Amaç: Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin Türkiye'de yakın dönemde ruhsatlandırılmış olan human papilloma virüs (HPV) aşısı konusundaki bilgi düzeylerinin değerlendirilmesidir. Gereç ve Yöntem: HPV aşısı ile ilgili hazırlanan anket formu daha önceden HPV aşısı hakkında eğitim verilen tıp fakültesi 2. sınıfta okuyan 8 öğrenci tarafından tıp fakültesi öğrencilerine dağıtıldı. Elde edilen veriler SPSS 13.0 programına girilip istatistiksel analizleri yapıldı. Bulgular: Anket 129'u kız, 110'u erkek olmak üzere toplam 239 öğrenciye uygulandı. HPV aşısı uygulaması olduğunu bilme oranı %75.7 olup, 58 (%24.3) öğrencinin aşı konusunda herhangi bir bilgisi yoktu. Bilgiye ulaşım şekilleri temel olarak dersler ve çevreden olup (sırasıyla %36 ve %38) medya ile bilgi edinmenin daha düşük oranda olduğu gözlenmiştir. Yüzyirmidokuz kız öğrenciden yalnız 5'nin HPV aşısı olduğu saptanmıştır. Kız ve erkek öğrenciler ayrı değerlendirildiğinde, aşı kimlere yapılmalı (p=0.017), aşı uygulaması kaç kez olmalı (p=0.03), aşı uygulananlarda smear yapılması gerekli mi? (p=0.03), ve aşı ödemesi hakkındaki (p=0.000) soruları kız öğrenciler tarafından daha fazla doğrulukla yanıtlanmıştır. Sonuç: Eğitim düzeyi yüksek bir grup olarak kabul ettiğimiz tıp fakültesi öğrencileri arasında dahi HPV aşı uygulaması konusunda bilgilerin yetersiz olduğu gözlenmiş toplum sağlığı açısından daha fazla bilgilendirilme çalışmalarına ihtiyaç olduğu düşünülmüştür.
Aim: To evaluate the knowledge level of medical students in Ege University Faculty of Medicine about the currently licensed human papilloma virüs (HPV) vaccine. Material and Method: Eight second grade medical student who had previously informed about HPV vaccine had handed out the HPV vaccine questionnaire to medical students. Statistical analysis was done by SPSS v13.0. Results: Questionnaire was administered to 129 female and 110 male to a total of 239 medical students. The rate of the knowledge on HPV vaccination was 75.7% and 58 (24.3%) of the students had no information about HPV vaccination. Students basically informed from the lessons and social media (respectively 36% and 38%) and less from the mass media. Among 129 female students only 5 of them had HPV vaccination. When the answers of female and male students were evaluated separately, female students gave higher number of correct answers in the following questions; “Who should be vaccinated?” (p=0.017), “How many times an individual should be vaccinated?” (p=0.03), “Do vaccinated individuals need smear testing?” (p=0.03), and “Who does the payment for vaccination?” (p=0.000). Conclusion: The knowledge of HPV vaccination was low even in a relatively high educated medical students and we believe that informative efforts are required for public health purposes.
Other ID | JA44TS89VF |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Submission Date | April 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 14 Issue: 2 |