Bu araştırmanın amacı, anne baba tutumlarının okul öncesi
dönemdeki çocukların okula uyum becerileri üzerindeki yordayıcı etkisini ortaya
çıkarmaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın
örneklem grubunu kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilen ve bağımsız
anaokulları ile ilkokullara bağlı anasınıflarına devam eden 150 çocuk ile bu
çocukların anne babaları ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Anne babalara ilişkin verileri elde etmek
için “Ebeveyn Tutum Ölçeği” kullanılırken çocuklara ilişkin veriler “Okula Uyum
Algısı Belirleme Anketi” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, anne baba
tutumları ile çocukların okula uyumları arasındaki ilişkiyi belirlemek için
Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, bu tutumların çocukların okula uyum
becerilerini yordama düzeylerini belirlemek için Basit Doğrusal Regresyon
Analiz Tekniği’nden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, anne ve babaların
koruyucu ve baskıcı-otoriter tutumları arttıkça çocukların okula uyum
becerilerinin azaldığı, ancak izin verici ve demokratik tutumları arttıkça
çocukların bu becerilerin arttığı belirlenmiştir. Bu tutumlarının çocukların
okula uyum becerilerine farklı düzeylerde yordayıcı etkisinin olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
The purpose of this research is to reveal the predictive effect of
parental attitudes on the children's ability to adapt to school. The research
was conducted in a relational screening model. The sample group of the study
consisted of 150 children, their parents and teachers who were selected with
easy-to-reach case sampling. The "Parental Attitude Scale" was used
to obtain parental data, while the data for the children were collected with
the "Survey on Perception of Adaptation to School Questionnaire".
Pearson Moments Multiplication Correlation and Simple Linear Regression
Analysis Technique were used in the analysis of the data. As a result of the
research, it is determined that as the protective and repressive-authoritarian
attitudes of the parents increase, the adaptation skills of the children
decrease, but as the permissive and democratic attitudes increase, the
adaptation skills of the children increase. It is also concluded that parental
attitudes have a predictive effect on children's adaptation skills at different
levels.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 23, 2019 |
Submission Date | June 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |