Bu çalışmanın amacı, mevcut literatürün gözden geçirilmesiyle yeşil okul kavramının derinlemesine incelenmesidir. Yeşil okul kavramı, enerji, kaynak ve para tasarrufu sağlamanın yanı sıra öğrenmeye elverişli sağlıklı bir ortam yaratan okul binası ya da tesisleri olarak tanımlanmaktadır. Yeşil okul kavramı, içerik itibariyle sosyal hizmet mesleği ve sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle de yakından ilişkilidir. Bu çalışma kapsamında yeşil okul kavramı açıklanarak, yeşil okulların mikro, mezzo ve makro düzeydeki faydalarına değinilecek, sonrasında yeşil okulların sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle olan ilişkisinden bahsedilecektir. Çalışmanın sunduğu bilgilerin, özellikle ülkemizdeki okul sosyal hizmeti uygulamalarına yarar sağlayacağı, okullarda ekolojik bir perspektifin gelişmesine katkı sunacağı düşünülmektedir.
Eko-okul Sosyal Hizmet Sürdürülebilir Kalkınma Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Yeşil Okul
The aim of this study is to examine the concept of green school in depth by reviewing the existing literature. The green school concept is defined as a school building or facilities that save energy, resources and money, as well as create a healthy environment conducive to learning. The concept of green school is also related to the social work profession and sustainable development goals. Within the scope of the study, the concept of green school will be explained, the micro, mezzo and macro benefits of green schools will be mentioned, and then the relationship of green schools with sustainable development goals will be mentioned. It is thought that the information presented by the study will especially benefit school social work practices in our country and contribute to the development of an ecological perspective in schools.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2024 |
Submission Date | May 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 |