Review
BibTex RIS Cite

Okul Sosyal Hizmeti Perspektifinden Sürdürülebilir Bir Eğitim Modeli Olarak Yeşil Okullar

Year 2024, , 537 - 561, 30.07.2024
https://doi.org/10.33417/tsh.1298975

Abstract

Bu çalışmanın amacı, mevcut literatürün gözden geçirilmesiyle yeşil okul kavramının derinlemesine incelenmesidir. Yeşil okul kavramı, enerji, kaynak ve para tasarrufu sağlamanın yanı sıra öğrenmeye elverişli sağlıklı bir ortam yaratan okul binası ya da tesisleri olarak tanımlanmaktadır. Yeşil okul kavramı, içerik itibariyle sosyal hizmet mesleği ve sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle de yakından ilişkilidir. Bu çalışma kapsamında yeşil okul kavramı açıklanarak, yeşil okulların mikro, mezzo ve makro düzeydeki faydalarına değinilecek, sonrasında yeşil okulların sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle olan ilişkisinden bahsedilecektir. Çalışmanın sunduğu bilgilerin, özellikle ülkemizdeki okul sosyal hizmeti uygulamalarına yarar sağlayacağı, okullarda ekolojik bir perspektifin gelişmesine katkı sunacağı düşünülmektedir.

References

  • Akkurt, Z., & Karabağ Köse, E. (2019). Öğrenci başarısının okul, öğretmen ve aileyle ilgili değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47,1-16. DOI: 10.9779/pauefd.451853.
  • Aktepe, S., & Girgin, S. (2009). İlköğretimde eko-okullar ve klasik okulların çevre eğitimi açısından karşılaştırılması. İlköğretim Online, 8(2), 401-414.
  • Androff, D., Fike, C., & Rorke, J. (2017). Greening social work education: Teaching environmental rights and sustainability in community practice. Journal of Social Work Education, 53(3), 399–413. https://doi.org/10.1080/10437797.2016.1266976
  • Bates, J. M., & Mahaffy, D. J. (1996). “Relationships of reported allergy symptoms, relative humidity and airborne biologicals in thirteen Florida classrooms,” Proceedings of Indoor Air ‘96: The 7th International Conference on Indoor Air Quality and Climate, Nagoya, Japan, July, 1996.

Green Schools as a Policy for Promoting the Well-Being of Generations

Year 2024, , 537 - 561, 30.07.2024
https://doi.org/10.33417/tsh.1298975

Abstract

The aim of this study is to examine the concept of green school in depth by reviewing the existing literature. The green school concept is defined as a school building or facilities that save energy, resources and money, as well as create a healthy environment conducive to learning. The concept of green school is also related to the social work profession and sustainable development goals. Within the scope of the study, the concept of green school will be explained, the micro, mezzo and macro benefits of green schools will be mentioned, and then the relationship of green schools with sustainable development goals will be mentioned. It is thought that the information presented by the study will especially benefit school social work practices in our country and contribute to the development of an ecological perspective in schools.

References

  • Akkurt, Z., & Karabağ Köse, E. (2019). Öğrenci başarısının okul, öğretmen ve aileyle ilgili değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47,1-16. DOI: 10.9779/pauefd.451853.
  • Aktepe, S., & Girgin, S. (2009). İlköğretimde eko-okullar ve klasik okulların çevre eğitimi açısından karşılaştırılması. İlköğretim Online, 8(2), 401-414.
  • Androff, D., Fike, C., & Rorke, J. (2017). Greening social work education: Teaching environmental rights and sustainability in community practice. Journal of Social Work Education, 53(3), 399–413. https://doi.org/10.1080/10437797.2016.1266976
  • Bates, J. M., & Mahaffy, D. J. (1996). “Relationships of reported allergy symptoms, relative humidity and airborne biologicals in thirteen Florida classrooms,” Proceedings of Indoor Air ‘96: The 7th International Conference on Indoor Air Quality and Climate, Nagoya, Japan, July, 1996.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology (Other)
Journal Section Articles
Authors

Yunus Kara 0000-0002-7812-5845

Publication Date July 30, 2024
Submission Date May 18, 2023
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Kara, Y. (2024). Okul Sosyal Hizmeti Perspektifinden Sürdürülebilir Bir Eğitim Modeli Olarak Yeşil Okullar. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 35(3), 537-561. https://doi.org/10.33417/tsh.1298975