablo başlığındaki ilk sözcüğün ilk harfi büyük olmalıdır. Tabloların sağına ya da soluna herhangi bir yazı yazılmamalıdır. Tablolar, sola hizalı olarak yerleştirilmelidir.
V. Kaynaklar
Metin içinde gösterilen bütün kaynaklar "Kaynaklar" listesinde yer almalıdır. Kaynaklar, APA 6 (American Psychological Association) standartlarına uygun olarak verilmelidir. Kaynak gösterime kuralları ile ilgili ayrıntılı bilgi,
http://www.apasytle.org/learn/index.aspx sitesinden edinilebilir.
Başvuru Kontrol Listesi
Başvuru sürecünde yazarlar başvurularının aşağıdaki listedeki tüm maddelere uyduğunu kontrol etmelidirler, bu rehbere uymayan başvurular yazarlara geri döndürülecektir.
- Gönderilen yazı daha önceden yayınlanmamış ve yayımlanmak üzere herhangi bir dergiye değerlendirilmek üzere sunulmamıştır (Yazara Rehberi'nde detaylı açıklama sunulmuştur).
- Yazı dosyası Microsoft Word doküman dosya biçimindedir.
- Aday makale eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme alanları ile ilgilidir.
- Yazı, yayımlanmak üzere kabul edildiği takdirde, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, makalenin bütün yayım haklarına sahiptir.
- Aday makale yayına kabul edildiği taktirde yazar/ların yazının tüm yazarlarca okunduğunu, onaylandığını, başka bir dergiye gönderilmemiş olduğunu taahhüt ettiklerini belirten makale teslim tutanağını tuefder@gmail.com e-posta adresine göndermeleri gerekmektedir.
- Aday makale APA 6 standartlarına uygun olarak hazırlanmıştır.
- Aday makalenin değerlendirme amacıyla sisteme yüklenen kopyasında yazar bilgileri bulunmamaktadır.
- Son bir yıl içerisinde yazarı olduğum veya yazarları arasında yer aldığım başka bir makalem Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'ne sunulmamıştır.
ISSN: 2146-071X
Dergimize makale başvurusunda bulunmayı düşünüyorsanız,
Dergi Hakkında sayfasındaki dergi yayın politikasını ve
Yazar Rehberi'ni incelemenizi öneririz. Yazarlar dergiye gönderi yapmadan önce
kayıt olmalıdır. Kaydolduktan sonra,
Giriş bağlantısı aracılığıyla 5 basamaklı gönderi işlemine başlayabilir.Okuyucuların yayın bildirimi servisine kayıt olmaları önerilir. Bu işlem dergi giriş sayfasının üst kısmında yer alan
Kayıt bağlantısından gerçekleştirilebilir. Bu servise kayıt yaptıran okuyucuya her yeni sayı yayınlandığında İÇİNDEKİLER sayfası e-posta aracılığı ile iletilir. Derginin
gizlilik bildiriminde belirtildiği gibi, yazarların kimlik bilgileri ve e-posta adresleri hiç bir şekilde başka amaçlar için kullanılmayacaktır.Araştırma kütüphanelerine, bu dergiyi elektronik dergi kolleksiyonuna almalarını önermekteyiz. Derginin açık kodlu yayın sistemi, kütüphaneyi kullanan akademisyenlerin yayın sürecine katıldıkları diğer dergilerde kullanım için de uygun olabileceğini belirtmek gerekir. Açık Dergi Sitemleri ile ilgili ayrıntılı bilgi
Public Knowledge Project sayfasından elde edilebilir.Yazarlar bu dergide yayınlanan çalışmalarını, yayın öncesinde ve sonrasında, kişisel web sitelerinde veya kurumsal arşivlerde, bu dergiye kütüphanecilik kurallarına uygun şekilde referans vererek yayınlayabilirler.Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi öğretmen yetiştirme alanının farklı disiplinlerinde gerçekleştirilen bilimsel çalışmaları yayınlayan hakemli bir dergidir. Derginin amacı yayınlamış olduğu bilimsel değere sahip, özgün ve etik ilkelere önem veren çalışmalar ile öğretmen yetiştirme alanyazınına katkı sağlamaktır.
Bu dergi; bilimsel araştırmaları halka ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyerek, içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır.Bu dergi sitesindeki isimler ve eposta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.Kopya düzenleme aşaması, makalenin akıcılığını, anlaşılırlığını, gramer yapısını, sözcük seçimini ve biçimini geliştirmeyi amaçlar. Bu, yazarın makalesinde yapabileceği önemli değişiklikler için son fırsattır; çünkü bundan sonraki aşamada yalnızca dizgi ve formata ilişkin düzeltmeler yapılacaktır. Kopya düzenlemesi yapılacak dosya MS Word veya .rtf dosyası biçiminde olduğundan, kelime işlem dokümanı olarak kolayca düzenlenebilir. Burada düzeltmeler için iki yaklaşım önerilmektedir. Birincisi MS Word programının "Değişiklikleri İzleme" (Track Changes) özelliğini kullanmaktır. Ancak bu yol seçildiğinde yazar, kopya editörü ve editörün programa erişebilmesi gerekir. Önerilen ikinci sistem ise, yazılımdan bağımsızdır ve Harward Educational Review izniyle buraya alınmıştır. Dergi editörü bu talimatları değiştirerek, derginin kendi işleyişine daha uygun biçime getirebilir.
Kopya düzenleme sistemleri
1. MS Word'ün “Değişiklikleri İzleme” özelliği ile Menü çubuğundaki Araçlar'ın altında yer alan "Değişiklikleri İzleme" özelliği etkinleştirilince, kopya editörü gerekli gördüğü değişiklikleri yapabilir. Eklediği metinler farklı renkle, çıkardığı yerler üstü çizili, renkli veya silinmiş olarak kenar boşluğunda gösterilir. Kopya editörü, yazara veya editöre sormak istediklerini köşeli parantez içinde yazabilir. Kopya editöründen geçen belge editöre iletilmek üzere sisteme yüklenir. Editör metni gözden geçirip yazarın görüşüne sunar. Editör ve yazar uygun gördükleri düzeltmeleri onaylayarak normal biçime getirirler, isterlerse değiştirebilir, ya da farklı renklerde yeni eklentiler veya çıkarmalar yapabilirler. Metinde köşeli parantez içinde sorular var ise yazar ve editör kendilerine yöneltilen bu soruları ilgili parantezin içinde yanıtlamalıdır. Yazar ve editörün incelemesinden geçen metni kopya editörü son bir kez daha gözden geçirerek değişiklikleri onaylar ve metin sayfa düzenleme ve dizgi aşamasına hazır hale gelir. 2. Harward Educational Review yöntemi ile Makale taslağında elektronik düzenlemeler yapmak için talimatlar Taslak metinde elektronik düzenlemeler yaparken, aşağıdaki yöntemi izleyin: Önerilen değişikliklere yanıt verme Önerilen değişiklikleri onaylıyorsanız, ilgili metni kalın fonttan, normal fonta değiştirin. Önerilen değişiklikleri onaylamıyorsanız, orijinal metni yeniden girip, kalın font yapın. Ekleme ve çıkarmalar yapma Eklediğiniz kısmı kalın font yaparak işaretleyin. Silinecek metni yandaki gibi köşeli parantezle işaretleyin: [silinecek metin] Eğer bir cümle veya daha fazlasını siliyorsanız, ilgili alana bir not ekleyin. Örneğin : [silinen 2 cümle: silinecek metin] Yazara yöneltilen sorulara yanıt verme Yazara yöneltilen sorulara dokunmayın, silmeyin, metin içinde kalın fontla bırakın. Yazara yöneltilen soruların sonuna, verdiğiniz yanıtı [Yazar notu:] şeklinde ekleyiniz. Örneğin:[Yazar notu: Metodoloji tartışması önerdiğiniz şekilde genişletildi.] Yorum yapma Makale düzenlemesi ile ilgili değişiklik ve büyük çaplı revizyonları açıklamak için Yorum kısmını kullanınız örneğin, [Yorum: Üsteki paragraf 5. sayfadan 7. sayfaya taşındı] Not: Sayfa numaralarını verirken, size gelen basılı kopyadaki sayfa numaralarını kullanınız. Elektronik işlemler sırasında sayfa numaraları değişebilir.
Elektronik düzenleme için bir örnek
İlk kopya editörü dosyasıDerginin kopya editörü metni akıcılık, anlaşılırlık, gramer, sözcük seçimi ve biçim açısından gözden geçirip düzenleyerek, gerekli noktalarda yazara iletilecek soruları ekler. Bu ilk düzenlemesi tamamlanan makaleyi, derginin web sayfasına yükler. Yazara da makaleyi incelemesi için bir not gönderir.
- Yazar düzenleme dosyası Yazar, ilk düzenlemesi tamamlanmış makalenin yapısı veya düzeni ile ilgili büyük değişiklikler yapmadan önce, makalesini izleyen editörlerin görüşlerini almalıdır. İlk düzenleme sırasında yapılan değişilikleri uygun görüyorsa onaylayarak, görmüyorsa reddederek, yöneltilen tüm soruları cevaplandırmalıdır. Yazar bu işlemi tamamladığında dosya adını YazaradiQA.doc'tan YazaradiQAR.doc'a değiştirmeli (örn: LeeQA.doc yerine LeeQAR.doc) ve web sayfasına yüklemelidir.
- Son kopya düzenlemeDergi kopya editörü yazarın yaptığı değişiklikleri onaylayacak ve cevapları da metinle bütünleştirerek son kopyayı hazırlayacaktır. Son kopyayı dergi web sayfasına yükledikten sonra formatlamayı tamamlaması için sayfa düzeni editörünü uyaracaktır.